آتش خشم فرانسوی ها علیه دولت شعله ور شد + تصاویر

اعتراضات خشونت‌بار در فرانسه چهارشنبه شب برای دومین شب متوالی در پی قتل یک نوجوان در تیراندازی پلیس ادامه داشت.

آتش خشم فرانسوی ها علیه دولت شعله ور شد + تصاویر

 آشوب در فرانسه چهارشنبه شب برای دومین شب متوالی ادامه داشت و هزاران نیروی امنیتی برای سرکوب اعتراضات خشونت‌آمیز در پی قتل یک نوجوان ۱۷ ساله در تیراندازی پلیس در حومه پاریس مستقر شدند.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه تیراندازی مرگبار پلیس به این نوجوان را نابخشودنی خوانده و در عین حال از مردم خواسته آرامش خود را حفظ کنند.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، حدود ۲۰۰۰ نیروی پلیس ضد شورش چهارشنبه شب به حومه پاریس فراخوانده شدند. پلیس بامداد پنجشنبه اعلام کرد حدود ۱۶ نفر دستگیر شدند.

چهارشنبه شب معترضان خشمگین در «نانتر» محل تیراندازی مرگبار به پسر نوجوان و همچنین بخش‌های دیگر منطقه «او-دو-سن» در حومه غربی پاریس و همچنین شهر شرقی «دیژون» سطل‌های زباله را به آتش کشیدند و به آتش بازی در مقابله با پلیس پرداختند.

پلیس اعلام کرد در منطقه «اسون» در جنوب پایتخت فرانسه گروهی از معترضان پس از پیاده شدن همه مسافران، اتوبوسی را به آتش کشیدند. در شهر جنوبی «تولوز» هم چند خودرو به آتش کشیده شد و در این شهر و شهر شمالی «لیل» پلیس با معترضان درگیر شد.

خشم فرانسوی‌ها نسبت به این قتل توسط پلیس سه‌شنبه شب آغاز شد که به گفته «جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه در اعتراضات سه‌شنبه ۳۱ نفر بازداشت شدند، ۲۴ مامور پلیس زخمی شدند و ۴۰ خودرو از سه‌شنبه تا ساعات اولیه چهارشنبه در آتش سوختند.

وزیر کشور فرانسه شب اعتراضاتی که حمله برخی معترضان به ساختمان‌های دولتی و ایستگاه‌های پلیس را در پی داشته «شب خشونت‌های تحمل‌ناپذیر» خوانده و رسانه‌ها از بازداشت ۱۵۰ معترض خبر داده‌اند.

قربانی جدید پلیس فرانسه اصالت آفریقای شمالی داشته و گروه‌های حقوق بشری معتقدند نژادپرستی نظام‌مند در سازمان‌های مجری قانون در فرانسه وجود دارد، اتهامی که ماکرون رد می‌کند.

سال گذشته، ۱۳ نفر در فرانسه به دلیل امتناع از دستور توقف پلیس کشته شدند. این قتل‌ها به دنبال تغییر قانونی در سال ۲۰۱۷ است که به ماموران پلیس اختیارات بیشتری برای استفاده از سلاح‌های خود می‌دهد و اکنون تحت بازبینی است.

اعتراضات-فرانسه-2

اعتراضات-فرانسه-3

اعتراضات-فرانسه-4

اعتراضات-فرانسه-5

اعتراضات-فرانسه-6

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها