افزایش نجومی قیمت بلیت هواپیما

افزایش نجومی قیمت بلیت هواپیما

مسوولان صنعت هوایی معتقد هستند که کاهش عمدی بلیت هواپیما از سوی ایرلاین ها واقعیت ندارد و ایرلاین ها حاضر نیستند تا از عمد هواپیماها را زمین گیر کنند تا به خواسته خود برسند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که جنجال بر سر قیمت بلیت هواپیما همچنان ادامه دارد و این امر بر نایاب شدن بلیت هواپیما نیز تأثیر بسزایی داشته است.

درصورتی که سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بر اینکه کمبود بلیت هواپیما ربطی به افزایش قیمت ندارد تاکید دارد اعلام کرد: جلسه شورای عالی برای تعیین قیمت بلیت هواپیما تا هفته آینده برگزار خواهد شد و نتیجه آن را نیز اعلام خواهد کرد.

در برخی از کانال‌های تلگرامی اعلام شده است که بلیت هواپیما در فرودگاه موجود است و چند برابر قیمت فروخته می‌شود.

قیمت ۵ برابری بلیت هواپیماها در فرودگاه

حرمت الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی درخصوص کمیابی بلیت هواپیما گفت: اینکه بگویم ایرلاین‌ها از عمد چنین کاری را انجام می‌دهند را نمی‌توان ثابت کرد چرا که مانند نوروز که بازار کالا ملتهب و دادستانی وارد بازار بلیت هواپیما شدو بعد ایرلاین‌ها اعلام کردند که هواپیماها به دلیل نقض فنی زمین گیر شده‌اند و در این روزها نیز قطعاً چنین بهانه‌ای اعلام خواهد شد.

وی در ادامه درخصوص اینکه برخی از کانال‌های تلگرامی مدعی شده‌اند که بلیت هواپیما ۵ برابر قیمت در فرودگاه موجود است گفت: اینکه دلالان در فرودگاه حضور دارند را نمی‌توان منکر شد و اینکه مردم به جای اینکه از ایرلاین‌ها خرید کنند از دست دلالان خرید می‌کنند با توجه به اینکه در فرودگاه راحت می‌توان دلالان را شناسایی کرد و نگذاشت که کار کنند اما به هر حال هستند دلالان ولی مردم اگر از ایرلاین‌ها خرید کنند بلیت را به قیمت می خرند نه با قیمت چند برابری.

بررسی‌ها در سایت‌های فروش بلیت هواپیما نشان می‌دهد تا نیمه دوم خرداد ماه بلیت هواپیما برای کلانشهرها موجود نیست.

کمبود بلیت هواپیما، بلیت قطار را نایاب کرد

بررسی‌ها نشان می‌دهد بلیت قطار از تهران به سمت مسیرهای پرتردد از جمله مشهد در سایت رجا موجود نیست به طوری که ظاهراً کمبود بلیت هواپیما بر روی بلیت قطار تأثیر گذاشته و تقاضای خرید بلیت افزایش داده است.

جلال مختاری، مدیر روابط عمومی راه آهن در این باره گفت: پس از اعلام پیش فروش قطار، بلیت‌ها در کمتر از یک ربع به اتمام رسید.

وی گفت: این موضوع که فروش بلیت‌ها در ۱۵ دقیقه به اتمام برسد بی سابقه است که تعطیلات هفته آینده می‌تواند یکی از دلایل این حجم از تقاضا برای مسیرهای پرتردد از جمله مشهد مقدس باشد.

اساساً شیوه قیمت‌گذاری دستوری در بخش حمل‌ونقل هوایی پذیرفته‌شده نبوده و این قانون عرضه و تقاضاست که بازار را متعادل می‌کند. از سوی دیگر افزایش قیمت نرخ بلیت هواپیما آن هم به شیوه دستوری باعث شده تا بلیت برخی از مسیرها کمیاب شده است با توجه به اینکه مسؤولین کمیاب بودن عمدی بلیت هواپیما را تکذیب می‌کنند و علت این کمیابی را افزایش تقاضا می‌دانند اما شواهد گونه‌ای دیگر نشان می‌دهد.

 

منبع: مهر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر