بلیت قطار | راه آهن | دولت سیزدهم

رکورد تاریخ راه آهن شکسته شد / افزایش عجیب مسافران ریلی

مدیرعامل راه آهن با اعلام عبور مسافران سالیانه ریلی از مرز ۳۰ میلیون نفر، از شکسته شدن رکورد تاریخ راه آهن در این زمینه خبر داد.

رکورد تاریخ راه آهن شکسته شد / افزایش عجیب مسافران ریلی

قطارهای بین شهری نمایانگر یکی از مهمترین وسایل حمل و نقل عمومی در جوامع مدرن هستند. این قطارها که بر اساس خطوط ریلی و اختصاصی خود حرکت می‌کنند، سفرهای موثر و سریع بین شهرها و نقاط مختلف کشورها را فراهم می‌کنند. با سرعت و کارایی بالا، قطارهای بین شهری نه تنها به کاهش زمان مسافرت کمک می‌کنند بلکه نیز به حفظ محیط زیست از طریق کاهش ترافیک جاده‌ای و انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌نمایند. این وسیله حمل و نقل عمومی علاوه بر این که اقتصاد زمان مسافران را بهینه می‌سازد، تجربه سفری آسان و راحت را فراهم می‌کند و برای توسعه پایدار و حمل و نقل شهری بهتر، نقش کلیدی ایفا می‌کند.

سید میعاد صالحی، مدیرعامل راه آهن در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: خبر، خبر شیرینی بود، نه فقط برای من، بلکه برای همه مدیران و نیرو‌های ستادی و عملیاتی که شبانه‌روز برای حمل‌ونقل هموطنان عزیزمان به اقصی نقاط کشور تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه‌ داد: به لطف الهی، با حمایت دولت سیزدهم و جناب آقای وزیر و با تلاش همه دست اندرکاران و همکاران ستاد، مناطق و شرکت‌های ریلی مسافری و... تعداد مسافران سالیانه ریلی از مرز ۳۰ میلیون نفر گذشت و رکورد تاریخ راه آهن در حمل‌ونقل مسافر شکسته شد و تا پایان سال به صورت روزانه این رکورد جابه‌جا خواهد شد.

صالحی ادامه‌ داد: البته هرچند امروز خنده بر لب‌های همه زحمت‌کشان حوزه ریلی مسافری بود، اما خاطر همه ما از مشکلات چند ساله و مظلومیت بلندمدت حوزه ریلی به‌ویژه حوزه مسافری مکدر بود.

او ابراز امیدواری کرد که با حل مشکلات اساسی حوزه ریلی به‌ ویژه منابع و اعتبارات، به‌زودی شاهد شکستن رکورد ۴۰ میلیون مسافر ریلی باشیم و قطار که اولویت نخست سفر آحاد مردم عزیزمان هست، بیشتر بتواند در دسترس مردم باشد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر