خبر فوری درباره سهمیه بنزین و کارت سوخت

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: طرح آزمایشی تخصیص سهمیه سوخت با کارت بانکی و براساس کد ملی، حداکثر تا پایان تیر آغاز می‌شود تا کارت‌های سوخت فعلی حذف شوند.

خبر فوری درباره سهمیه بنزین و کارت سوخت

برنامه میز اقتصاد دیروز شبکه خبر به موضوع ساماندهی کارت‌های سوخت اختصاص داشت؛ رضا نواز سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور و محمد صادقی مدیر سامانه هوشمند سوخت، مهمانان حضوری و سردار حسین رمضانی مهمان تلفنی این برنامه بودند و به سوالات زیر پاسخ دادند:

وضعیت استفاده از کارت‌های سوخت در جایگاه‌ها چطور است؟

 سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور: مشکلات نسبت به زمان آغاز طرح خیلی کم‌تر شده؛ چون اطلاع رسانی کاملی نشده بود. شیب اجرا هم نسبت به اوایل که تندتر بود کندتر شده زیرا مردم در ابتدا پذیرای طرح نبودند.

اکنون وضعیت بهتر شده و آمار استفاده از کارت سوخت شخصی برای استفاده از سهیمه بنزین آزاد رو به افزایش است.

مهمترین مشکل، تاخیر در صدور کارت‌های سوخت یا مشکلات در تحویل آن هاست که به دلایل مختلف رخ می‌دهد. 

آیا زیرساخت لازم در جایگاه‌های سوخت برای تخصیص سهیمه سوخت با کارت بانکی وجود دارد؟

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور: هدف از ایجاد. سامانه هوشمند سوخت از ابتدا این بوده که به ازای هر خودرو، سوختی را به صورت یارانه‌ای یا سهمیه یارانه‌ای تخصیص دهد، اما اکنون لازم است که با تکنولوژی‌های روز، نحوه توزیع سوخت را تغییر دهیم.

در چند ماه گذشته چند میلیون کارت سوخت المثنی یا جدید صادر شده که هر کدام ۱۰۰ هزار تومان هزینه برای مردم داشته است؛ با این روند نه تنها مردم ناراضی می‌شوند، بلکه آن کسی که کارت را صادر می‌کند یا واردات تراشه انجام می‌دهد هم متضر می‌شود.

اکنون کارت‌های سوخت هیچ نقشی به جز نشان دادن یک عدد (میزان سهمیه سوخت باقی‌مانده) ندارند؛ وقتی هم صحبت از حذف کارت سوخت می‌شود، منظور این است که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با کارت‌های بانکی که در اختیار افراد است، همان یارانه و سهمیه را بتواند مدیریت کند اما نیازی به استفاده از دو کارت مختلف نباشد.

امکان فنی توزیع سوخت با کارت بانکی در جایگاه ها وجود دارد. با بانک مرکزی هم جلساتی داشتیم. الآن تاکسی‌های اینترنتی را داریم سهمیه با کارت بانکی می‌گیرند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    خوشا به حالت ای روستایی
    هم شاد و خرم هم بادصفایی
    شما نگران نباشید مروم نمیفهمند که اکثر قاچاق چیان اصلی و راس حرم از مسولین رده بالا و یا بستگان شان است

  • محمد.پرهیزکار

    خواهشمندم دستور فرمائید با کارت بانکی جهت بنزین خودرو استفاده شود .....سپاسگزارم

  • با شرف

    بابا جمع کنید این بازیا رو کارت بانکی رو همون مونده بود بکنیم تو اون جایگاه‌های کثافت گرفته برید خودتونو مسخره کنید با این ایده های صد من یه غاز اونوقت تکلیف اونهایی که داخل کارتهاشون بین ۲۰۰ تا بلکه ۷۰۰ ۸۰۰ لیتر بنزین دارن اونم سهمیه بندی چی میشه؟ جمع کنید این بند و بساط کثیف و لجنتونو بنزین مفت به تازیان که اکثرا از تخم و ترکه ی اونا هستید ندید مردم با صد تا کارت بنزین بزنن مشکلی ندارن

  • علی

    تف تو روح دروغگو کو سهمیه اسنپ که ۴ ماه هست نمیدین اونم اصلا با کیلومتر کارکرد همخوانی نداره و هر بار میگید معوق حساب میشه ولی در آینده ای نه چندان دور هم واریز نمیشه. این طرح ها اگه درست اجرا می‌شد وضع مملکت این نمیشد اینجا حتی پاسبون محله ما میخواد یک‌شبه میلیونر بشه چون یه عمر اینو آموزش دادین که حق بقیه رو خوردن یعنی زرنگی

  • سهراب الوندی

    دوبار چه فکری تو سرتونه تا یه سری جونارو اینتوری به کشتن بدید بابا شما دست به هر چیزی زدید بدتر شد نکنید

  • ایمان

    والا ما تاکسی اینترنتی هستیم 3 ماه یکبار هم بنزین واریز نمیکنن
    خدا کنه این طرح عملی نشه

  • داریوش

    سلام میشه بگید بکدوم تاکسی اینترتتی سهمیه میدید دروغگو

  • اسماعیلی

    باسلام و عرض ادب و احترام خدمت شما مدیران برنامه بنده کارگر ساختمانی هستم یک موتور سیکلت دارم کارت سوخت ندارم تکلیف بنده چی آیا این طرح جدید شامل حالم می شود

  • ناشناس

    یک مشت بی سواد و احمق زندگی و همه چیز این مردم را به بازی گرفتین

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها