سیگنال نفتی به بازار دلار

عده‌ای از معامله‌گران تصور می‌کنند بین ایران و غرب توافقی در حال شکل‌گیری است. توافقی که که بنابر آن در مقابل کاهش فعالیت‌های هسته‌ای پس از خروج امریکا از برجام، امکان فروش نفت ایران بیشتر می‌شود.

سیگنال نفتی به بازار دلار

گزارش‌های اخیر برخی رسانه‌های خارجی مانند بلومبرگ تقویت‌کننده این باور بوده است. شاید مهم‌ترین خبر سیاسی که روز گذشته در راستای تقویت این باور منتشر شد، سخنان حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دولت سیزدهم بود.

المیادین از قول امیرعبداللهیان در یک خبری فوری اعلام کرد: ابتکارات سلطان عمان برای حل موضوع هسته‌ای در حال نتیجه دادن است.

او گفته اکنون ابتکاری از سوی سلطان عمان روی میز قرار دارد و در چارچوب آن ابتکار، تبادل پیام‌ها بین ما و طرف‌های دیگر در جریان است..

در چنین شرایطی معامله‌گران در انتظار ۲۰ شهریور ماه هستند. قرار است در این روز پرونده ایران در نشست شورای حکام در دستور کار گیرد و از این رو، نحوه گزارش معاون رافائل گروسی درباره تاسیسات هسته‌ای ایران یکی از موارد مهم اثر‌گذار بر نتیجه جلسه شورای حکام خواهد بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در معاملات پشت خطی روز جمعه هم قیمت دلار نوسان محدودی را ثبت کرد؛ برخی از معامله‌گران تصور می‌کنند که افزایش صادرات نفت ایران باعث شده دست قدرت بازار ساز بیشتر شود و از رشد معنادار قیمت دلار جلوگیری کند.

در بازار حواله نیز پتروشیمی خلیج‌فارس، بانک شهر و بانک ملی دوبی، اتحاد مثلث گونه‌ای ایجاد کرده‌اند که نتیجه آن مدیریت قیمت در بازار حواله است. قیمت درهم که غالبا معاملات پر نوسان‌تری دارد در هفته گذشته بسیار آرام بود به نحوی که فاصله سقف و کف حباب درهم در هفته‌ای که گذشت به ۱۰۰ تومان رسیده بود.

در مجموع، تحلیلگران اقتصادی باور دارند در شرایط کنونی حمایت ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان و مقاومت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان برای قیمت دلار در تهران حائز اهمیت است که تثبیت آن در هر کدام از این دو مرز، مسیر بعدی بازیگران ارزی را روشن تر خواهد کرد.

 

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر