شبکه شاخص / قسمت ششم

قیمت گذاری دستوری، کابوس بازار مسکن / ساخت ۴ میلیون مسکن محقق می شود؟

برنامه اینترنتی شاخص هر هفته روزهای چهارشنبه به صورت اختصاصی از پایگاه خبری تیتر کوتاه پخش می شود.

قیمت گذاری دستوری، کابوس بازار مسکن / ساخت ۴ میلیون مسکن محقق می شود؟

این روزها قیمت گذاری دستوری در بازار مسکن به یک کابوس برای فعالان این حوزه تبدیل شده است.به گفته مسئولان امر در حوزه مسکن با عقب‌ماندگی و انبوه تقاضا مواجه هستیم  و اکنون در بازار مسکن با کمبود ۵ میلیون واحد مسکونی رو به رو شده ایم. اما هربار در این باره وعده وعید هایی داده می شود و در نهایت هیچ اتفاق مثبتی شکل نمی گیرد. پروژه هایی نیمه تمام سر دست دولت ها باقی می ماند و مردم همچنان در حسرت خانه دار شدن هستند.

بیشتر بخوانید: عدم تطابق ماهیت بورس با طرح تولید ۴ میلیون مسکن

یکی از وعده‌های بزرگ دولت، ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن بود؛ وعده‌ای که عمل کردن به آن تاکنون با مشکلات فراوانی رو به رو بوده است. دولت برای حل این مشکلات و تامین منابع مالی پروژه مسکن به سراغ حوزه‌های مختلف رفت. تسهیلات شبکه بانکی به جهت تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن و قیمت‌گذاری بر مصالح ساختمانی نظیر فولاد و سیمان از طریق خارج کردن آنها از بورس کالا از اقدامات دولت برای حل مسئله مالی این طرح بوده است.

در برنامه این هفته شاخص به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

 


برنامه اینترنتی شاخص هر هفته روزهای چهارشنبه به صورت اختصاصی از پایگاه خبری تیتر کوتاه پخش می شود. در این برنامه هر بار یکی از مهمترین اتفاقات اقتصادی روز مورد بررسی خواهد گرفت. این برنامه برای آن دسته از مخاطبان که روی شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام ما را دنبال می کنند نیز قابل مشاهده است.

سردبیر: سپیده قاضی نژاد
اجرا: امیرحسین موسوی
گفتگوها: حسین حریریان
تصویر برداری و تدوین: ایمان همتی

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها