تشدید سامانه بارشی در شمال کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: سامانه بارشی از امروز تا روز سه‌شنبه دوباره در شمال گیلان، شمال شرق آذربایجان شرقی، شمال اردبیل و شرق و غرب مازندران تشدید خواهد شد.

تشدید سامانه بارشی در شمال کشور

«صادق ضیاییان» امروز (یکشنبه) افزود: امروز یکشنبه ۲۶ شهریور با نفوذ مجدد جریانات شمالی روی سواحل دریای خزر فعالیت سامانه بارشی تشدید علاوه بر باران، وزش باد و کاهش نسبی دما استان‌های شمالی را در بر می‌گیرد.

ضیاییان گفت: بارش‌ها امروز در شمال گیلان شدید است اما در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل شمالی با شدت کمتر ادامه دارد.

وی گفت: فردا دوشنبه ۲۷ شهریور هم بارش باران در شمال شرق آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان، شرق مازندران تشدید می‌شود و با شدت کمتر در مناطقی از سواحل خزر، شمال‌غرب، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز ادامه دارد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی امروز همچنین کاهش نسبی دما در دامنه‌ای جنوبی البرز همراه با ابرناکی و وزش باد گاهی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز در شمال‌شرق و شرق کشور وزش باد تقویت می‌شود و سبب خیزش گرد و خاک در زابل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سواحل غربی خزر امروز و فردا مواج است، گفت: بعد از ظهر امروز تا فردا کل سواحل خزر مواج خواهد بود که نسبت به انجام شنا هشدار داده شده است.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر