کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۷۷

ریزش طرفداران خودروهای برقی / اقتصاد این کشور بر لبه پرتگاه است

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی‌گذار و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

ریزش طرفداران خودروهای برقی / اقتصاد این کشور بر لبه پرتگاه است

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal ) در تاریخ ۱۸ فوریه ۲۰۲۴ ( ۲۹ بهم ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • تلاش چین برای سرپا نگه داشتن اقتصاد

بانک مرکزی چین همان طور که پیش‌بینی شده بود، روز یکشنبه نرخ بهره ثابت نگه داشت. آنها همچنین برخی وام‌های سررسید را تمدید کردند، اما چون مطمئن نیستند که فدرال رزرو امریکا چه زمانی نرخ‌ها را کاهش می‌دهد، در ایجاد تغییرات بزرگ در سیاست‌های پولی خود محتاط است. پکن در تلاش است تا از اقتصاد خود حمایت کند، اما آنها باید مراقب باشند که ارزش پول خود را کاهش ندهند یا باعث خروج پول از کشور نشوند. معامله گران و تحلیلگران بر این باورند که چین نیز ممکن است ارائه محرک‌های اقتصادی را به تاخیر بیندازد.

  • اقتصاد این کشور بر لبه پرتگاه است

به گفته کریستوفر لوکسون، نخست وزیر نیوزلند، این کشور در وضعیت حساسی قرار دارد و باید قبل از اینکه بتواند اقتصاد خود را بهبود بخشد، امور مالی عمومی خود را مرتب کند. مقدار پولی که دولت خرج می‌کند از سال ۲۰۱۷ تا ۸۴ درصد افزایش یافته است و بدهی از ۵ میلیارد دلار نیوزیلند به رقم پیش‌بینی شده بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار نیوزیلند افزایش یافته است. در سخنرانی اخیر، لوکسون، رهبر نیوزیلند، گفت که وضعیت مالی کشور چندان قوی نیست و نیاز به توجه دارد. نخست وزیر تأکید کرد که نیکولا ویلیس، وزیر دارایی، ۷ میلیارد دلار نیوزیلند در بودجه در دسامبر گذشته صرفه جویی کرده است و اشاره کرد که در آینده پس انداز بیشتری وجود خواهد داشت.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • ریزش طرفداران خودروهای برقی

کاهش تقاضا برای خودروهای برقی مشکل بزرگی هم برای شرکت‌های خودروسازی سنتی و هم برای شرکت‌های جدید خودروهای الکتریکی است. عواملی مانند قیمت‌های بالا در مقایسه با خودروهای معمولی، وام‌های گران قیمت و عدم وجود مکان‌های کافی برای شارژ خودروهای برقی، رشد خودروهای الکتریکی را در ایالات متحده کاهش می‌دهند. اما از طرف دیگر، زمان بسیار مناسبی برای مصرف کنندگانی است که به دنبال خرید یا اجاره یک خودروی الکتریکی هستند.

  • برنامه کمیسیون اروپا برای پیشرفت صنایع

به گفته رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، کمیسیون اروپا تا سه هفته دیگر طرحی را برای استراتژی صنعت دفاعی به اشتراک خواهد گذاشت. آنها همچنین یک دفتر نوآوری دفاعی جدید در اوکراین راه‌اندازی خواهند کرد. فون در لاین گفت اروپا نیاز به بهبود صنایع خود دارد و او معتقد است که با ایالات متحده همکاری نزدیک دارد و در عین حال توانایی‌های خود اروپا را نیز تقویت می‌کند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • امید واهی این شرکت به سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی

Graphcore Ltd.، سازنده ریزتراشه‌های بریتانیا، پس از ناکامی در کسب درآمد موفقیت آمیز از رونق هوش مصنوعی، فروش سهام به خریداران خارجی را در نظر گرفته است. Graphcore مستقر در بریستول انگلیس در حال گفت‌وگو با شرکت‌های بزرگ فناوری برای دریافت بودجه برای پوشش ضررهای فزاینده است. برخی از سرمایه گذارانی که در این شرکت سهام دارند، ارزش سهام خود را در انتظار معامله‌ای به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار افزایش داده‌اند. Graphcoreسال گذشته با کاهش ۴۶ درصدی فروش و با ضرر فزاینده‌ای مواجه شد. در نتیجه، آنها نیاز به تأمین بودجه اضافی برای حمایت از عملیات و رشد خود داشتند.

  • گوگل از مدل جدید چت ربات هوش مصنوعی خود رونمایی کرد

گوگل مدل جدید هوش مصنوعی (AI) خود با نام Gemini ۱.۵ را تقریباً دو ماه پس از انتشار اولیه معرفی کرد. علاوه بر این، مدل جدید یک هفته پس از معرفی Gemini ۱.۰ Ultra، که شرکت فناوری آن را «تواناترین مدل» می‌داند، عرضه می‌شود. گوگل گفت Gemini ۱.۵ Pro، که نخستین Gemini ۱.۵ است، در حالی که از محاسبات کمتری استفاده می‌کند، به کیفیتی قابل مقایسه با ۱.۰ Ultra دست می‌یابد. چت ربات هوش مصنوعی گوگل با استارتاپ OpenAI ChatGPT با پشتیبانی مایکروسافت رقابت می‌کند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر