کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۲۷

آخرین تغییرات قیمت طلا در بازار / حقوق این سربازان به اندازه درآمد یک سال کارکنان میدان نفتی شد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

آخرین تغییرات قیمت طلا در بازار / حقوق این سربازان به اندازه درآمد یک سال کارکنان میدان نفتی شد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۶ مه ۲۰۲۴ ( ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • صنعت نفت و گاز زیر تیغ ارتش روسیه

صنعت نفت و گاز روسیه در تأمین مالی درگیری‌های جاری در اوکراین در سه سال گذشته نقش بسیار مهم داشته است. با این حال، با توجه به منابع فعلی برای جنگ، صنعت با کمبود نیروی کار مواجه است. در کشوری که قبلاً بسیاری از مردم گازپروم PJSC ( شرکت نفت و گاز روسی) را کلید دستیابی به رویاهای شغلی خود می‌دانستند، شرکت‌های انرژی پردرآمد اکنون با رقابت ارتش روسیه و تولیدکنندگان سلاح برای کارگران روبه‌رو هستند. سربازان ممکن است برای جنگ در اوکراین جوایز ثبت نامی دریافت کنند که ارزش آن تقریباً برابر با میانگین درآمد یک کارگر میدان نفت و گاز در یک سال است.

  • تغییر قمت نفت به‌دست عربستان

قیمت نفت پس از کاهش هفته گذشته، افزایش یافت. عربستان سعودی برای سومین ماه متوالی قیمت فروش گریدهای نفتی خود را برای آسیا افزایش داد. این نشان می‌دهد که آنها به آینده، به ویژه با کاهش عرضه نفت توسط گروه اوپک پلاس، اطمینان دارند. برنت پس از افت بیش از ۷ درصدی در هفته گذشته، به بالای ۸۳ دلار در هر بشکه صعود کرد. وست تگزاس اینترمدیت حدود ۷۸ دلار بود.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • آخرین تغییرات قیمت طلا در بازار

قیمت طلا به دلیل پیام‌های نامشخص امریکا افزایش یافت. در حالی که فدرال رزرو برای کنترل تورم تلاش می‌کند، مردم امیدوارتر می‌شوند که اقتصاد به آرامی بهبود یابد. در روز دوشنبه، قیمت این فلز گرانبها تا ۰.۴ درصد کاهش یافت اما پس از آن دوباره رشد کرد. این اتفاق پس از آن بود که برای دو هفته متوالی منتهی به روز جمعه بازار طلا شاهد ضرر بود. سرمایه‌گذاران نگران داده‌های شغلی اخیر در ایالات متحده هستند که نشان دهنده رشد کند اقتصاد است.

  • خطر کمبود بودجه برای استرالیا

دولت استرالیا روز یکشنبه اعلام کرد ضعف اقتصاد جهانی و کندی اقتصاد داخلی از جمله دلایلی است که استرالیا افزایش درآمد کمتری را در بودجه فدرال خود برای سال منتهی به ۳۰ ژوئن نسبت به سال‌های اخیر گزارش خواهد کرد. دولت کارگری احتمالا در ۱۴ می، مازاد بودجه را اعلام خواهد کرد. با این حال، آنها در ماه مارس اشاره کردند که انتظار می‌رود افزایش درآمد کمتر از سال قبل باشد. دلیلش این است که قیمت کالاها کاهش یافته و بازار کار ضعیف شده است.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • بدهی اوکراین به سرمایه‌گذاران خارجی سر به فلک کشید

گروهی از سرمایه‌گذاران خارجی که اوراق قرضه یورو اوکراین را در اختیار دارند، می‌خواهند سالانه ۵۰۰ میلیون دلار به عنوان سود دریافت کنند. در مقابل، آنها حاضرند بخش بزرگی از بدهی اوکراین را ببخشند. اوکراین برای از سرگیری پرداخت اوراق قرضه یورویی خود که بخش قابل توجهی از بدهی عمومی آن را تشکیل می‌دهد، تحت فشار است. گروهی از دارندگان خصوصی خارجی این اوراق که حدود ۵ درصد از بدهی‌های معوق را در اختیار دارند، اعلام کرده‌اند که قصد دارند از مقامات اوکراینی در سال ۲۰۲۵ بهره دریافت کنند.

  • ساخت اسباب بازی با ایده مردم

شرکت‌های ساخت اسباب بازی مانند لگو و ماتل، طرفداران و مجموعه داران خود را در ایجاد ایده‌های جدید با درخواست مستقیم از آنها برای پیشنهاد و طراحی اسباب بازی‌ها مشارکت می‌دهند. شرکت‌های اسباب‌بازی که مستقیماً به مشتریان خود دسترسی دارند، ممکن است به اندازه فروش از طریق پلتفرم‌هایی مانند آمازون به افراد سود نداشته باشند. برنامه‌ای مانند Lego Ideas نیز می‌تواند به شرکت‌ها در توسعه محصولات جدید کمک کند. برای مثال، مونیکا پدرسن، مدیر بازاریابی Lego Ideas، اشاره کرد که وقتی ۱۰۰۰۰ نفر به یک ایده محصول علاقه نشان می‌دهند، نشان دهنده تقاضای بالا است. این بسیار مهم است زیرا لگو معمولاً هر محصول را با چنین گروه بزرگی آزمایش نمی‌کند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر