گفتگوی تیترکوتاه با مدیرعامل شرکت مهرتاش طرح اروین؛

چالشی که امنیت بیمارستان ها را به خطر می اندازد

شاکری گفت: متاسفانه نظارتی روی کیفیت کالاهای وارداتی مورد نیاز برای ساخت یا بهسازی بیمارستان ها وجود ندارد. بنابراین این اتفاق موجب می شود که علی رغم صرف بودجه هنگفت عایدی آن نه به مردم و نه به دولت برسد.

چالشی که امنیت بیمارستان ها را به خطر می اندازد

کیفیت تجهیزات وارداتی در ساخت بیمارستان‌ ها نقشی حیاتی در امنیت بیماران و ایمنی بیمارستان ها دارد. محصولات وارداتی با کیفیت پایین ممکن است ریسک ‌های ایمنی را افزایش دهند و باعث بروز مشکلات جدی در مراحل درمانی شوند.

استفاده از محصولات با کیفیت مطلوب از یک سو، می‌تواند بهبود کارایی و کارکرد تجهیزات پزشکی را تضمین کرده و از طرف دیگر، می‌تواند بهبود ایمنی و درمان بیماران را تضمین کند.

اما آیا کالاهای وارداتی برای ساخت بیمارستان ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند؟ خبرنگار تیتر کوتاه پیرامون این موضوع گفتگویی با محمد شاکری نوری مدیرعامل شرکت مهرتاش طرح اروین، طراح، وارد کننده و مجری پوشش های کف ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد:

 

مهرتاش طرح آروین

تخصیص بودجه برای واردات کالاهای کم کیفیت

شاکری در این گفتگو با بیان اینکه ما با هدف ارتقا سطح برگزاری نمایشگاه به واسطه ارائه محصولات به‌روز دنیا به مخاطبان در این رویداد حاضر خواهیم شد، بیان کرد: بارها دیده شده که دولت مبالغ بسیار بالایی را به منظور بیمارستان سازی و بازسازی بیمارستان ها به وزارتخانه ها و نهادهای مربوطه تخصیص می دهد. اما از طرفی اقلامی که به این منظور وارد کشور می شود علی رغم مبلغ بالا از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

وی افزود: متاسفانه نظارتی روی کیفیت کالاهای وارداتی مورد نیاز برای ساخت یا بهسازی بیمارستان ها وجود ندارد. بنابراین این اتفاق موجب می شود که علی رغم صرف بودجه هنگفت عایدی آن نه به مردم و نه به دولت برسد. از طرفی به دلیل کیفیت پایین کالاهای وارداتی موضوع امنیت در بیمارستان ها نیز به خطر می افتد.

این فعال صنعتی در ادامه عنوان کرد: توانمندی بخش خصوصی در حوزه بیمارستان سازی بسیار زیاد است. بخش خصوصی در صورت حمایت می تواند در عین اشتغال آفرینی در این حوزه جایگاه صنعت بیمارستان سازی کشور را نیز ارتقا دهد. اما نکته ای در این میان وجود دارد و آن هم اینکه به قدری مشکلات و موانع در مسیر فعالیت بخش خصوصی کشور زیاد است که فعالان این حوزه انگیزه ای برای ورود به این حوزه ندارند. وقتی می توان با خرید یک واحد خانه، بدون هیچ زحمتی در عرض یک سال به سود هنگفتی رسید چرا باید بخش خصوصی تمام تنش ها، سختی ها و موانع را به جان بخرد تا ایجاد اشتغال و رونق تولید کند؟‌

مانع تراشی در مسیر فعالیت بخش خصوصی

شاکری خاطرنشان کرد: به عنوان مثال پروسه تخصیص ارز توسط بانک مرکزی به واردکنندگان در بهترین حالت حدود ۶ ماه زمان می برد. به این ترتیب پروژه ای که امسال کلنگ خورده ۱۰ الی ۱۵ سال بعد تکمیل می شود و این در حالی است که در آن زمان استانداردهای روز دنیا تغییر کرده و ما کماکان بیمارستان غیر استاندارد داریم. بنابراین دولت باید مسیر فعالیت بخش خصوصی را هموار کند و در این راه تنها کمکی که می تواند انجام دهد این است که فعالان بخش خصوصی را به حال خود رها کند. بدون شک فعالان حوزه های مختلف به خوبی می توانند بازار را تنظیم و نیاز کشور در حوزه های متفاوت را رفع کنند.
 

دستاورد نمایشگاه بیمارستان سازی

این فعال صنعتی در پایان به برگزاری هشتمین نمایشگاه بیمارستان سازی اشاره کرد و گفت: نمایشگاه ها در همه جای دنیا محل معرفی آخرین دستاوردها و خدمات و نوآوری ها در حوزه های مختلف صنعتی هستند. حضور در نمایشگاه ها موجب خواهد شد که ضمن افزایش اعتبار شرکت های حاضر در رویداد، با جدیدترین دستاوردهای آن حوزه نیز آشنا شد. از آنجایی که ما وارد کننده و مجری پوشش های کف، شامل انواع موکت کفپوش های PVC برای هتل ها، فضاهاى درمانی، بیمارستان ها و مکان هاى ورزشى هستیم کالاهای جدید خود را در این رویداد به نمایش خواهیم گذاشت.

 

مهرتاش طرح

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها