کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۸۴

فروش خودروی قدرتمند ژاپنی اوج گرفت / دلار امریکا بر مدار سکون

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

فروش خودروی قدرتمند ژاپنی اوج گرفت / دلار امریکا بر مدار سکون

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ ( ۹ اسفند ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • فروش این خودروی قدرتمند صعودی شد

تویوتا روز چهارشنبه اعلام کرد که در ژانویه ۷ درصد بیشتر از سال گذشته خودرو تولید کرده است. ۱۳ ماه متوالی است که به لطف تقاضای زیاد در ایالات متحده، تولید خود را افزایش داده‌اند. در ماه ژانویه تعداد خودروهای ساخته شده به ۷۴۰۳۳۲ دستگاه رسید. فروش در سراسر جهان حدود ۱۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. این رشد بیشتر ناشی از فروش بالاتر در کشورهایی مانند ایالات متحده بود که فروش کمتر در ژاپن را جبران کرد. این اعداد شامل فروش برند لوکس لکسوس نیز می‌شود.

  • کاهش قیمت نفت پس از دو روز

قیمت نفت امروز پس از دو روز افزایش متوالی به دلیل نشانه هایی از افزایش ذخایر نفت در ایالات متحده کاهش یافت که با پیش‌بینی تمدید کاهش تولید اوپک پلاس در تضاد است. قیمت جهانی نفت خام برنت در حال کاهش است و اکنون حدود ۸۳ دلار در هر بشکه است. به دلیل تقاضای قوی در بازارهای فیزیکی، در اوایل هفته ۲.۵ درصد افزایش یافت. نوع دیگری از نفت به نام وست تگزاس اینترمدیت زیر ۷۹ دلار در هر بشکه قیمت دارد. موسسه نفت امریکا که توسط این صنعت تامین مالی می‌شود، گفت که بیش از ۸ میلیون بشکه نفت خام اضافی در سرتاسر کشور از جمله در مرکز ذخیره‌سازی در کوشینگ، اوکلاهاما در ذخیره‌سازی وجود دارد.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • برنامه ساخت خودروهای خودران اپل لغو شد

اپل در حال توقف برنامه‌های خود برای ساخت خودروی خودران است که می‌توانست پول زیادی برای آنها به همراه داشته باشد و مانند یک گجت موبایل عالی باشد. اکنون آنها بر روی فناوری‌های دیگری مانند هوش مصنوعی هوشمند و هدست‌های واقعیت مجازی تمرکز کرده‌اند تا این فرصت از دست رفته را جبران کنند. اپل روز سه شنبه تصمیم بزرگی گرفت که کار روی پروژه ماشین خود را متوقف کند و برخی از تیم را به پروژه‌های هوش مصنوعی خود سوق دهد. این امر پس از جلسات بسیار فشرده بین مدیران ارشد و هیات مدیره صورت گرفت.

  • دلار امریکا بر مدار سکون

دلار امریکا ثابت ماند زیرا معامله گران اطلاعات کالاهای تولیدی را یک شبه حذف کردند و منتظر معیار ترجیحی فدرال رزرو از تورم بودند تا سرنخ هایی در مورد اینکه چه زمانی ممکن است بانک مرکزی ایالات متحده شروع به کاهش نرخ بهره کند، به‌دست آورند. بانک مرکزی نیوزلند نرخ‌های بهره را ثابت نگه داشت و نظرات محتاطانه‌ای را به اشتراک گذاشت که باعث شد دلار نیوزیلند به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک هفته گذشته سقوط کند. شاخص دلار امریکا که دلار را با سایر ارزها مقایسه می‌کند، در حدود ۱۰۳.۸۴ بود.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • تراشه ساز چینی در پرونده تجاری جنایی ایالات متحده تبرئه شد

یک سازنده تراشه چینی از اتهام جاسوسی اقتصادی و سایر اتهامات جنایی در یک شکست برای سرکوب سرقت مالکیت معنوی توسط چین توسط وزارت دادگستری امریکا تبرئه شد. بیش از پنج سال پس از اینکه وزارت بازرگانی شرکت Fujian Jinhua Integrated Circuit را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی در لیست سیاه قرار داد، قاضی ناحیه ایالات متحده، Maxine M. Chesney در سانفرانسیسکو، پس از یک محاکمه غیر هیات منصفه، شرکت را بی‌گناه تشخیص داد. حکم او در روز سه شنبه ممکن است پیگیری دولت بایدن برای پیگرد تهاجمی برای محافظت از فناوری امریکایی را کاهش دهد.

  • تاثیر چت بات‌های هوش مصنوعی در انتخابات

در سالی که بیش از ۵۰ کشور انتخابات سراسری داشتند، یک مطالعه جدید نشان داد که چت ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند اطلاعات جعلی، اشتباه یا مضر را به رای دهندگان منتقل کنند. گروهی از متخصصان روی پروژه‌ای به نام پروژه‌های دموکراسی هوش مصنوعی کار کردند تا ابزار نرم‌افزاری ایجاد کنند که می‌تواند از پنج مدل اصلی زبان هوش مصنوعی سؤال بپرسد. این مدل‌ها مانند رایانه‌های فوق هوشمند هستند که می‌توانند متن تولید کنند. کارشناسان این مدل‌ها را با سؤالاتی در مورد انتخابات آزمایش کردند تا ببینند آیا آنها پاسخ‌های منصفانه، دقیق و کامل را بدون آسیب رساندن به آنها ارائه می‌دهند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر