سرقت اشیای گرانبها از موزه ملی انگلیس

برخی رسانه‌ها در انگلیس از سرقت اشیاء گرانبها از موزه ملی انگلیس خبر دادند که یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری در این کشور است.

سرقت اشیای گرانبها از موزه ملی انگلیس

مقامات موزه بریتانیا، تایید کردند تعدادی از اقلام موزه مفقود، دزدیده یا آسیب دیده اند. این اقلام، مصنوعات طلا و جواهرات از سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی مربوط به قرن پانزدهم قبل از میلاد تا قرن نوزدهم پس از میلاد اعلام شده است.

مدیر موزه بریتانیا، این سرقت را حادثه‌ای بسیار غیرعادی دانست و گفت: بیشتر این اشیا قطعه‌های کوچکی بودند که در انباری متعلق به یکی از مجموعه‌های موزه نگهداری می‌شدند.

هارتویگ فیشر با بیان اینکه این اشیا عمدتاً برای کار‌های دانشگاهی و تحقیقاتی استفاده می‌شدند افزود: به تازگی هیچکدام از این اشیا در معرض دید عموم قرار نگرفته بودند.

وی گفت: حفاظت از اشیائی را که در اختیارمان قرار دارد بسیار جدی می‌گیریم و امیدواریم موارد دزدیده شده به این موزه بازگردد.

مدیر موزه بریتانیا، همچنین از افزایش تمهیدات امنیتی در این موزه خبر داد و افزود: همزمان با همکاری کارشناسان خارجی در حال تهیه گزارش قطعی از اقلام آسیب‌دیده و دزدیده شده اند.

بنا براعلام رسانه‌ها در انگلیس، پلیس در حال تحقیق درباره اشیای گرانبهایی است که از این موزه دزدیده شده است. فرماندهی مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس نیز اعلام کرد در حال بررسی این سرقت است، اما تاکنون فردی را دستگیر نکرده است.

موزه بریتانیا نیز اعلام کرد موارد اضطراری و بررسی مستقل امنیتی را آغاز کرده است. موزه بریتانیا همچنین بدون توضیحات بیشتر در این باره از اخراج یکی از کارکنان خود خبر داد.

مقامات موزه و پلیس انگلیس، تا این زمان، توضیحات بیشتری درباره این سرقت چالش برانگیز ارائه نکرده اند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها