پیش فروش خودرو | فروش فوری خودرو | پیش فروش | سامانه یکپارچه خودرو

دور جدید عرضه خودرو در سامانه یکپارچه

معاون وزیر صمت با بیان اینکه ۹۵۰ میلیون یورو برای واردات خودروهای بنزینی و برقی تخصیص داده شده است، گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ خودرو وارد بنادر و گمرکات کشور شده است.

دور جدید عرضه خودرو در سامانه یکپارچه

واردات خودرو ها به بازار خودرو کشورها تاثیر قابل توجهی دارد. این تاثیرات می‌تواند مثبت یا منفی باشد. از یک سو، واردات خودروها می‌تواند باعث افزایش رقابت در بازار شود و قیمت خودرو ها را کاهش دهد. این موضوع می‌تواند برای مصرف‌کنندگان مزیت باشد و باعث افزایش تقاضا برای خودروهای داخلی شود. از سوی دیگر، واردات خودروها می‌تواند باعث کاهش تولید خودروهای داخلی شود و در نتیجه باعث افزایش بیکاری در صنعت خودروسازی شود.

بیشتر بخوانید: قیمت تور قطر ویژه فینال جام ملت‌‌های آسیا ۲۰۲۳ + مدارک و خدمات تور

مهدی ضیغمی معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت امروز در نشست خبری اظهار کرد: از شهریور ماه کار عرضه واردات خودرو را شروع کردیم و در هر نوبت خودروهایی که وارد یا نزدیک کشور شده بودند را عرضه کردیم. روز به روز هم تعداد شرکت‌های متقاضی واردات و هم حجم واردات خودرو در حال افزایش است.

ضیغمی افزود: به عنوان مثال اگر قبلاً ۲۰۰ خودرو واریز می‌شد اما الان به دلیل میزان تخصیص ارز تعداد واردات خودرو بالا رفته است.

بیشتر بخوانید: چگونه لاستیک دولتی بخریم؟ /شرایط خرید لاستیک با قیمت مصوب

وی تصریح کرد: البته تاکید می‌شود که شیب تأمین ارز نیز توسط شرکت‌ها در حال بالا رفتن است و از سوی دیگر نیز توسط بانک مرکزی همکاری خوبی برای تخصیص وجود دارد.

ضیغمی ادامه داد: تاکنون بیش از ۷۵۰ میلیون یورو فقط برای خودروهای بنزینی و ۲۰۰ میلیون یورو برای خودروهای برقی ارز تخصیص داده‌ایم. البته هنوز همه این ارز برای خودروهای بنزینی توسط شرکت‌ها تأمین نشده است.

وی افزود: از ۳۰ هزار نفری که در سامانه هستند حدود ۱۲ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند و برای ۱۸ هزار نفر عرضه‌های جدیدی خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم وضعیت آنها را تعیین تکلیف کنیم.

ضیغمی تصریح کرد: ما برای همه مردم خودرو وارد می‌کنیم و اگر از این ۳۵ هزار نفر کسی خودرو نخواست، خودرو را به دیگران عرضه می‌کنیم. خودروهای عرضه شده فعلی تا ۳ ماه دیگر تحویل می‌شود.

بیشتر بخوانید: خرید مسکن اقتصادی با وام قرض الحسنه ویژه

معاون وزیر صمت در مورد میزان واردات خودرو هم گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ خودرو وارد بنادر و گمرکات کشور شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه تصریح کرد: اکنون با هماهنگی‌های صورت گرفته، موانع برطرف شده است و مسئولان قول داده‌اند که تسریع در پلاک گذاری را انجام دهند.

ضیغمی با اشاره به اینکه میزان واردات خودرو به شرکت‌های خودروساز بستگی دارد، گفت: طبق آمارهایی که از شرکت‌های واردکننده خودرو گرفته‌ایم، ظرف سه ماه آینده ۳۰ هزار خودروی بنزینی وارد کشور خواهد شد. حدود چهار هزار خودروی وارداتی تا کنون تحویل خریداران شده است که در این زمینه آمار دقیق‌تر اعلام خواهد شد. میزان بودجه برای واردات خودرو در سال آینده، یک میلیارد یورو است و بیشتر از این هم طبق مصوبه با همکاری دولت می‌تواند، افزایش پیدا کند.

وی از اختلال در سامانه‌های بانک مرکزی برای وکالتی کردن حساب خبر داد و اظهار کرد: سامانه‌های بانک اختلال دارد که ظرف امروز برطرف می‌شود و حساب‌های وکالتی به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام می‌شود و متقاضیان می‌توانند، اقدام به ثبت‌نام کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: این سامانه به خاطر اختلال بین سامانه یکپارچه و بانک‌ها تا پایان روز جمعه ۲۰ بهمن ماه برای وکالتی کردن حساب تمدید و امکان ثبت‌نام تا پایان روز شنبه ۲۱ بهمن ماه فراهم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث ثبت نام خودروهای وارداتی، محدودیت‌های پلاک فعال برداشته شده است؛ از این رو متقاضی دارای خودرو، اگر ۵ سال از پلاک و مدل خودرو گذشته باشد می‌تواند نسبت به ثبت نام اقدام کند و اگر خودرویی انتخاب نکرده باشد می‌تواند از سایر سامانه‌ها اقدام به ثبت نام کند.

ضیغمی به اختصاص خودروی جانبازان اشاره کرد و گفت: تمامی توافقات صورت گرفته و جانبازان می‌توانند خودروها را انتخاب ضمن اینکه کل فرایند انجام شده است.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: اگر در عرضه خودروهای وارداتی به متقاضیان، تقاضا بیشتر از عرضه باشد، اولویت‌بندی صورت می‌گیرد.

وی در خصوص آئین‌نامه خودرو کارکرده، اعلام کرد: این آئین‌نامه در هیأت دولت است تا بعد از رفع موارد ابلاغ شود.

به گفته ضیغمی، برای عرضه وسیع‌تر خودروهای کره‌ای، در حال نامه‌نگاری هستیم تا امکان تسریع وجود داشته باشد.

منبع: مهر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    ایاتوزیع خودرودرقالب سامانه یکپارچه خودرو به ثبت نام کننده گان تضییع حقوق واجحاف درحق سایراحاد جامعه که به هردلیلی نتوانستندقبلاثبت نام کنندنیست ؟واین ازانصاف وعدالت اجتماعی دورنیست؟

  • مهدی

    از خودرو های وارداتی جانبازان وارد و توزیع کنید نه چینی ....

  • نورعلی صفری

    دروغهای که گفته بودید عمل کردید مردم را فریب دادید مردم به کدام حرفتان اعتماد کنند

  • مهدی

    واقعا که با ماشین دادنشون، بنده ۶بار در سامانه عدم تخصیص بی مورد خوردم

  • مهدی

    شما هنوز ثبت نام کنندگان قبلی وارداتی رو خودرو تخصیص ندادید آخه چرا مردم مسخره میکنید بنده ۶بار عدم تخصیص خوردم ،چرا نمیدونم ، واقعا انصاف تون کجاست

  • علی

    چرا دنا اتومات واریز وجه تا ۲۱ بهمن وقت دارد در روز ۱۵ بهمن ظرفیتش ایران خودرو تمام شده زده ایا سامانه یکپارچه خودرو فکری دارد برای کسانی که .نمی توانند وجه واریز کنند.

  • 3ali

    خودرو هایی که وارد کردید فقط مختص یه قشر خاص هست که تمکن مالی دارند و راحت انتخاب میکنن که مبارکشون باشه اما قشر عام و معمولی جامعه که توان خرید این خودرو ها رو ندارند باز میشن مشتری خودرو سازان داخلی که این طرح فقط حمایت از سرمایه دارن بوده مثلا میخواستین اینجوری خودرو سازهای داخلی رو تحت فشار بزارید که کیفیت و قیمت رو درست کنین اما این طرح واردات فقط برای چه افرادی شد ....!
    این طرح و این شیوه واردات به معنای واقعی کلمه ظلم در حق مردم هست . هیچ فرقی با ارباب رعیتی زمان طاغوت ندارد .

  • من

    شما اول سعی کن لبخند بزنی آقای ضیغمی ، خیلی بداخلاقی
    دوم در سازمان توسعه تجارت و اعزام رایزنان چرا اجحاف هست؟ اعزام یک فرد معلو مالیات به کاری مثل لهستان چه دستاورد تجاری برای کشو خواهد داشت؟ پسر خوب دقت کن ،

  • ناشناس

    به جایی که به فکر بیکاری خودرو ساز ها باشید فکر یتیم شدن بچه هایی باشید که بخاطر ساخت این خوددو های بی کیفیت والوده ساز در تصادفات والودگی هوا ازبین میرن ماشین خوب بیارید قطعه ساز بیکار نمی مانه قطعات جدید تولید میکنه نه ماشینی که صدی ۱۵ لیتر میسوزونه هم پای شورلت وازلحاظ عملکرد رنو ۵ هست

  • ناشناس

    دقیقا نمیدونم به چه کسانی خودرو رسیده من که با امتیاز ٣٣٠٠ هنوز هیچ خودرویی به من تخصیص داده نشده
    هر بار میزنه عدم تخصیص ،به جای حرف زدن عمل کنید لطفا

  • نیازی

    چرا خودرو مثل گذشته ها بدست نماینده های هر شهر اختصاص داده نمیشود ؟

    هم ثبت سفارش راحت تر و هم نقل و انتقالات سریعتر انجام میگیرد

  • مصطفی رحیمی

    دروغگوی فاسد وخائن

  • ناشناس

    من پونصد ملیون بلوکه کردم آخرش بعد هفت ماه هیچی شد

  • Hgh

    وزارت صمت و یا هر ارگان دیگر براینکه نه حقی از مردم ضایعه بشه و نه حقی از خودرو سازها و تولیدکنندگان داخلی
    بایستی که به خودرو سازها اولتیماتوم سه ماه بدهند که خودرو هم مثل سایر کالها اگر دارای تقاضای زیاد در بازار باشد و خودو سازها هم نتوانند تقاضا ی مردم را برآورده کنند ، واردات خودور به اندازه تقاضای بازار ادامه دهند تا هم باعث کاهش قیمت خودرو شوند و هم دلالی و سفته بازی را هم از این بازار خارج کنند

  • Hasan

    واردات خودرو افزایش یافته و باعث بیکاری میشه ؟ والا به ما مردم عادی نه داخلیش رسیده نه وارداتی

  • ناشناس

    خودرویی که قرار بود زیر یک میلیارد بدین بالای دو میلیارد قیمت گذاشتین دلال ها هم که البته برخی شون مردم هستن تا جای که جا داره روی خودروها میکشن!!! دست بردارین از این مسخره بازیهاتون

  • ایرانی

    این چه منطقییه،نه به اندازه ی تقاضا خودرو تولید می کنند و نه وارد می کنند و این یعنی رانت،فساد،ظلم نابرابری اقتصادی و اجتماعی و عدم توزیع عادلانه ثروت . چرا کسی در کشور دنبال حل این مشکل نیست .یک فرد با درآمد پایین باید برای خرید یا تعویض خودروی فرسوده خود چه کند کسانی که ادعای حل مشکلات مردم را دارند و پست های مسولیت را اشغال کرده اند وقتی یک مشکل به این سادگی را نمی توانند حل کنند چگونه می تواند در عرصه بین الملل با کشورهایی چون روسیه ،چین،غرب و شرق که قرنها سابقه استعمار و فریب دارند مبارزه واز تضییع حقوق کشور و مردم جلو گیری کنند

  • زهرا هنرجو

    من خودروی وارداتی مخواستم اما قیمتاشو پیدا نمی کنم.

  • ح بابایی

    چرا دروغ میگی د شما هنوز خودرهای سال گذشته را ندادید برا ما عدم تخصیص چانگان ی که زدید مازاده چطوری دوباره پول می گیرید

  • بینام

    وقتی نظارتی نیست سامانه یکپارچه به چه درد می خورد در اردیبهشت ثبت نام و تیر پول خودرو را واریز کردم اوایل زمستان زمان تحویل بود تازه اومدند خودرو رو تغییر دادند و از اول ۹۰ روزکاری تحویل خودرو زدند میگم ۶ماه پولم مونده توحسابتون، گفتند به ما ربطی نداره برید به یکپارچه بگید ما قول تحویل ندادیم هر جا می تونی برو شکایت کن، اگر توانایی مدیریت ندارید چرا بیخودی پول مردم رو بلوکه می کنید

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها