سپاه هرگز ماهیت خود را از دست نمی‌دهد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سیالیت، بن‌بست شکنی، عبور از موانع با هر بزرگی بدون توجه به جثه مانع را از خصوصیات سپاه خواند و گفت: سپاه هرگز ماهیت خود را از دست نمی‌دهد.

سپاه هرگز ماهیت خود را از دست نمی‌دهد

به گزارش تیترکوتاه؛ سردار سرلشکر حسین سلامی روز دوشنبه در مراسم رونمایی از ۲۲ جلد از کتاب "سپاه در گذر انقلاب" اظهار داشت: سپاه مانند آب جاری است. آب جاری همواره شکل فضا را به خود می‌گیرد و به سرعت تغییر شکل می‌دهد اما ماهیت آب بودن خود را از دست نمی‌دهد.

وی افزود: زلال بودن، صاف بودن، حیات‌بخش بودن و جاری بودن خصلت‌های آب جاری وسیع است. اگر به مانعی برخورد کند یا نفوذ می‌کند یا دور می‌زند و یا آنقدر ادامه می‌دهد تا از ارتفاع مانع عبور کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران، سیالیت، بن‌بست شکنی، عبور از هر مانع به هر بزرگی بدون توجه به جثه مانع را از خصوصیات سپاه توصیف و بیان کرد: حجم برای سپاه ترس‌آور نیست، امپراتوری‌ها حجیم و بزرگ هستند اما برای سپاه کوچک هستند و برای همین کسی که از چیزی نترسد می‌تواند بر آن غلبه کند و این حقیقت سپاه است.

سردار سلامی ادامه داد: سپاه از روز اول پیدایش و همان ابتدای دوران طفولیت با قوی ترین قهرمانان قدرتمند جهانی روبرو شده است یعنی هنوز دوران کودکی خود را طی می‌کرد که وارد جنگی با این عظمت و آرایش جهانی همه قدرت‌های آن زمان، آمریکا، شورو، اروپا و مرتجعان عرب آن زمان شد.

وی با اشاره به اینکه سپاه در چنین میدانی قرار گرفت در حالی که سلاح و ساز و برگی نداشت، تصریح کرد: سپاه واقعا قلیل مستضعفین روی زمین بود اما خداوند به او پناه داد و او را تایید کرد و اراده همه قدرت‌ها را به اذن خداوند و به برکت هدایت‌های حضرت امام (ره) و حمایت‌های مردم در کنار ارتش قهرمان و دلاور که او هم در جنگ متولد شده بود، باقی ماند.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: ارتش نوین جمهوری اسلامی ایران محصول جنگ است و ادامه ارتش گذشته نیست و خود یک پدیده نو و شاخصه‌ای از یک قدرت جدید است.

سردار سلامی بیان کرد: در کنار این قامت بلند و رفیع ارتش، سپاه هم با بسیج مردمی گسترش یافت و وسیع‌تر از حجم دشمن به گونه‌ای که دشمن در هاضمه سپاه جای گرفت و هضم و تمام شد.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان بدون یک فکر، اعتقاد و باور قوی پیروز شد، یادآور شد: جنگ تحمیلی، یک جنگ نظامی با دامنه‌های سیاسی و اقتصادی بود که سپاه به سرعت در همان جنگ و با سلاحی که از دشمن گرفت بر خود دشمن غلبه کرد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها