مزیت توافق احتمالی پیش رو برای ایران

پایگاه شبکه الجزیره در گزارشی به بررسی مزیت های توافق موقت احتمالی میان ایران و آمریکا می پردازد.

مزیت توافق احتمالی  پیش رو برای ایران

گزارش تیترکوتاه؛ پایگاه شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی نوشت، برخی منابع می‌گویند که مقامات آمریکایی و ایران در تلاش برای مهار برنامه هسته‌ای و آزادی زندانیان، مذاکرات غیرمستقیم و پشت پرده در عمان با هدف تنش‌زدایی منطقه‌ای انجام داده‌اند. یک توافق موقت بالقوه باعث می‌شود ایران در ازای آزادی میلیاردها دلار دارایی، زندانیان آمریکایی را آزاد کند.

 الجزیره نوشت: هر دو طرف به طور علنی در مورد جزئیات مذاکرات پس از چند تلاش ناموفق برای احیای توافق هسته‌‌‌ای ۲۰۱۵، اظهارنظری نکرده‌اند. کارشناسان معتقدند که طرفین به جای اینکه منتظر احیای قرارداد ۲۰۱۵ باشند، به دنبال یک توافق کوتاه‌مدت با اهداف کلیدی هستند که آن‌هم بارها متوقف شده است.

 یک توافق بالقوه می‌تواند از افزایش تنش‌‌‌ها پیرامون توافق هسته‌‌‌ای در آینده نزدیک جلوگیری کند و طرف‌‌‌های غربی را از تلاش برای فعال‌‌‌سازی مکانیزم ماشه که برای بازگرداندن تحریم‌‌‌های سازمان ملل علیه تهران در صورت نقض توافق طراحی شده، باز دارد.

 همچنین ممکن است واشنگتن و متحدان اروپایی‌اش از پیشبرد هرگونه قطعنامه تنبیهی بیشتر در شورای حکام علیه ایران خودداری کنند. ایران همچنین می‌تواند انتظار داشته باشد که آمریکا میلیاردها دلار از دارایی‌‌‌هایش را که در خارج از کشور قفل شده‌‌‌اند، با استفاده از معافیت‌‌‌های تحریمی آزاد کند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها