ادعای جدید آلمان علیه سپاه پاسداران

ادعای جدید آلمان علیه سپاه پاسداران

وزیر خارجه آلمان مدعی شد که اتحادیه اروپا روز دوشنبه (امروز) درباره اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران تصمیم‌گیری ‌می‌کند.

به گزارش تیترکوتاه؛ در حالی که دشمنی‌های غرب با ایران ادامه دارد، وزیر خارجه آلمان از تدارک اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید خبر داد.

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان در آستانه برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا مدعی شد که آنها در نشست امروز دوشنبه برای اعمال تحریم جدید علیه ایران تصمیم‌گیری خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام ارشد آلمانی همچنین ادعا کرد که اتحادیه اروپا تعداد بیشتری از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه خواهد کرد.

آنالنا بائربوک که سابقه اظهارات و مواضع ضد ایرانی را کارنامه خود دارد، خطاب به خبرنگاران بار دیگر ادعاهای غربی‌ها درباره نقض حقوق بشر در ایران را تکرار کرد و افزود: «ما این را نخواهیم پذیرفت».

ادعای وزیر خارجه آلمان درباره تدارک اتحادیه اروپا برای تحریم جدید ایران در شرایطی مطرح شده که رسانه غربی پیش از این خبر داده بود که کشورهای اروپایی، کاخ سفید را برای احیای دیپلماسی با ایران تحت فشار قرار داده‌اند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در این باره گزارش داده بود، هر چند آمریکا می‌گوید که به دنبال راه حل دیپلماتیک برای چالش هسته‌ای با ایران است اما راهکار دیپلماتیکی پیشنهاد نکرده و به همین دلیل، اروپا واشنگتن را برای ارائه پیشنهادهایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران تحت فشار قرار داده است. 

مطابق گزارش این روزنامه آمریکایی، در اروپا این نگرانی وجود دارد که کاخ سفید قصد دارد مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را به بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ موکول کند.

آلمان در ماه‌های اخیر یکی از کشورهای پیشتاز در اتحادیه اروپا برای اعمال مواضع ضد ایرانی اتحادیه اروپا بوده است و مقام‌های برلین بارها در امور داخلی ایران مداخله کردند. محکوم کردن دستگیری و محاکمه «جمشید شارمهد» سرکرده گروهک تروریستی تندر از جمله اقدامات آلمان بوده است. در پرونده این گروهک جنایت‌های بسیاری مانند بمب گذاری در «حسینیه سیدالشهدای شیراز» و قصد انفجار «سد سیوند» شیراز مشاهده می‌شود که در این میان بمب گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز حادثه‌ای خون بار بود که افراد بی گناه بسیاری در آن به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    اعتراف نتانیاهو: ایران ما را شیطان کوچک و آمریکا را شیطان بزرگ می‌بیند

  • ناشناس


    طالبان کوچکتر از آن است که بخواهد با ایران وارد جنگ شود
    طالبان هنوز هم یک سازمان تروریستی است.
    آمریکا جنایتکار در این مدت 20 و 21 سال در افغانستان فقط مردم مظلوم را کشته، نه طالبان!
    اروپا جنایتکار در این مدت 20 و 21 سال در افغانستان فقط مردم مظلوم را کشته، نه طالبان!
    ناتو جنایتکار در این مدت 20 و 21 سال در افغانستان فقط مردم مظلوم را کشته، نه طالبان!
    حسین امیرعبداللهیان از همان ابتدا به ایران خیانت کرد
    حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «جوزف بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به‌صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو و رایزنی کردند.

اخبار