ماجرای حجاب فرهنگیان در این شهر خبری شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: شأن معلمان در پوشش عفیفانه و ظاهر آراسته مناسب است و مخالف بدحجابی و بی‌حجابی در این حوزه هستیم.

کلام‌الله صفریاظهار داشت: به‌رغم شایعه‌پراکنی دشمنان هیچ معلم و مدیر اخراجی در نظام تعلیم و تربیت نداریم و برخلاف ادعای آنها معلم و دانش‌آموز زندانی نیز در استان اردبیل وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل مأموریت و مسئولیت سنگین مدیران مدارس را با روحیه انقلابی و جهادی و حرکت منسجم یادآور شد و افزود: در همین استان اردبیل و در آستانه سال تحصیلی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی و مدارس شبانه روزی تهیه و توزیع شده و همچنان افتتاح و تجهیز واحدهای آموزشی در دستور کار است.

صفری از برگزاری استاندارد آزمون نهایی دانش‌آموزان مقطع دوازدهم و اصلاح الکترونیکی اوراق آنها خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌رغم افت میانگین نمرات در سطح کشور و استان اردبیل، اما برگزاری این امتحانات نشان از برقراری عدالت آموزشی داشت و ما از عوامل ۷۸ نفری اجرای امتحانات نهایی خرداد و شهریورماه قدردانی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ۱۲۰ درصد اوراق امتحانی تصحیح شده در خرداد و شهریور متعلق به استان اردبیل بوده و این استان بالاتر از تعهد و سهمیه خود توانسته اوراق امتحانی را تصحیح کند.

صفری حفظ حجاب و عفاف را از سوی معلمان در فضاهای آموزشی ضروری اعلام کرد و ادامه داد: شأن معلم در پوشش مناسب و عفیفانه است و در این جایگاه ضرورتی ندارد که وسایل آرایشی نظیر عطر و ادکلن وارد مدارس شده و مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تلفن همراه به عنوان بزرگترین آسیب و تهدید مدرسه یاد کرد و گفت: تعامل ارکان مدرسه از مدیر و معاون گرفته تا اولیا و دانش‌آموزان در پیشبرد امور بسیار مؤثر است و قطعا مدیران ما معاونان سفارشی را در واحدهای آموزشی نمی‌پذیرند، بلکه بهتر است با اختیار خودشان معاونان شایسته‌ای را انتخاب کنند.

وی به قانون رتبه‌بندی معلمان و پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع برای اجرایی شدن این قانون اشاره کرد و افزود: از ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم دارای رتبه، ۱۱ هزار و ۸۰ نفر معترض به رتبه را شاهد بودیم که همه آنها ارتقا رتبه یافتند.

صفری گفت: معوقات سال گذشته پرداخت شده و قطعا مابقی معوقات معلمان نیز در روزهای آینده پرداخت می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: ۲۸ و ۲۹ شهریور مانور بازگشایی مدارس برگزار خواهد شد تا اول مهرماه دانش‌آموز بدون کتاب، معلم و کلاس نداشته باشیم.

وی با انتقاد از برخی رسانه‌ها و کانال‌ها باج بگیر به عنوان تهدید نظام تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: در برابر انتشار اخبار کذب مدارس، مدیران ما بی‌تفاوت نخواهند بود و اجازه نخواهند داد تا عده‌ای در کانال‌های فضای مجازی عملکرد آموزش و پرورش را زیر سؤال برده و یا نسبت به این روند شبهه‌ای را وارد کنند.

صفری اضافه کرد: سه هزار و ۳۰۰ مدیر مدرسه در این استان با دفاع از عملکرد آموزش و پرورش تلاش خواهند کرد تا جایگاه نظام تعلیم و تربیت را ارتقا دهند چرا که امروز دشمنان ما سعی در بر هم زدن آرامش فضای آموزشی و پرورشی دارند و آموزش و پرورش در قلب مرکزی میدان جنگ دشمن قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: در ۲۶ ماه تعطیلی مدارس به دلیل کرونا بسیاری از این دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها از لحاظ روحی و روانی آسیب‌دیده و در کنار آن، آسیب‌های متعددی در بین دانش‌آموزان رونق پیدا کرد.

صفری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در این شرایط ما باید با روحیه انقلابی و جهادی در آسیب‌زدایی نسل آینده تلاش کرده و اجازه ندهیم تا علیه آموزش و پرورش هجمه‌ای وارد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: آموزش و پرورش شبیه ساختمان شیشه‌ای است که هر کس باید دستمالی را بردارد و گرد و غبار آن را پاک کند و در این بین نباید به سمت آموزش و پرورش سنگ و یا تیری پرتاب کرد چرا که این نهاد مظلوم و خادم است.

وی به ثبت‌نام ۹۰ درصدی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی و ۹۸ درصدی تمامی پایه‌های مقطع ابتدایی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در پایه اول متوسطه ۹۵ درصد ثبت‌نام‌ها انجام شده و پنج درصد بازمانده از تحصیل را باید به سمت تعلیم و تربیت ترغیب و تشویق کنیم.

صفری افزود: در دوره دوم متوسطه ۸۹ درصد ثبت‌نام‌ها انجام شده و مابقی ثبت‌نام‌ها نیز در روزهای آینده نهایی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از نزدیکترین مدرسه به عنوان بهترین مدرسه یاد کرد و ادامه داد: اولیا نباید در ثبت‌نام فرزندانشان دچار وسواس شوند بلکه بهتر است در نزدیکترین مدرسه ثبت‌نام فرزندانشان را انجام دهند.

وی از تغییر رویه ثبت‌نام مدارس از سال تحصیلی آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: اصلا شایسته نیست یک مدرسه با نام و نشان به دنبال ثبت‌نام دانش‌آموزان با معدل بالا باشد و سایر مدارس در این بین از رقابت جا بمانند.

صفری تحصیل ۲۶۳ هزار دانش‌آموز را در یک‌هزار و ۵۰ مدرسه استان یادآور شد و اضافه کرد: ۱۹ هزار پیش‌دبستانی نیز ۳۰ شهریورماه راهی مدارس خواهند شد تا در ۲۷ مرکز سنجش در طول سال تحصیلی مورد سنجش قرار گیرند.

وی به پایین بودن سرانه آموزشی در استان اشاره کرد و گفت: در حالی که در کشور سرانه آموزشی و پرورشی ۶ متر مربع است، در استان اردبیل و برخی نواحی و مناطق این سرانه ۲.۵ تا سه متر مربع است که بی‌توجهی مسئولان گذشته چنین وضعیت نامناسبی را در توسعه فضاهای آموزشی رقم زده است.

صفری در ادامه بیان کرد: در ناحیه یک با ۴۶ مدرسه تخریبی، سرانه آموزشی و پرورشی ۲.۵ متر مربع و در ناحیه ۲ با ۲۷ مدرسه تخریبی، سه متر مربع است که به دنبال راه چاره برای نوسازی این واحدهای آموزشی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: ۳۷۰ پروژه آموزشی و پرورشی در استان اردبیل در حال احداث است و تلاش بر این است تا همه این واحدهای آموزشی تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و یا به نقطه مطلوب افتتاح برسد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر