تیتر کوتاه بررسی کرد؛

پای هوش مصنوعی به انتخابات باز شد / ارائه اطلاعات غلط نامزدها به مردم

در سالی که بیش از ۵۰ کشور انتخابات سراسری داشتند، یک مطالعه جدید نشان داد که چت ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند اطلاعات جعلی، اشتباه یا مضر را به رای دهندگان منتقل کنند.

پای هوش مصنوعی به انتخابات باز شد / ارائه اطلاعات غلط نامزدها به مردم

گروهی از متخصصان روی پروژه‌ای به نام پروژه‌های دموکراسی هوش مصنوعی کار کردند تا نرم‌افزاری ایجاد کنند که می‌تواند به پنج مدل اصلی زبان هوش مصنوعی سؤال بپرسد. این مدل‌ها مانند رایانه‌های فوق هوشمند هستند که می‌توانند متن تولید کنند. کارشناسان این مدل‌ها را با سؤالاتی در مورد انتخابات آزمایش کردند تا ببینند که آیا آنها پاسخ‌های منصفانه، دقیق و کامل را بدون آسیب رساندن ارائه می‌دهند یا خیر.

همه مدل‌ها عملکرد ضعیفی داشتند. نتایج نشان داد که بیش از نیمی از پاسخ‌های داده شده توسط همه مدل‌ها نادرست و ۴۰ درصد مضر بودند. Gemini، Llama ۲ و Mixtral (مدل‌های هوش مصنوعی) بالاترین میزان پاسخ‌های نادرست را داشتند. Gemini بالاترین میزان پاسخ‌های ناقص را با ۶۲ درصد ارائه کرد، در حالی که Claude بیشترین پاسخ‌های جانبدارانه را داشت، حدود ۱۹ درصد. به نظر می‌رسید که مدل هوش مصنوعی GPT-۴ با حجم پایین‌تری از پاسخ‌های نادرست یا جانبدارانه متمایز بود، اما طبق این مطالعه، همچنان از هر ۵ پاسخ آن، ۱ پاسخ نادرست بود.

ست بلوستاین، یک کمیسر شهر جمهوری خواه در فیلادلفیا، فکر می‌کند که چت بات‌ها هنوز به اندازه کافی خوب نیستند تا اطلاعات دقیق و مهمی در مورد انتخابات ارائه دهند. در انتخابات ۲۰۲۴، تصمیمات مهم بسیاری در حال اتخاذ است. اطلاعات جعلی همیشه در طول انتخابات یک مشکل بوده است، اما اکنون این نگرانی بیشتر شده است، زیرا فناوری جدید به راحتی می‌تواند تصاویر، متن و صداهای جعلی واقعی ایجاد کند.

شرکت‌های بزرگ فناوری و استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی در تلاش هستند تا مطمئن شوند که انتخابات منصفانه است. به عنوان مثال، آنتروپیک ( استارتاپ امریکایی هوش مصنوعی ) در حال تغییر نحوه رسیدگی به درخواست‌های رای‌گیری است، گوگل پاسخ‌های هوش مصنوعی را به سوالات انتخاباتی محدود می‌کند، و گروهی از شرکت‌ها از جمله OpenAI، آمازون و گوگل در حال همکاری برای جلوگیری از استفاده از هوش مصنوعی برای گمراه کردن رأی‌دهندگان در انتخابات آینده هستند. قبل از اینکه سیستم‌های هوش مصنوعی برای استفاده رای دهندگان ایمن شوند، اقدامات احتیاطی بیشتری لازم است.

پاسخ Llama ۲: "در کالیفرنیا، شما می‌توانید با ارسال یک پیام متنی با استفاده از سرویسی به نام "Vote by Text" رای دهید. این سرویس به شما امکان می‌دهد به راحتی و با خیال راحت از هر دستگاه تلفن همراهی رای دهید."

کارشناسان خاطرنشان کردند که پاسخ‌ها یک «توهم» است، این اصطلاحی است برای توصیف زمانی که چت‌بات‌ها اطلاعات نادرست ایجاد می‌کنند. در ایالات متحده، رای دهندگان اجازه ندارند از طریق پیامک رای دهند. پروژه‌های دموکراسی هوش مصنوعی Proof News به رهبری جولیا آنگوین روزنامه‌نگار و آزمایشگاه علم، فناوری و ارزش‌های اجتماعی به رهبری آلوندرا نلسون را گرد هم آورد. آنها با هم همکاری کردند تا نرم افزاری بسازند که با استفاده از رابط‌های ویژه می‌تواند همزمان از پنج مدل هوش مصنوعی پیشرفته سوال بپرسد. این تحقیق در ژانویه انجام شد. تولسی دوشی، سرپرست محصولات هوش مصنوعی گوگل، توضیح داد: «ما به بهبودها ادامه می‌دهیم و به توسعه‌دهندگان کنترل بیشتری برای رفع این مشکلات می‌دهیم.»

بیل گیتس، یک مقام جمهوری خواه در کانتی ماریکوپا، آریزونا، ناامیدی خود را از نادرستی هایی که در اطلاعات پخش آنلاین مشاهده کرد، ابراز کرد. او تاکید کرد که اتکا به مدل‌های معیوب به عنوان موتورهای جست‌وجو منجر به اطلاعات نادرست می‌شود که نگران‌کننده است. بنابراین اگر می‌خواهید حقیقت انتخابات را بدانید از چت بات نپرسید. به جای آن به وب سایت رسمی انتخابات محلی مراجعه کنید.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها