تعویض تسمه تایم ال ۹۰

تعویض تسمه تایم ال 90 را باید به کسانی بسپارید که سالیان سال کارشان تعمیر و تعویض خودرو است! این افراد کاملا متخصص و آموزش دیده‌اند و کارشان را به درستی پیش می‌برند. بنابراین بهتر است که تعویض را به متخصصان آن بسپارید. این کار به گونه‌ای نیست که خودتان بتوانید انجامش دهید مگر آن که نسبت به موتور خودرو اطلاعات کافی داشته‌ باشید. درصورتی که خودتان کار را پیش بردید ولی با مشکل مواجه شدید، سریعا با تعمیرگاه تخصصی رنو تماس بگیرید و با آنان مشورت کنید. اما بهترین تعمیرگاه برای تعویض تسمه تایم ال ۹۰ چقدر چه تعمیرگاهی است؟ در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین تعمیرگاه ال 90

هر روز که علم پیشرفت می‌کند، خودروها نیز پیچیده‌تر می‌شوند. بر همین اساس امروزه می‌توانید تعمیرگاه‌ های متنوعی را بببینید که هر کدام بر روی بخشی از خودرو کار می ‌کنند. بعضی ‌ها بر روی قطعات داخلی، گیربکس و بعضی دیگر روی بدنه آن کار می‌کنند. تعمیر و نگهداری خودروها نیز با یکدیگر متفاوت می‌باشد، بسیاری از تعمیرگاه‌ها مانند رنو وان بر روی خودروهای رنو ال 90 کار می‌کنند. این مکانیکی خدمات فوق‌العاده‌ای را عرضه می‌کند تا شما بتوانید از خودروی خود راضی باشید. متخصصان، افراد با تجربه و آموزش‌دیده را خواهید دید که هرکدام آماده‌اند تا مشکل را شناسایی و در رفع آن بکوشند. اینگونه شما می‌توانید سریعتر خودرویتان را از مکانیکی خارج کنید.

تسمه-تایم-۱

ابزارآلات تسمه تایم ال 90

همه این ابزارآلات معمولا به کار نمی‌آیند ولی ممکن است در هنگام تعویض، قطعات دیگر خودرو دچار نشتی یا خرابی شده ‌باشند. به همین دلیل نیاز است به صورت کلی بدانید که چه قطعات و دانشی برای تعویض نیاز است.

  • مجموعه آچار سوکتی
  • پیچ گوشتی، از جمله فیلیپس و درایو اسلات
  • مجموعه کلید آلن
  • سطل یا حوضچه (برای جمع آوری مایع خنک کننده)
  • کیسه های پلاستیکی و نشانگر دائمی (برای برچسب زدن مهره ها، پیچ‌ها و قطعاتی که از موتور جدا می‌کنید)
  • دستکش لاستیکی
  • رنگ سفید (برای علامت گذاری دندانه ‌ها برای مونتاژ مجدد ساده‌تر)
  • تسمه تایم جدید
  • پمپ آب نو
  • خنک کننده و ضد یخ جدید

تعویض تسمه تایم ال 90

افرادی می‌توانند کار تعویض تسمه تایم را به خوبی ادامه دهند که در مورد سیستم موتور خودرو دانش کافی داشته‌باشند. در غیر این صورت شما نمی‌توانید متوجه شوید که چه کاری باید انجام هید. بهترین کار در این زمانی این است که به سراغ تعمیرگاه تخصصی ال 90 بروید تا این کار را به آسانی برایتان انجام دهند. به صورت کلی، خلاصه‌ای از نحوه تعویض را برایتان آماده کرده‌ایم تا بتوانید دانش کافی از تعویض را به دست آورید.

مرحله 1: خرید تسمه تایم ال 90 و واشر

تسمه تایم خودرو وسیله‌ای است که قبل از شروع کار باید دانش کافی درمورد آن را داشته‌ باشید. در این خصوص می‌توانید به دفترچه راهنمای خودرویتان نیز مراجعه کنید. درهنگام خرید تسمه تایم حتما توجه داشته‌ باشید که در کنار آن واشر نیز خریداری کنید.

مرحله 2: باتری را جدا کنید

در هنگام کار اگر باتری را از جدا نکنید حتما دچار شوک الکتریکی می‌شوید. به همین دلیل قبل از شروع کابل منفی باتری را از بخش ترمینال آن جدا کنید. کدی در این بخش وجود دارد که باید آن را یادداشت یا علامت گذاری کنید تا در هنگام نصب مجدد جریان الکتریکی برقرار گردد و لوازمی مانند رادیو که با این جریان کار می‌کنند فعال گردند.

مرحله 3: تسمه دینام را بردارید

معمولا تسمه تایم در زیر تسمه دینام قرارگرفته است و برای رسیدن به آن باید دینام را بردارید. ابتدا مهره‌ها را کمی بپیچانید تا شل شوند و کمربند بتواند از آن خارج گردد.

مرحله 4: لوازم جانبی را بردارید

در ادامه کار برای آنکه از هرگونه نشتی و یا خرابی مطمئن شوید باید قطعات مرتبط به تسمه را خارج کنید. این قطعات شامل پمپ فرمان و کمپرسور تهویه مطبوع می‌باشد. اگر این کار را انجام ندهید بعداً دچار مشکل خواهید شد.

مرحله 5: خطوط زمان بندی را تراز کنید

در این بخش باید به کمک یک آچار، پیچ میل لنگ را کمی بپیچانید تا زمان‌بندی در مقیاس صفر قرار بگیرد.

تسمه-تایم-2

مرحله 6: تمام پیچ‌ها را بردارید

پیچ‌هایی که در بخش زمان بندی قرار دارند و آن را کاملا سفت کرده‌اند را باید خارج کنید. سپس درپوش کنار مهره‌ها را بردارید.

مرحله 7: میل بادامک و میل لنگ را بررسی کنید

حتما میل بادامک و میل لنگ باید در جای خود تراز باشند. برای این کار بهتر است از خطوط قرقره‌ها استفاده کنید تا بتوانید آن را کاملا در یک خط قرار دهید. این کار باعث می‌شود سر محورها در یک راستا قرار بگیرد.

مرحله 8: از هرگونه نشتی جلوگیری کنید

برای ادامه کار برخی قطعات مانند کمپرسور آب و یا پمپ را باید چک کنید تا نشتی آب یا روغن نداشته ‌باشند. اگر نشتی داشته‌باشند تعویض تسمه تایم ال 90 در خودرو تغییری ایجاد نمی‌کند.

مرحله 9: کشنده تسمه تایم ال 90 را در جای خود نگه دارید

برای آن که کشنده کمربند در موقعیت خود قرار بگیرد، باید پیچ را باز کنید. این کار به تعویض تسمه کمک می‌کند.

مرحله 10: قرار دادن تسمه تایم ال 90 جدید

حالا همه چیز آماده است تا شما تسمه جدید را در موقعیت مناسبش قرار دهید. در هنگام کار گشتاور باید در جای خود باقی بماند. اگر بعد از انجام کار برای خودرو مشکلی رخ داد حتما با تعمیرگاه تخصصی ال 90 در رنو وان تماس بگیرید.

مرحله 11. همه قطعات را دوباره مونتاژ کنید

تمامی قطعاتی که از خودرو خارج کردید را در موقعیت مناسبش قرار دهید. زمانی که کارتان به اتمام رسید، موتور خودرو را روشن کنید و کمی آن را به آرامی برانید که اطمینان حاصل کنید مشکلی در آن وجود ندارد. در غیر این صورت با رنو وان تماس بگیرید.

هزینه تعویض تسمه تایم ال 90

با توجه به میزان خرابی قطعات وابسته به تسمه برای اطلاع از قیمت آن باید با کارشناسان آن تماس بگیرید. برای آگاهی از این موضوع بهتر است خودرویتان را به شرکت رنو وان بسپارید تا با کارشناسان با تجربه و حرفه‌ای وسیله نقلیه کاملا معینه شود و سپس برآورد هزینه صورت پذیرد. تعویض تسمه ال 90 را بهتر است به متخصصان آن واگذار کنید.

سخن پایانی

کار تعویض تسمه تایم به دقت و تمرکز بالایی نیاز دارد. معمولا بسته به میزان خرابی قطعات خودرو، به شما می‌گوید چه مقدار زمان باید برای این کار بگذارید. باید تمامی قطعات را چک کنید تا از سالم‌بودن آن اطمینان حاصل کنید. به طور معمول بین 3 تا 8 ساعت طول کار تعویض طول می‌کشد. اگر دانش کافی نیز نداشته‌باشید این ساعت بیشتر نیز خواهد بود.

بهتر است کار را به افراد ماهر و با تجربه تعمیرگاه تخصصی رنو وان بسپارید تا شما را راهنمایی و در رفع مشکلتان به سرعت عمل کنند. به صورت کلی بهتر است خودرو را بعد از طی‌کردن مسافت 100 هزار کیلومتر بر ساعت به تعمیرگاه ببرید تا تسمه تایم نو جایگزین شود. این کار به شما کمک می‌کند تا سریعتر به فعالیت‌های روزانه خود برسید. بنابراین دیگر دغدغه‌ای برای خرابی برنامه ‌ریزیتان نخواهید داشت.

  • شماره تلفن تعمیرگاه رنو وان: ۰۹۱۷۴۱۱۴۸۲۳
  • سایت رسمی تعمیرگاه رنو وان    www.renoone.ir

 

 

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها