ظریف برجام را نخوانده، امضا کرد

روزنامه کیهان در هشتمین سالگرد امضای برجام به دولت حسن روحانی و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آن از جمله محمدجواد ظریف حمله کرد و مدعی شد ظریف متم برجام را نخوانده، امضا کرد!

ظریف برجام را نخوانده، امضا کرد

مذاکرات هسته‌ای در دولت روحانی درست از زمانی منحرف شد که برخی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان با بی‌توجهی به خطوط قرمز، به نفس مذاکره و توافق موضوعیت بخشیدند و اعتماد مطلق به امریکا داشتند. تیم ضعیف مذاکره‌کننده هسته‌ای در دولت یازدهم به ریاست ظریف با اهمال در متن برجام و سستی در شناخت اهمیت واژگان در فرهنگ‌های مختلف، لطمات جبران‌ناپذیری به منافع ملی وارد کرد.

«ظریف متن برجام را نخوانده، امضاء کرد» نوشت: تاکنون به دفعات به عبرت‌ها و خسارت‌های برجام پرداخته شده است. اما بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عبرت برجام، لزوم بی‌اعتمادی به امریکاست. هر چند که در دولت قبل برخی دولتمردان تاکید کرده بودند که امضای وزیر خارجه امریکا تضمین است، اما برجام یک‌بار دیگر ثابت کرد که دولت امریکا - چه جمهوری خواه باشد و چه دموکرات - به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ایرانی

    شما که حالا التماس میکنید آنها قبول نمیکنن

  • ناشناس

    ظريف سواد انگليسي نداشت كه متن برجام رو بخونه! آقاي پروفسور رييسي متن انگليسي و فرانسوي برجام رو بخونه و امضا كنه و ملت بيچاره رو نجات بده!

  • ناشناس


    جنایاتی که در دوران دفاع مقدس و بمباران شیمیایی که رژیم بعث عراق علیه مردم ایران داشت، همگی به پشتوانه حمایت آمریکا بود.
    آمریکایی‌ها در هر موضوع که منافعشان ایجاب کند، بحث‌های حقوق بشری را به پیش می‌کشند. اما بالعکس در هر موضوع که طرح مباحث حقوق بشری در تضاد با منافعشان است، سعی در بی توجهی و کتمان حقوق بشر دارند.
    حقوق بشر آمریکایی گره خورده به منافع صهیونیست‌ها است، عدم رعایت حقوق طبیعی و ذاتی مردم آمریکا و ظلم آشکار در حق رنگین پوستانی که مورد تبعیض نژادی هستند در این کشور در دیدگان همه مردم دنیا مشهود است.
    کنترل و شنود تمام تلفن‌های همراه مردم آمریکا یکی دیگر از موارد نقض حقوق طبیعی جامعه آمریکاست، با این اوصاف آمریکایی‌ها چگونه می‌توانند دم از حقوق بشر بزنند، آیا کشوری که حقوق مردم خود را رعایت نمی‌کند می‌تواند ادعاهای حقوق بشری داشته باشد؟
    بیش از 45 میلیون نفر در ایالات متحده زیر خط فقر هستند، این درحالی است که یک درصد از آمریکایی‌ها صاحب بیش از دو سوم سرمایه‌های این کشور هستند.
    بر اینکه جنایات و ترورهای سازمان مجاهدین خلق یکی دیگر از مصادیق نقض حقوق بشر در کارنامه آمریکاست
    تروریست‌های فرقه رجوی صدها کارگر، کاسب،... را فقط به جرم مذهبی بودن انقلابی بودن به وحشیانه‌ترین شکل ممکن ترور کرده است.
    جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران و کشتار مردم مظلوم فلسطین، حمایت از تروریست‌هایی همچون داعش، قتل‌ عام مردم میانمار و تحریم‌های اقتصادی هیچ سنخیتی با حقوق ذاتی و طبیعی بشر ندارد.
    جنایاتی که در دوران دفاع مقدس و بمباران شیمیایی که رژیم بعث عراق علیه مردم ایران داشت، همگی به پشتوانه آمریکا بود، در حال حاضر هم به رغم اینکه در هیچ مکتب و مسلکی تحریم غذا و دارو مجاز نیست، اما آمریکایی‌ها بیش از یک میلیون بیمار خاص ایرانی را تحریم دارویی کرده‌اند.

  • ناشناس



    مشکل برجام وظیفه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه است که اعتراف و اعلام کند ولی متأسفانه به جای پاسخگوی سکوت کرده است

  • ناشناس


    دولت و مسئولان باید از مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، دوحه و... درس عبرت بگیرند دیگر با خیانتکاران و جنایتکاران مذاکره، گفت وگو و همکاری نکنند.

  • ناشناس


    سران ناتو رسما باید از مردم ایران عذرخواهی کنند

  • ناشناس


    سرنوشت برجام از همان ابتدا برای همه مردم ایران مشخص، روشن و معلوم بود برجام به درد مردم ایران نمی خورد

  • ناشناس



    و این در حالی است که در زمان دولت حسن روحانی، ظریف و عراقچی و... هزاران بار با آمریکا مذاکره و گفت وگو کردند
    نتیحه مذاکره ایران با آمریکا صفر!

  • ناشناس



    اروپا، ناتو دیگر نمی توانند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل سرپوش بگذارند.

  • ناشناس



    انتظار جدی ایران از مسکو اصلاح عاجل موضع اخیر است
    با توجه به روابط راهبردی و استراتژیک تهران و مسکو و منشور سازمان شانگهای در مورد احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای عضو انتظار جدی ملت عزیز ایران و ملل مسلمان منطقه از مسکو تصحیح و اصلاح عاجل موضع اخیر است.

  • ناشناس


    همه مردم ایران، منطقه خاورمیانه و جهان می دانند مشکل ایران با آمریکا و متحدانش از طریق مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین حل نخواهد شد و حل نمی شود اما متاسفانه ایران باز هم به دنبال مذاکره با آمریکا و متحدانش است چرا؟

  • ناشناس



    مشکلات مردم و کشور بعد از مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین وغیره متاسفانه 1000 برابر هم افزایش یافته است چرا؟
    صدور قطعنامه پارلمان اروپا در خصوص مسمومیت دانش‌اموزان ایرانی، دخالت و مداخله مستقیم در امور داخلی ایران بوده است
    و این در حالی است که گروهک تروریستی ضد انقلاب مورد حمایت کشورهای اروپایی و مزدورانشان عامل اصلی مسمومیت دانش‌اموزان ایرانی هستند.
    و این در حالی است که گروهک تروریستی منافقین مورد حمایت کشورهای اروپایی و مزدورانشان عامل اصلی مسمومیت دانش‌اموزان ایرانی هستند.

  • ناشناس


    اگر ایران سالانه هزار بار هم با آمریکا و هم اروپا مذاکره و گفت وگو کند و باز هم مشکل ایران با آمریکا و اروپا حل نخواهد شد و حل نمی شود و از سال 1392 تاکنون برای همه مردم ایران ثابت شده است. پس پیگیری برجام و مذاکرات وین وغیره از سوی حسین امیرعبداللهیان باز هم غلط و اشتباه است.

  • ناشناس


    مذاکره با آمریکا مشکلی را حل نمی‌کند
    افرادی که می‌گویند شاید با مذاکره با آمریکا مشکلی حل شود، آیات خدا را بشنوند. این مذاکره مشکلی را حل نخواهد کرد.
    دشمنان به رهبری آمریکا علیه ایران دست به دست هم دادند. آنها می‌خواهند این انقلاب را نابود کنند؛ لذا باید آنها را بهتر بشناسیم.
    خوشبختانه در این بین مقام معظم رهبری در هر مقطعی سخنانی بیدار کننده خطاب به مردم و مسئولان اعلام می‌کنند. در مقام احصا توطئه‌های دشمنان به‌ ویژه آمریکا عربستان و اسرائیل نیستم که البته قابل احصا هم نیست.کم به ایران ضربه نزدند و کم خیانت نکردند. دیدید رئیس جمهور آمریکا چگونه هزاران بچه را از مادرانشان جدا کرد. آمریکا از هیچ جنایتی فروگذاری نمی‌کند، ماهیت آنها ظلم و ستم و جنایت است.
    افرادی که می‌گویند شاید با مذاکره با آمریکا مشکلی حل شود، آیات خدا را بشنوند! مشکلی را حل نخواهد کرد. با تمام وجود باید از آمریکا متنفر و منزجر بود. او غیر از جنایت، کاری نکرده است. این کشور به هیچ یک از وعده‌هایش عمل نکرده است. روحیه انزجار از آمریکا و تنفر از او و ایادی‌اش نجات‌دهنده است. خدا گاهی به صورت اعجاز به داد بندگان می‌رسد. دیدید قوم موسی را چطور نجات داد؟ یا در جریان طبس چطور آمریکایی‌ها نابود شدند؟

  • ناشناس

    آمریکا جنایتکار مورد اعتماد ما نیست و از سال 1332 تاکنون هم نبوده است.

  • ناشناس


    در سال 1392 موضوع مذاکره و گفت وگو ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره 100 درصد فقط در باره صلح آمیز هسته ای و لغو همه تحریم های آمریکا جنایتکار و اروپا جنایتکار بوده است، نه، برنامه موشکی، حقوق بشر، جنگ اوکراین و روسیه وغیره پس دیگر مذاکره و گفت وگو با خیانتکاران و جنایتکاران 100 درصد غلط و اشتباه است
    هزینه مذاکره و گفت وگو ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره در این مدت 9 سال از کجا تامین شده است؟ از گران کردن کالا، اجناس، گوشت، مرغ، میئو، خودرو وغیره و هم از جیب مردم مظلوم ایران!

  • ناشناس


    امام راحل(ره) فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و شهید مظلوم دکتر بهشتی هم فرمود: آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. ولی کاسبان برجام نگران آمریکای در حال افول هستند و می‌خواهند ملت را از این قدرت پوشالی بترسانند. ولی ترس ملت از غربزدگانی است که آمریکا را در داخل کشور، نمایندگی می‌کنند.

  • ناشناس


    ما به هیچ وجه نباید به آمریکا و کشورهای اروپایی و مزدورانشان اعتماد کنیم.
    مشکل برجام هم از سال 1394 تاکنون ثابت شده که دیگر از طریق مذاکرات وین وغیره حل نخواهد شد و حل نمی شود.

  • ناشناس


    در تمامیت ارضی با هیچ‌کس شوخی نداریم | در زمان جنگ تحمیلی به جهانیان ثابت کرده‌ایم | رفتار روسیه کاملا غلط و اشتباه بود
    جمهوری اسلامی در تمامیت ارضی و منافع ملی با هیچ کس تعارف و شوخی ندارد
    در زمان جنگ تحمیلی به جهانیان ثابت کرده‌ایم که در مقابل هر گونه زورگویی با اقتدار ایستاده‌ایم و هرگز از منافع و تمامیت اراضی خود لحظه‌ای عقب نشینی نخواهیم کرد.

  • ناشناس



    کسانی که در شبکه خبر و در رسانه های شعار سر می دادند مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی بسیار عالی است پس کجا هستند هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟

  • ناشناس

    آمریکا از سال 1394 تاکنون مسئول شکست توافق هسته‌ای با ایران است.

  • ناشناس


    اعتماد روحانی به آمریکا و کشورهای اروپایی در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین، حمایت از این خیانتکاران و جنایتکاران بوده است.
    اعتماد ظریف به آمریکا و کشورهای اروپایی در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین، حمایت از این خیانتکاران و جنایتکاران بوده است.
    اعتماد عراقچی به آمریکا و کشورهای اروپایی در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین، حمایت از این خیانتکاران و جنایتکاران بوده است.

  • ناشناس


    گروهک تروریستی جیش الظلم که با حمایت قدرت های استکباری به شرارت ها و اعمال ددمنشانه خود ادامه می دهد، قطعا پاسخ سخت و پشیمان کننده ای بابت این جنایت دریافت خواهد کرد و جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد قطره ای از خون برزمین ریخته این دلاورمردان بی ادعا پایمال شود.

    وقت آن است که دیگر از تروریست‌ها، قاتلان و جنایتکاران حمایت نشود.
    تروریست‌ها دو افسر ایرانی را در زاهدان به شهادت رساندند؛ به اصطلاح مدافعان حقوق‌بشر کجا هستند؟ سکوتشان کرکننده است! وقت آن است که نفاق آنها را افشا و برای این قهرمانان شهید شده عدالت طلب کنیم؛ دیگر از تروریست‌ها، قاتلان و جنایتکاران حمایت نشود!

  • ناشناس


    مردم ایران آمریکا جنایتکار را به رسمیت نمی شناسد.
    مردم ایران جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی آمریکایی ها جنایتکار را فراموش نمی کنند.
    مردم جواب دندان شکنی به آمریکا جنایتکار و رئیس جمهور اوباش آن خواهند داد. هرکس نتواند این حیوان وحشی را رام کند ایران و ایرانیان می توانند.
    با آمریکا جنایتکار روابط ایجاد نخواهیم کرد مگر این که آدم بشود وازظلم کردن دست بردارد.
    آمریکا جنایتکار با ملت ایران دشمن است،
    آمریکا جنایتکار ازسال 1332 تاکنون دشمن درجه یک ایران است.
    ملت ایران همچنان آمریکا جنایتکار را دشمن درجه یک خود می داند.
    آمریکا جنایتکاردشمن تاریخی مردم ایران است.

  • ناشناس


    چطورمی توان به رژیم صهیونیستی که لااقل ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد و اجازه داد مدعی جهان عاری از سلاح هسته ای و برنامه هسته ای ایران باشد؟ علاوه بر آنکه سلاح های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی باید تحت نظارت جامعه بین المللی نابود شود و منطقه خاورمیانه اسلامی عاری از سلاحهای کشتار جمعی اداره شود کلیه قطعنامه های شورای امنیت علیه اسرائیل غاصب باید مو به مو اجرایی شود. در ضمن برای تحقق این امر خطیر پیشنهاد می شود در جهت سلامت نفوس انسانی در جامعه بشری امتیاز حق وتوی جمهوری اسلامی ایران که قطعاً به ندرت از آن استفاده خواهد شد توسط سازمان ملل متحد و افکار عمومی جامعه بشری طی یک همه پرسی جهانی به رسمیت شناخته شود.

  • ناشناس


    نتیجه مذاکره از سال 1392 تاکنون صفر!
    نتیجه توافق هسته ای و برجام از سال 1394 تاکنون صفر!
    نتیجه مذاکرات وین، دوحه، عمان و... تاکنون صفر!

  • ناشناس



    کشورهای اروپایی از سال 1394 تاکنون به تعهدات خود در توافق هسته ای و هم برجام عمل نکردند پس ادامه پیگیری مذاکرات وین، دوحه و عمان و... اشتباه از سوی دولت رئیسی بوده است و هم وزیر امور خارجه ایران بوده است.

  • ناشناس


    آمریکا همان در سال 1394 ثابت کرد و نشان داده است که به دنبال عمل و اجرا برجام نبود.
    غرب همان در سال 1394 ثابت کرد و نشان داده است که به دنبال عمل و اجرا برجام نبود.

  • ناشناس



    همه در مورد برجام و... به مردم ایران دروغ گفتن و هنوز هم دروغ می گویند

  • ناشناس

    تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای دولت روحانی و هم دولتی ناتوان و عاجز هستند

  • ناشناس


    مشکل برجام وظیفه حسین دولت رئیسی است که در رسانه های اعتراف و اعلام کند ولی متأسفانه به جای پاسخگوی سکوت کرده است

  • ناشناس


    ایران و روسیه به دنبال اخراج آمریکا از منطقه خاورمیانه هستند چون به خاطر که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر 100 درصد عامل اصلی جنگ در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن است و از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی حمایت می کند.

  • ناشناس


    آمریکا جنایتکار به همراه غرب از سال 1945 تا به حال 201 جنگ به راه انداخته است

  • ناشناس



    شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 2003 تاکنون بر جنایات متجاوزان به عراق سرپوش می گذارد.
    شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون بر جنایات متجاوزان به سوریه سرپوش می گذارد.

    شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 2003 تاکنون بر جنایات متجاوزان به عراق سرپوش می گذارد.
    شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون بر جنایات متجاوزان به سوریه سرپوش می گذارد.





















  • ناشناس



    تداوم سرقت نفت سوریه توسط اشغالگران آمریکایی
    نیروهای اشغالگر آمریکایی در ادامه سرقت نفت سوریه، تعدادی تانکر حامل نفت سرقتی سوریه را به اراضی عراق منتقل کردند.

    تداوم سرقت نفت سوریه توسط اشغالگران آمریکایی
    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای اشغالگر آمریکا روز شنبه(۲۴ تیر)، ۳۵ تانکر حامل نفت سرقتی سوریه را از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید واقع در شرق الحسکه، به منطقه شمال عراق منتقل کردند.

    پیشتر «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه گفته بود که خسارت‌های وارده به بخش نفت و گاز در این کشور از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۲ به ۱۰ ۷ میلیارد دلار رسید و دمشق خواهان جبران این خسارت است.

    خبرگزاری سوریه(سانا) به نقل از منابع محلی گزارش کرد که نیروهای اشغالگر آمریکا یک کاروان متشکل از ۱۲۰ خودرو از جمله ۶۵ خودروی حامل تجهیزات نظامی، ۲۰ کامیون یخچال‌دار و ۳۵ تانکر حامل نفت سرقتی را به پایگاه‌های خود در شمال عراق انتقال دادند.

    ارتش آمریکا به صورت غیرقانونی مناطق شمال و شمال شرقی سوریه در استان‌های دیرالزور، الحسکه و الرقه را که بزرگ‌ترین میادین نفت و گاز سوریه در آن واقع شده است، به اشغال خود درآورده است.

  • ناشناس

    نیروهای ترکیه جنایتکار در شمال سوریه و هم شمال عراق چه غلطی می کنند
    واین در حالی است که برای همه مردم دنیا ثابت شده که ارتش ترکیه از سال 2011 تاکنون از تروریست های داعش در سوریه و عراق حمایت و همکاری می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

  • ناشناس


    ناتو جنایتکار در این مدت 21 سال به همراه آمریکا جنایتکار و اروپا جنایتکار بیش از 999 هزار بار در افغانستان مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است.

  • ناشناس

    و این در حالی است که اردوغان جنایتکار خودش هزاران بار در رسانه های اعتراف و اعتراض کرده است که سوئد از گروهک تروریستی پ.ک.ک و تروریست ها حمایت می کند.

  • ناشناس


    ناتو یک سازمان تروریستی بوده است و از سال 2001 تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها