هفتم تیر ۱۳۹۳؛

توافق مهم سایپا با شرکت کیا

۹ سال قبل مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از توافق نهایی با شرکت «کیا» برای تولید محصولات این شرکت در ایران خبر داد.

توافق مهم سایپا با شرکت کیا

سعید مدنی در هفتم تیر ۱۳۹۳ اظهار کرد: با نهایی شدن توافقات، کیا مجددا به‌عنوان شریک تجاری با سایپا همکاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در آینده شاهد تولید برخی محصولات کیا در ایران خواهیم بود، خاطرنشان کرد: اولین محصول تولیدی در این زمینه خودروی سراتو است که در دو مدل با حجم موتور ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ سی‌سی تولید خواهد شد.

وی درباره قیمت این خودرو اعلام کرد: برآوردهای اولیه در این زمینه صورت گرفته است؛ اما قیمت نهایی سراتو در زمان عرضه و با توجه به هزینه‌های روز تعیین خواهد شد.

در شرایطی که قرار بود تا آخر هفته گذشته قیمت خودروهای داخلی نهایی و ابلاغ شود، این اتفاق رخ نداد تا سردرگمی مشتریان همچنان ادامه پیدا کند.

اوایل هفته گذشته بود که خودروسازان و شورای رقابت در اظهارنظری مشترک از اعلام و ابلاغ قیمت نهایی خودروهای تولید داخل در عرض دو سه روز خبر دادند، اما تا عصر دیروز هیچ اتفاق جدیدی رخ نداد تا شائبه‌هایی مبنی‌بر تداوم ناهماهنگی و اختلاف بر سر قیمت‌گذاری خودرو به‌وجود آید.

این در حالی است که اعلام نشدن قیمت‌ها، سرگردانی و حیرانی مردم را در بازار خودرو کشور به دنبال داشته و همچنین سبب شده خودروسازان موقتا تا یکسره شدن تکلیف قیمت‌گذاری، فروش نقدی خود را ببندند.

ازسوی دیگر، یکی از دلایل اصلی رکود بازار خودرو نیز همین مشخص نبودن قیمت‌ها است، چه آنکه مردم بیم متضرر شدن دارند و می‌ترسند اگر هم اکنون (در شرایط مشخص نبودن قیمت نهایی خودروها) اقدام به خرید و فروش خودرو کنند، بعدا وقتی قیمت ها اعلام شد، متحمل ضرور و زیان شوند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها