وضعیت اشتغال و مسکن در تبریز صدای رئیس جمهور را درآورد

رئیس جمهور در بدو ورود به تبریز گفت: از مهمترین مسائل آذربایجان شرقی بحث اشتغال و مسکن و باز شدن این گره‌ها است که اقدامات خوبی انجام شده و حتما باید کامل شود.

وضعیت اشتغال و مسکن در تبریز صدای رئیس جمهور را درآورد

به گزارش خبرنگار سیاسی تیترکوتاه؛ سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران صبح امروز، پنجشنبه ۱۸ خردادماه وارد تبریز شد.

14:00- به تولید محصول موشکی که دنیا را خیره می‌کند افتخار می‌کنیم

 سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است، امروز (پنجشنبه، ۱۸ خرداد) در جشن کارگری احیای ۲۲۰ واحد تولیدی صنعتی آذربایجان شرقی که در کارخانه ماشین سازی تبریز با تقدیر از دست اندرکاران احیای این واحدها و به خصوص احیای کارخانه ماشین سازی برگزار شد، گفت: این مجموعه به دست توانای کارگران و مهندسان گرامی امروز تولید بسیار بالایی دارد. 

وی خطاب به کارگران زحمتکش کارخانه ماشین سازی، افزود: تلاش‌های شما در عرصه تولید نشان می‌دهد که انسان‌های با اراده‌ای هستید و دستان توانایی دارید که جای تقدیر دارد.

وی تاکید کرد: مجموعه ماشین سازی یک کار زیرساختی برای صنعت می‌کند. صنعت ما به چنین مجموعه‌ای نیاز دارد.

رئیسی خطاب به کارگران با بیان این‌که با قوت برای تجهیز این مجموعه تلاش کنید، گفت: این کارخانه از بخش خصوصی گرفته شده است، اگر این بخش خصوصی توانا بود، می‌توانست به درستی خصوصی سازی کند، آورده خود را برای توسعه کارخانه خرج کرده و نیروهای توانمند را به کار بگیرد اما آنچه که اتفاق افتاد متفاوت بود و فقط آمده بود تا کارگران بیشتری را بیکار و ماشین آلات را از کار بیندازد و از ماشین سازی فقط یک زمین بماند.

وی افزود: قرارمان این بود که خصوصی سازی باعث افزایش اشتغال، تولید، علم و فناوری شود و به صنعت و تولید کمک کند.

وی با اشاره به بازدید قبلی خود از مجموعه ماشین سازی، ادامه داد: خرسند هستم که چهره کارگران این بار بسیار متفاوت است. از شما کارگران زحمتکش تشکر می‌کنم چرا که با اراده شما این کار توانست انجام بگیرد و بنده و امثال من باید خدمتگزاری خودمان را انجام دهیم. 

رئیس جمهور با اشاره به بازدید از غرفه تولیدات شرکت‌های احیا شده در این مراسم، اظهار کرد: برخی از این کارخانجات و واحدهای تولیدی حتی تا ۳۰۰نفر کارگر را خدمت گرفته‌اند و مهم این بود که همگی می‌گفتند هنوز در آغاز راه بوده و قصد دارند خط تولید خود را افزایش داده و کارگران به اشتغال گرفته را چند برابر کنند و با کمک دولت، می‌توانند محصولات بهتر و بیشتری را با امکانات دریافتی عرضه کنند.

وی افزود: آنچه که امروز شهدا و سرداران بزرگی چون شهید باکری‌ها به ما آموختند آن است که ما می‌توانیم. دیروز سنگر ما در مقابل رژیم صدامی بود و اما امروز سنگر ما، کارخانه‌ها و صنایع در تبریز و جای جای کشور است. دشمن نمی‌خواهد که تولید، درآمد، اشتغال، استقلال و اقتصاد مقاومتی در کشور داشته باشیم و روی پای خود بایستیم بلکه می‌خواهد بیکاری در کشور ما باشد اما ملت ما در تبریز، آذربایجان و کشور اراده کرده‌اند تا مستقل زندگی کند و با لطف خدا امروز می‌گوییم که ما می‌توانیم.

وی خطاب به کارگران گفت: شما نشان دادید که هم دانش پایه و هم فناوری پایه را دارید و دانایی را به توانایی ضمیمه می‌کنید. اگر دانایی به توانایی ضمیمه شود، محصولش می‌شود همان ماشین تولیدی که امروز زیرساخت صنعت کشور را تامین می‌کند.

رئیسی با اشاره به تعداد کارگران استان آذربایجان شرقی افزود: واحدهای تولیدی استان و کشور نیازمند مساعدت دولت هستند از سویی محصولات استاندارد قابل ارائه در منطقه و بسیاری از کشورها را تولید می‌کنند که بسیاری از کشورها مشتاق دریافت این محصولات بوده و متقاضیان صنایع بسیاری در منطقه برای این محصولات وجود دارد.

وی با اشاره به بازدید خود از چرمشهر تبریز، گفت: صنعت چرم و کیف و کفش تبریز که یکی از محصولات باکیفت در تبریز است می‌تواند عرضه شود.

photo_2023-06-08_13-48-01

12:00- اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات خرید تراکتور به کشاورزان

محسن منصوری روز پنجشنبه و در جریان پنجمین سفر استانی رییس جمهور در دور دوم سفرها به استان آذربایجان شرقی در صفحه شخصی خود در توئیتر با عنوان «گام بلند دولت برای حمایت از تولید» نوشت: آیت الله رییسی امروز در جریان بازدید از کارخانه تراکتورسازی تبریز و در راستای حمایت از تولید و اشتغال دستور داد ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خرید تراکتور به کشاورزان اختصاص یابد.

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: این اقدام منجر به تحول در تولید و اشتغال خواهد شد.

photo_2023-06-08_12-24-15

10:00-سه دستور رئیسی برای توسعه صنعت چرم تبریز

سیدابراهیم رئیسی امروز در آغاز دومین سفر دولت مردمی به آذربایجان شرقی با حضور در شهرک صنعتی چرم‌شهر، ضمن بازدید از یکی از واحد‌های تولیدی این شهرک، از نزدیک در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.

شهرک صنعتی چرم‌شهر تبریز در نزدیکی روستای مایان واقع در ۱۰ کیلومتری شمال غربی تبریز قرار دارد و حدوداً ۳۰۰ کارخانه‌ی چرم‌سازی در آن فعال هستند.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این شهرک صنعتی دقایقی نیز با کارگران شاغل در آن  به صورت صمیمی و بی‌واسطه به گفت‌وگو پرداخت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

14020318000103_Test_PhotoN

همچنین در بخش پایانی بازدید رئیس جمهور از شهرک صنعتی چرم‌شهر، نشستی با حضور جمعی از مدیران واحد‌های تولیدی این شهرک برگزار و مسائل و مشکلات صنعت چرم استان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور در سخنان کوتاهی در این نشست، صنعت چرم را صنعتی ارزآور و اشتغال‌زا عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت تامین نیازهای توسعه صنعت چرم در این استان، دستگاه‌های مسئول را به تامین سرمایه در گردش، ساخت شهرک صنعتی جدید، نوسازی ماشین آلات و تجهیزات این صنعت و همچنین توجه ویژه به مسائل زیست محیطی، رفع آلایندگی‌های تولید و حفظ سلامت مردم مکلف کرد.

8:30- دیدار با فعالان صنعت چرم از برنامه های ویژه سفر دوم است .

حضور در شرکت تراکتورسازی و افتتاح ۶ محصول جدید همچنین حضور در شرکت ماشین سازی تبریز و جشن احیای واحدهای راکد از دیگر برنامه های رییس جمهور در این سفر است.

دیدار مردمی رییس جمهور عصر امروز پنجشنبه در محوطه ارک تبریز برگزار می شود و آیت الله رئیسی در این سفر با علما، کارآفرینان و هنرمندان استان دیدار خواهند کرد.

افتتاح ایستگاه خاوران ، طرح انتقال آب سد گرمی چای به میانه و طرح هیپ لیچینگ مس سونگون از جمله برنامه های این سفر است.

8:00- سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در بدو ورود به تبریز گفت: از مهمترین مسائل آذربایجان شرقی بحث اشتغال و مسکن و باز شدن این گره‌ها است که اقدامات خوبی انجام شده و حتما باید کامل شود.

وی افزود: از کهن‌ترین تمدن‌های ایران اسلامی، تمدن آذربایجان است و این تمدن که پشتوانه عظیم فرهنگی است نه فقط برای آذربایجان بلکه برای ایران اسلامی و جهان اسلام است.

رئیسی ادامه داد: افتخار دارم که امروز در جمع مردم بسیار خوب آذربایجان برای پیگیری مصوبات دور اول سفرها هستم که برخی از این مصوبات به ثمر نشسته و وعده‌ای که به مردم عزیز آذربایجان داده‌ایم، ان‌شاءالله اجرایی خواهد شد. کارها دنبال می‌شود تا بر زمین نماند و نیاز استان انجام شود.

62632038

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی یک استان فرهنگی و قطب گردشگری، صنعتی، معدنی و کشاورزی است. ظرفیت‌های بسیاری در این استان وجود دارد و از همه مهمتر جوانان کارآمد و برومندی در این خطه هستند که این استان با حضور آن‌ها می‌تواند کارهای بسیاری رقم زند.

رئیسی گفت: در سفر اول به خاطر وضعیت کرونایی امکان حضور در شهرستان‌ها را نداشتیم اما این بار امکان داریم تا به برخی از شهرها سفر کنیم و ان‌شاءالله در سفرهای بعدی هم خدمت مردم عزیز استان خواهیم رسید. 

وی تاکید کرد: خبرهای خوش بسیاری از آذربایجان شنیده‌ایم و حتما بعد از این نیز خواهیم شنید زیرا مردان و زنان فرهیخته بسیاری در این استان حضور دارند که اهل علم و دانش هستند و با امیدواری تمام شاهد گام‌های بلندی در سطح استان و کشور خواهیم بود. 

وی گفت: بسیاری از مشکلاتی که امروز موجب رنج مردم است، به لطف خدا و به دست جوانان برطرف خواهد شد. در کنار پیگیری مصوبات دور اول، مصوبات دور دوم را هم اعلام می‌کنیم.

7:30- آذربایجان شرقی پنجمین مقصد رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی بوده و این سفر، دومین سفر رئیس جمهور به استان در طول یک‌ سال گذشته است.

این سفر دو روزه رئیسی و اعضای هیات دولت به تبریز به منظور پیگیری مصوبات سفر سال گذشته و افتتاح طرح‌های به اتمام رسیده در این یک سال گذشته انجام می‌گیرد.

ادامه دارد...

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها