بازار مسکن | مسکن

اولتیماتوم مسکنی دولت به این افراد

معاون وزیر راه و شهرسازی از مهلت ۳ ماهه مردم برای دریافت زمین های تصرف شده در سکونتگاه های غیررسمی خبر داد.

اولتیماتوم مسکنی دولت به این افراد

ضرورت سنددار کردن زمین‌ های تصرف شده توسط مردم در سکونتگاه‌ های غیررسمی بسیار مهم است. این اقدام نه تنها به افراد امکان می‌دهد تا از مالکیت زمین خود اطمینان حاصل کنند، بلکه به ایجاد پایداری اقتصادی و اجتماعی در این مناطق کمک می‌کند. از طرفی، این مسأله به برنامه‌ریزی شهری و توسعه پایدار کمک می‌کند، زیرا ارزش زمین‌های سنددار شده بهبود یافته و این می‌تواند بهبود زندگی ساکنان این مناطق را فراهم کند.

از این رو محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت برای سنددار کردن زمین های تصرف شده توسط مردم در سکونتگاه های غیررسمی، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد این زمین ها سند دارد و ۷۰ درصد فاقد سند هستند که بخشی از این ۷۰ درصد تصرفی است.

وی افزود: مردم تا پایان سال یعنی سه ماه فرصت دارند تا با ثبت نام در سامانه تسهیلات شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی Facility.udrc.ir برای دریافت سند زمین تصرفی اقدام کنند.

وی بیان کرد: تا امروز ۲۴ هزار و ۳۲۰ نفر برای دریافت سند ثبت نام کرده اند و برای ۱۰۷۹ سند تاکنون صادر شده است.

وی یادآور شد: حدود ۱۸۰۰ هکتار از زمین‌های تصرف شده متعلق به دولت است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: گفت: صدور سند برای زمین‌هایی است که تا قبل از تاریخ ۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ساخت و ساز در آنها انجام شده است. از این تاریخ به بعد یگان حفاظتی سازمان ملی زمین و مسکن راه‌اندازی شد که از تصرف اراضی دولتی جلوگیری به عمل می آورد.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر