مقاومت عجیب بانک ها در پرداخت این وام

کارشناس مسکن گفت: تسهیلات ساخت مسکن توسط بانک ها همچنان کم رنگ است و دولت باید توسط دستگاه های مسئول این موضوع را پیگیری کند.

مقاومت عجیب بانک ها در پرداخت این وام

آقای فرشید ایلاتی گفت: بانک ها همچنان در حوزه پرداخت تسهیلات ساخت مسکن مقاومت می کنند و آمارها حاکی از آن است که بانک های دولتی و خصوصی در حوزه پرداخت تسهیلات همکاری لازم را ندارند که این موضوع خود باعث شده رئیس جمهور در آخرین جلسه شورای عالی مسکن بازهم به بانک ها اخطارهای لازم را بدهند.

به گفته کارشناس مسکن، علاوه بر پیگیری رئیس جمهور باید قانون جهش تولید مسکن بانک های متخلف در این بخش جریمه شوند که متاسفانه سازمان امور مالیاتی و  بانک مرکزی در این بخش جریمه ای در نظر نگرفته اند.

او می گوید: مجموعه جرائم بانک ها طی دوسال گذشته برای پرداخت نکردن تسهیلات ساخت مسکن به ۱۶۰ هزار میلیارد تومان می رسد، اما اکنون بانک ها در این بخش همکاری لازم را نداشته اند و باید دولت از طریق سازمان امور مالیاتی کشور و بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن از ابزار جریمه استفاده کنند و مبلغ این جرائم به صندوق ملی مسکن واریز شود.

پرداخت تسهیلات ساخت مسکن یکی از مهم ترین برنامه های افزایش تولید و عرضه مسکن است که دولت باید برنامه ریزی لازم را برای افزایش میزان تسهیلات و همچنین همکاری بانک ها را در دستور کار خود قرار دهد چراکه در حال حاضر یکی از اصلی ترین اقداماتی که در این بخش باید حتما اجرایی شود پرداخت تسهیلات ساخت است چراکه این میزان تسیهلات در حوزه تورم مسکن اثر گذاری کمتری دارد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر