بانک مرکزی | حمل و نقل عمومی

نونوار شدن ناوگان حمل و نقل مسافری در ایام نوروز / اتوبوس و مینی بوس های جدید در راه است

معاون حمل‌ونقل وزیر راه وشهرسازی گفت: ۵ هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون در کشور نیاز داریم که بخشی از آنها از طریق کارخانجات داخلی و بخشی از طریق واردات باید تامین شود.

نونوار شدن ناوگان حمل و نقل مسافری در ایام نوروز / اتوبوس و مینی بوس های جدید در راه است

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل مسافربری اهمیت بسیاری دارد. این موضوع باعث بهبود شرایط سفر و راحتی مسافران می‌شود. این اقدامات می‌توانند به کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری کمک کرده و نقش مهمی در حفظ محیط‌زیست ایفا کنند. همچنین، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل مسافران در بهبود اقتصاد منطقه نقش بسزایی دارد، زیرا با افزایش کیفیت خدمات حمل‌ونقل، گردشگران بیشتری به منطقه جذب می‌شوند و از این راه درآمد و اشتغال منطقه افزایش می‌یابد.

شهریار افندی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه وشهرسازی گفت: سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای با ۱۳ کارخانه داخلی برای تامین اتوبوس و مینی بوس تفاهمنامه منعقد کرده است.

به گفته وی ظرفیت‌های قانونی برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل مسافری فراهم شده و آئین‌نامه اجرایی بند (ص) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در خصوص واردات خودرو (اتوبوس) با عمر کمتر از پنج سال، تصویب و ابلاغ شده ولی به منظور بهره‌مندی از فرصت قانونی فراهم شده، لازم است برخی حمایت‌های مالی و تسهیلات فرآیندی در این آئین‌نامه لحاظ شود و فرآیند واردات توسط وزارت صمت، بانک مرکزی، سازمان استاندارد، سازمان محیط‌زیست و سازمان گمرک، تسهیل شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: نیاز به تامین ۵هزار دستگاه اتوبوس مسافری، مینی بوس، ون داریم تا در ایام نوروز بتوانیم بخشی از نیاز حمل‌ونقلی کشور را تامین کنیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر