قیمت مسکن | بازار مسکن | ایالات متحده

افزایش عجیب قیمت مسکن در آمریکا

قیمت مسکن در امریکا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۵ درصد افزایش یافت.

افزایش عجیب قیمت مسکن در آمریکا

تعیین قیمت مسکن یک فرایند پیچیده است که تحت تأثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرد. فرهنگ و سطح تقاضا و تأمین موقعیت مکانی، اقتصاد کلان و دیگر عوامل اقتصادی، ابعاد اجتماعی و فرهنگی، تحولات سیاسی، میزان توسعه و سرمایه‌گذاری در یک منطقه، همه از عواملی هستند که در تعیین قیمت مسکن نقش دارند. همچنین معیارهایی مانند انتظارات بازار، نرخ سود و نرخ تورم نیز بر تعیین قیمت مسکن تأثیرگذارند. به طور کلی، تعیین قیمت مسکن یک فرایند تعاملی است که در آن عوامل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در کنار یکدیگر تعیین‌کننده قیمت نهایی مسکن هستند.

آژانس مالی مسکن فدرال (FHFA) اعلام کرد که قیمت مسکن امریکا در سه ماهه چهارم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۵ درصد رشد کرده است.

این آژانس در بیانیه‌ای اظهار کرد که قیمت مسکن در دوره اکتبر تا دسامبر ۱.۵ درصد نسبت به سه ماهه سوم افزایش یافته است.

افزایش قابل توجه قیمت مسکن امریکا در سال ۲۰۲۳

آنجو وجا، معاون سرپرست بخش تحقیقات و آمار آژانس مالی مسکن فدرال گفت: «قیمت مسکن در ایالات‌متحده طی سال ۲۰۲۳ به میزان قابل‌توجهی افزایش یافت، با این حال، بازار نشانه‌هایی از نرم شدن را نشان داد زیرا افزایش قیمت مسکن در سه ماهه چهارم سال نسبت به سه ماهه قبل کمتر بود».

ایالت‌های امریکا که بالاترین ارزش سالانه را داشتند، رود آیلند با افزایش ۱۵.۱ درصد، و پس از آن ورمونت با ۱۳.۳ درصد و ویرجینیای غربی با ۱۲.۴ درصد قرار گرفتند.

بیشترین افزایش قیمت سالانه در منطقه شهری میامی-میامی و بیچ-کندال در ایالت فلوریدا با افزایش ۱۳.۸ درصدی نسبت به سال گذشته ثبت شد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر