کلاه گشادی که شورای رقابت و خودروسازان بر سر مردم می گذارند

در حالی شورای رقابت با چراغ سبز وزارت صمت، مجوز گرانی ۸ محصول ایران خودرو به بهانه نصب آپشن جدید را داده که باید پرسید، آیا صرفا با نصب آپشن، نام خودروی جدید می توان بر آن گذاشت و قیمت را افزایش داد؟البته هنوز درباره این آپشن‌ها هم اطلاع رسانی نشد.

کلاه گشادی که شورای رقابت و خودروسازان بر سر مردم می گذارند

شورای رقابت یک سازمان مستقل است که به منظور تنظیم و نظارت بر عملکرد بازار و جلوگیری از تبعیض و تحریف رقابت در ایران تشکیل شده است. وظایف این سازمان شامل بررسی شکایات مردم و شرکت‌ها در خصوص تخلفات رقابتی، ارائه راهکارهایی برای بهبود شرایط رقابت در بازار، تعیین قیمت‌های منصفانه برای کالاها و خدمات، تعیین قوانین و مقررات رقابتی و نظارت بر اجرای آن‌ها، تشکیل کمیته‌های تخصصی برای بررسی مسائل رقابتی و ارائه پیشنهادات به شورای رقابت و دیگر وظایف مرتبط با تنظیم و نظارت بر بازار و رقابت در بازار تشکیل شده است. عمده فعالیت این شورا حول محور بازار خودرو است.

شورای رقابت در جدیدترین مصوبه خود مجوز افزایش قیمت ۸ محصول جدید ایران خودرو را صادر کرد و براساس آن قیمت خودروها با افزایش حدود ۸۰ تا ۱۷۰ میلیون تومانی به بهانه آپشن های جدید روبه رو شده است.

در مقایسه با قیمت های قبلی دنا پلاس حدود ۸۰ میلیون تومان، سورن حدود ۱۰۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ حدود ۸۰ میلیون تومان، رانا پلاس حدود ۹۰ میلیون تومان، تارا با دنده دستی حدود ۱۶۰ میلیون تومان و تارا اتوماتیک نیز نزدیک به ۱۷۰ میلیون تومان گران شده است.

 البته در طول ماه‌های اخیر خودروسازان به بهانه‌های مختلف سعی در دریافت مجوز افزایش قیمت همه خودروها برای جبران ضرر و زیان خود داشتند و حتی با احتکار خودرو درصدد امتیاز گیری از وزارت صمت برای تغییرات قیمتی بودند اما با توجه به اینکه تصمیم افزایش قیمت با موافقت وزارت صمت و سازمان حمایت  رو رو نشد،  با شگردی جدید تصمیم به نصب آپشن بر روی خودروها و دریافت هزینه بالاتر از مشتریان شده‌اند.

اما سوال اینجاست چرا خودروسازان باید برای اجرای استانداردهای جدید خودرو  و یا نصب آپشن نام خودروی جدید را بهانه و از متقاضیان هزینه بالاتری را دریافت کنند. در این شرایط تکلیف مصرف کننده چیست؟

در حال حاضر هنوز اطلاعات جدیدی از این ۸ مدل خودرو توسط ایران خودرو منتشر نشده اما در شرایط فعلی به نظر می‌رسد خودروساز می خواهد برای جبران هزینه های خود محصولات قدیمی خود را رنگ و لعاب داده و به نام خودروی جدید راهی بازار کند اما چرا وزارت صمت به عنوان متولی صنعت خودرو آنها را همراهی کرده و الزام به توسعه محصول نمی کند؟ با این رویکرد باید منتظر تغییر نام سایر محصولات شرکت های خودروساز به بهانه استاندارد یا ارتقا یافته باشیم و خبری از ارائه محصولات جدید نباشد.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • Reza

    سلام،خبرنگار عزیز،شما که این اجهاف و ظلم در حق مردمو میبینی که چطور سرمردم کلاه میزارن پس چرا پیگیر نیستی ؟چرا تو این مورد تویی که تریبون داری به مجلس و دولت نمیگی مردم ناراضی هستن،ندارن ،

  • ناشناس

    خدا به داد مردم برسه.لطفا خبر به داود منظور هم بفرستین گفتن حقوق کارمند در نیمه دوم افزایشه نداره چون تورو و افزایش قیمتذنداشتیم خدا ازتون نگذره

  • دوتت

    لعنت بر شورای رفاقت و وزارت صمت و لگن سازا. مگه حقوق کارمندا در سال متناسب با تورم پیش میره ک دنا قبل عید ۲۵۰ بود الان شده ۵۳۰. لعنتتتتتتتتت
    ی ماشین ثبت نام کردیم برا پاییز ۴۰۳. خاک بر سرتون با قیمتا و کیفت ماشیناتون

  • مجید

    اینا هیچ احترامی برای مردم قایل نیستند فقط بهفکر جیب خودشونن اونوقت انتظار دارن میل به کالای ایرانی افزایش پیدا کنه

  • ناشناس

    خدا به داد مصرف کننده برسد فعلا که ایران خودرو ، شورای رقابت و وزارت صمت یک کیسه بزرگی پیدا کرده اند برای خودشان وضرر رساندن به مصرف کننده و...

  • سجاد

    خاک بر سر ایران خودرو کلاهبردار پولو میگیره ماشین رو تحویل نمیده

  • ناشناس

    تز اولش که پول ها را شب عید بلوکه کردند نقشه داشتند و هدفشون مهار تورم بود حالا هم به بهانه ارتقا قیمت ها را بالا بردند تا مردم خودشان انصراف دهند ،و مردم ایران طبق معمول گول خوردند

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها