کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۷۴

تمهیدات ویژه برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی انتخابات / ارزش دلار به اوج خود رسید

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی‌گذار و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

تمهیدات ویژه برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی انتخابات / ارزش دلار به اوج خود رسید

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۲۴ ( ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • تمهیدات ویژه برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی انتخابات

TikTok که متعلق به ByteDance است، اعلام کرد که با نزدیک‌تر شدن انتخابات پارلمان اروپا در ژوئن، برای جلوگیری از اخبار جعلی و تلاش‌های مخفی برای تأثیرگذاری بر مردم، سخت‌تر کار خواهد کرد. آنها قصد دارند این کار را با راه‌اندازی نسخه‌ای از برنامه خود به زبان همه کشورهای اتحادیه اروپا انجام دهند. TikTok اعلام کرد که از سال ۲۰۲۱ روی ایجاد مراکز انتخاباتی زبان محلی کار می‌کند و این تلاش به ویژه در سال ۲۰۲۲ که کشورهایی مانند یونان، هلند، لهستان، اسلواکی و اسپانیا انتخابات خود را برگزار کردند، رو به افزایش است. این برنامه برای اطلاع رسانی بهتر اروپایی‌ها در مورد روند انتخابات طراحی شده است.

  • نگرانی مقامات ژاپن از کاهش ارزش ین

ارزش ین ژاپن به کمتر از ۱۵۰ ین برای یک دلار امریکا کاهش یافت که از نوامبر تا کنون رخ نداده است. این موضوع مقامات ژاپنی را بسیار نگران کرد. دلیل این کاهش ارزش، افزایش غیرمنتظره قیمت‌ها در امریکا است که احتمال کاهش سریع نرخ بهره توسط بانک مرکزی امریکا را کاهش داد. ارزش پول ژاپن در روز چهارشنبه در توکیو با حدود ۰.۲ درصد افزایش به ۱۵۰.۵۲ در برابر دلار امریکا رسید. این پس از کاهش ۱ درصدی در شب گذشته، به عنوان بخشی از کاهش گسترده تر ارزش ارزهای اصلی در برابر دلار، رخ داد. ادامه افزایش قیمت‌ها در ایالات متحده منجر به این گمانه‌زنی شد که فدرال رزرو باید چندین ماه دیگر نرخ‌های بهره را بالا نگه دارد و دلار امریکا را به سرمایه‌گذاری جذاب‌تری در مقایسه با سایر ارزها تبدیل می‌کند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • هوش مصنوعی در آستانه تغییری بزرگ

آندری کارپاتی، محقق مشهور هوش مصنوعی و یکی از افرادی که به راه‌اندازی OpenAI کمک کرد، در یک پست رسانه اجتماعی در پلتفرم X اشاره کرد که روز دوشنبه شرکت تحت حمایت مایکروسافت را ترک کرد. این خبر یک تغییر بزرگ برای OpenAI است، یکی از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی پیشرو که برای ایجاد هوش مصنوعی بهتر و هوشمندتر کار می‌کند. کارپاتی که سال گذشته در دومین دوره کاری خود به OpenAI پیوست، قبلاً مدیر ارشد هوش مصنوعی در تسلا بود، جایی که او نقشی کلیدی در توسعه هوش مصنوعی و فناوری دستیار راننده سازنده خودروهای الکتریکی داشت.

  • قیمت نفت به سکون رسید

پس از انتشار گزارشی درباره میزان نفت در امریکا، قیمت نفت از حرکت باز ایستاد و در همان سطح باقی ماند. همچنین اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی در مورد آنچه در بازار جهانی نفت رخ خواهد داد نظرات متفاوتی داشتند. نفت خام برنت نزدیک به ۸۳ دلار در هر بشکه معامله می‌شود و وست تگزاس اینترمدیت پس از افزایش هر دو در روزهای گذشته بالای ۷۷ دلار است. موسسه امریکن پترولیوم گزارش داد که ذخایر نفت خام امریکا در هفته گذشته ۸.۵ میلیون بشکه افزایش یافت.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • مقاومت بیت کوین در برابر صعودی شدن قیمت‌ها در امریکا

بیت کوین توانست در برابر افزایش بسیار زیاد قیمت‌ها در ایالات متحده مقاومت کند که بازارهای جهانی را ناآرام کرد و احتمال کاهش سریع نرخ‌های بهره را کم کرد. این دارایی دیجیتال تا ساعت ۱۰: ۲۱ صبح روز چهارشنبه در سنگاپور با قیمت ۴۹۵۰۰ دلار معامله می‌شد که به بالاترین سطح خود در بیش از دو سال گذشته نزدیک شده است. قیمت بیت کوین از روز سه شنبه که قیمت‌های مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه ژانویه بالاتر از حد انتظار گزارش شد، تغییر چندانی نکرده است.

  • ارزش دلار به اوج خود رسید

روز چهارشنبه ارزش دلار در مقایسه با سایر ارزها به بالاترین حد خود در سه ماه گذشته نزدیک شد. این اتفاق به این دلیل رخ داد که معامله‌گران پیش‌بینی‌های خود را در مورد اینکه چه زمانی ممکن است فدرال رزرو برای نخستین بار نرخ بهره را کاهش دهد تغییر دادند. تغییر در پیش‌بینی به دلیل اعداد بالاتر از نرخ تورم اخیر در ایالات متحده بود. این بدان معناست که بر اساس معاملات آتی صندوق‌های فدرال، بعید است که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را در ماه مارس کاهش دهد و کمتر از ۵۰ درصد احتمال دارد که در ماه می‌این اقدام صورت گیرد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر