افشاگری جدید درباره اعدام های بی شمار خلخالی

اعدام های خلخالی بی حساب بود و امام او را کنار گذاشتند.

افشاگری جدید درباره اعدام های بی شمار خلخالی

آیت الله سید جعفر شبیری زنجانی با اشاره به برخی بی‌عدالتی‌ها در اعدام‌های ابتدای انقلاب بیان داشت: یکی از این اقدامات که منجر به واکنش امام شد، مربوط به مرحوم آقاشیخ علی تهرانی بود. قبل از انقلاب ایشان خیلی علیه آقای بهشتی مطالبی می‌گفت. من به مشهد رفتم که با آقای تهرانی بگویم این حرف‌ها چه است که راجع به آقا بهشتی این طرف و آن طرف صحبت می‌کنید؟ گفت نه من صحبت نمی‌کنم؛ گفتم من در تهران این حرف‌ها را شنیدم.

این مقام پیشین قوه قضاییه خاطرنشان کرد: بعد ایشان رفتند نجف و از نجف که برگشته بودند، من در قم آقا شیخ علی را دیدم؛ گفت من رفتم خدمت حاج آقا ـ آن زمان «امام» نمی‌گفتند ـ گفت حاج آقا را دیدم و بنا شد حرف‌هایی که علیه آقای بهشتی می‌زنم را کنار بگذارم. می‌گفت حاج آقا را دیدم و به من گفتند که تو دیوانه‌ایی؛ به من گفتند که بگذار کنار و من هم حرف‌هایی که علیه حاج آقا بهشتی می‌زدم را کنار گذاشتم.

وی افزود: اول انقلاب کار قضایی را که عهده‌دار شد، یک دفتردار را به اتهام لواط اعدام کرد درحالی که هیچ مدرک شرعی در پرونده نبود. بعد شنیدم وقتی که گفتند به چه عنوانی اعدام کردید؟ گفت بر من علم حاصل شده. شنیدم آن دفتردار را وقتی آوردند اعدام کنند همانجا گفت خدایا شاهد باش من دارم بی‌گناه اعدام می‌شوم و اعدام شد. امام متوجه شدند که بی‌حساب کار می‌کند و او را کنار گذاشتند. وقتی امام او را کنار گذاشتند او در مقابل امام قرار گرفت که بعد‌ها از ایران رفت.

وی افزود: آقای خلخالی هم یک کار‌های مثبتی انجام داد، ولی اعدام‌هایی انجام داد که امام او را هم کنار گذاشتند، ولی کار‌های اولیه‌ای که انجام داد، انصافاً کار او بود که توانست انجام بدهد، ولی یک مقدار در یکی از جریانات امام متوجه شدند تعدادی افراد بی‌حساب اعدام شدند و به همین دلیل او را کنار گذاشتند. امام با هیچ کس تعارف نداشتند؛ کاری به رفاقت و موافق و مخالف نداشتند.

آیت‌الله شبیری زنجانی در خصوص جوسازی‌ها در مورد اعدام‌های سال ۶۷ علی‌رغم رأفت حضرت امام نسبت به برخی محکومان از جرگه منافقین نیز تصریح کرد: اعدام‌های سال ۶۷ مربوط به روزی بود که منافقین بعد از پذیرش قطعنامه تصمیم به حمله داشتند و تصور می‌کردند که حالا دیگر می‌آیند و تصرف می‌کنند. آن روز آماده شده بودند که بیرون بریزند که لو می‌روند و باعث شد که هم علیه نظام و هم علیه آقای لاجوردی دیدشان بد بشود.

منبع: فرارو

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها