سقوط ۲ میلیون تومانی قیمت سکه

پس از سقوط قیمت طلای جهانی قیمت طلا و سکه نیز ریزشی شد.

سقوط ۲ میلیون تومانی قیمت سکه

بازار سکه یکی از بازارهای مالی است که در آن سکه‌ها به عنوان ابزار تجارت و سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این بازار، سکه‌ها به صورت عمده و خرده به فروش می‌رسند و قیمت آنها بر اساس عواملی مانند عرضه و تقاضا، وضعیت اقتصادی و سیاسی، نرخ تورم و نرخ بهره تعیین می‌شود.

همزمان با ریزش دلار و اونس جهانی طلا در بازار، قیمت طلا و سکه در بازار ایران نزولی شد.

بالاخره پس از ۳ روز افزایش قیمت سکه در بازار دیروز و ورود سکه به کانال ۳۱ میلیون تومان، طی ۲۴ ساعت گذشته بازار روندی نزولی گرفت و سکه با دو کانال سقوط، تا کانال ۲۹ میلیون تومان پایین آمد.

آخرین قیمتی که طی ۲۴ ساعت گذشته در معاملات بازار ثبت شد، از سکه ۲۹ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان حکایت دارد و با این ریزش، حباب سکه نیز کم شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که سکه امامی در بازار افت یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است. قیمت نیم‌سکه نیز ۷۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۴۰۰ هزار تومان ریزش داشته است.

بر همین اساس، امروز در بازار طلا نیم‌سکه ۱۵ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۰ میلیون و ۶۹۳ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

حباب سکه میلیونی ریخت

گزارش‌ها از روند بازار نشان می‌دهد که حباب سکه که در روز دوشنبه هفته جاری به بالای ۸ میلیون تومان رسیده بود، حالا کاهش یک میلیون و ۷۶۴ هزار تومان داشته است.

درحال‌حاضر هر قطعه سکه امامی یک میلیون و ۷۶۴ هزار تومان حباب دارد و به این ترتیب، حباب سکه به ۶ میلیون و ۲۶۲ هزار تومان رسیده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر