روند و مسیر مذاکرات با امریکا باز است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ارزیابی خاصی منفی یا مثبت در این رابطه نداریم. به رفتار دولت‌ها نگاه می‌کنیم و آمد و رفت دولت‌ها را ملاک ارزیابی سیاست‌ها و برنامه‌ها تلقی نمی‌کنیم و به آن توجه نخواهیم کرد. به رفتار دولت امریکا توجه داریم و در خصوص تغییر افراد ارزیابی خاصی نداریم و واکنشی در این رابطه نخواهیم داشت.

روند و مسیر مذاکرات با امریکا باز است

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا و سفر وزیر خارجه عمان و ارتباط آن با موضوع تبادل زندانیان اظهار داشت: به جزییات مذاکره امروز در این جلسه نمی‌‌توانم اشاره کنم. عمان شریک سازمنده و همراه با نقش مثبت و از شرکای خوب ایران در مسائل مورد توجه مشترک است. ایران از فرصت‌های دیپلماتیک برای تامین حقوق ملت ایران غفلت نخواهد کرد. استفاده از ظرفیت کشورهای دوستی که علاقه‌مندند در مسیر دستیابی به توافق سازنده کمک کنند، ایران در عمل همواره نشان داده از چنین نقش‌های سازنتده‌ای استقبال کرده و خواهد کرد. از مسیرهای دیپلماتیک هیگاه فاصله نگرفتیم و مادامی که حقوق ملت در تداوم مسیر مذاکره باشد دولت ایران از این ظرفیت‌های دیپلماتیک استفاده خواهد کرد.

وی گفت: دولت آمریکا به عنوان طرفی که به صورت غیرقانونی از یک قرارداد بین‌المللی خارج شده هم نسبت به این اقدام مسؤولیت دارد و مسؤول وضعیت حاکم بر روند برجام است و هم درباره بازگشت مسؤولانه همه طرف‌ها به برجام دولت آمریکا باید به مسؤولیت خود عمل کند.

کنعانی اضافه کرد: روند و مسیر مذاکره همچنان باز است و می‌تواند در مسیرهای دیپلماتیک این موضوع پیگیری شود. امکان جمع بندی مذاکرات مبتنی بر گفت‌وگوهای قبلی انجام شده در بازه زمانی نزدیکی میسر است ولی این دولت آمریکاست که باید در این زمینه اراده و تصمیم سیاسی قطعی خود را نشان دهد. به مسیرهای دیپلماتیک تداوم خواهیم داد و پیگیری می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه درباره کنار گذاشتن رابرت مالی اظهار داشت: ارزیابی خاصی منفی یا مثبت در این رابطه نداریم. به رفتار دولت‌ها نگاه می‌کنیم و آمد و رفت دولت‌ها را ملاک ارزیابی سیاست‌ها و برنامه‌ها تلقی نمی‌کنیم و به آن توجه نخواهیم کرد. به رفتار دولت آمریکا توجه داریم و در خصوص تغییر افراد ارزیابی خاصی نداریم و واکنشی در این رابطه نخواهیم داشت.

حجم ویدیو: ۸.۲۴M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۳۰ دانلود ویدیو
منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    لعنت بر این کشورهای غربی جنایتکار که هر جا که باشد شر می رساند.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها