در مراسم افتتاح خط آهن تبریز - میانه - تهران؛

رئیسی: دولت به وعده خود عمل کرد

رییس جمهور با اشاره به وعده سفر سال گذشته به آذربایجان برای افتتاح خط آهن تبریز - میانه - تهران، گفت: امروز با افتتاح این مسیر ریلی، دولت به وعده خود عمل کرد و خلف وعده نشد.

رئیسی: دولت به وعده خود عمل کرد

آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز جمعه در مراسم افتتاح خط آهن تبریز - بستان آباد و ایستگاه راه آهن خاوران با آرزوی سفری همراه با سلامتی برای مسافران حاضر در ایستگاه به مقصد مشهد مقدس، افزود: اخلاص تبریزی ها به امام رضا(ع) زیاد است و خادم این امام همام هستند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه مسافران آن نیز خانواده معظم شهدای دفاع مقدس، مدافعین حرم، مدافعین امنیت و سلامت هستند به برکات آن خواهد افزود.

وی با بیان اینکه بخشی از مسیر ایستگاه خاوران تا ایستگاه کنونی تبریز نیز در حال اجراست، اظهار کرد: با توجه به شرایط سخت و کوهستانی بودن این مسیر حدود ۱۵ کیلومتری، با همت و تلاش دولت این مسیر نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

رییس جمهور، تاکید کرد: اجرای بقیه پروژه نیز در دستور کار بوده و امید است با همت استاندار آذربایجان شرقی، وزارت راه و شهرسازی، تشویق ها و حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر چه زودتر تکمیل شود.

آیت الله رئیسی، ادامه داد: امروز با عمل به این وعده، تلاش می شود تا سایر وعده های داده شده دولت نیز اجرایی و عملیاتی شود.

همزمان با دومین روز از سفر دور دوم رییس جمهور به آذربایجان شرقی مسیر ریلی بستان آباد - تبریز و ایستگاه خاوران به بهره برداری رسید.

فاز دوم ابرپروژه خط آهن میانه - تبریز در مسیر بستان آباد - تبریز به طول ۴۴ کیلومتر و با حمایت های دولت سیزدهم صبح امروز (جمعه) با حضور آیت الله رئیسی بهره برداری شد و حرکت قطار در این مسیر به صورت رسمی از امروز از ایستگاه خاوران به تهران و مشهد آغاز شد و فروش بلیط قطار در این مسیر از سه روز پیش آغاز شده بود.

مسیر ریلی ۴۴ کیلومتری بستان‌آباد- خاوران تبریز بخشی از پروژه راه‌آهن میانه - تبریز است که مسیر ریلی تهران تا تبریز را ۱۱۴ کیلومتر کوتاه و زمان سفر را حدود چهار ساعت کاهش می دهد.

این پروژه با تحقق وعده رئیس جمهوری در اختصاص اعتبار سه هزار میلیارد تومانی از محل مصوبات دور اول سفر استانی آذربایجان شرقی، به مرحله تکمیل و بهره‌برداری رسیده است.

احداث راه‌آهن تبریز- بستان‌آباد - میانه از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین پروژه‌های حمل‌ و نقل کشور و آذربایجان‌شرقی است که عملیات احداث آن، برای تسهیل در رفت و آمد مردم و جابه‌جایی کالا از سال ۱۳۷۹ آغاز شد و پس از ۲۲ سال وقفه سرانجام با همت دولت مردمی تا ایستگاه خاوران تبریز، تکمیل و با حضور آیت الله رئیسی به بهره‌برداری رسید.

 

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس


    دولت متأسفانه تاکنون به وعده خود عمل نکرده است

  • ناشناس


    و این در حالی است که دولت متأسفانه تاکنون به وعده خود عمل نکرده است

  • ناشناس

    جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۴۵:۵۵
    دفتر رایزن فرهنگی ایران در باکو بسته و نماینده آن اخراج شد و ما هم همه جانبه استقبال می کنیم

  • ناشناس


    گفتگوی تلفنی وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با امیرعبداللهیان
    ۱۴۰۲/۰۳/۱۸ ۲۳:۳۰
    گفتگوی تلفنی وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با امیرعبداللهیان

    پس جمهوری آذربایجان حق دارد با همدستی ترکیه و اسرائیل به ایران خیانت کند

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها