ریخت و پاشی که شد اما پولی به جیب معلمان نمی‌رود

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری اجلاس روسای آموزش و پرورش از چهارشنبه ۲۵ مرداد گفت: ۱۰ موضوع از جمله تقویت مدارس دولتی در این اجلاس بررسی می‌شود.

ریخت و پاشی که شد اما پولی به جیب معلمان نمی‌رود

قاسم احمدی لاشکی؛ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش صبح امروز با اشاره به برگزاری اجلاس سه روزه مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران اظهار کرد: سی‌وهفتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش از روز چهارشنبه 25 تا روز جمعه 27 مرداد 1402 برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از اشکالات در نظام تعلیم و تربیت کشور عدم ثبات مدیریت است و از سال 92 تا به امروز به طور میانگین 10 مدیر تغییر کرده است و اگر جا‌به‌جایی امسال اتفاق نمی‌افتاد برنامه‌ها زودتر تعیین می‌شد و اجلاس به صورت حضوری برگزار می‌شد.

برگزاری اجلاس به صورت حضوری و مجازی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: وزیر جدید حدود دو ماه است، مستقر شده و فرصت لازم برای بررسی برگزاری اجلاس نبود؛ بنابراین به ناچار اجلاس را به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌کنیم و به مدت سه روز، رؤسای آموزش و پرورش استان‌ها در مرکز استان گرد هم می‌آیند و ادارات شهر تهران، شهرستان‌های تهران و البرز در اردوگاه شهید باهنر حضور خواهند داشت.

احمدی لاشکی ادامه داد: به جز 730 روسای آموزش و پرورش مناطق کشور، مدیران آموزش و پرورش استان‌ها، مدیران سازمان نوسازی مدارس، روسای دانشگاه‌های فرهنگیان کشور، مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روسای ادارت عشایری 12 استان ، روسای سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مشاور امور زنان سراسر کشور در این اجلاس حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه امسال سعی کردیم کمتر از مسئولان بیرونی دعوت کنیم و بیشتر بهره‌وری درون سیستم و شروع سال تحصیلی منضبط مدنظر است، گفت: البته حضور معاون اول رئیس جمهور و برنامه کلاس اخلاق یکی از اساتید حوزه را خواهیم داشت اما مهمترین موضوع این است که به 10 مسئله مهم آموزش و پرورش خواهیم پرداخت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برخی اهداف اجلاس بیان کرد: تببین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در پاسخگویی به منویات رهبر انقلاب درباره این وزارتخانه، نخستین هدف است. هدف دوم، تدابیر مدیریتی و تدوین برنامه اجرایی ماموریت‌های 12گانه ریاست جمهوری است تا در ادارات آموزش و پرورش به صورت یکنواخت موضوع دنبال و اجرایی شود.

وی بیان کرد: هدف سوم، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در برنامه‌ریزی‌های مرتبط با اجرای سند تحول بنیادین و آغاز سال تحصیلی جدید است‌. هدف چهارم، تقویت تعامل و همکاری متقابل با دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی برای حل مسائل آموزش و پرورش است در حال حاضر به دنبال مصوبه‌ای از مجلس از درون لایحه برنامه هفتم توسعه دولت هستیم، مواد 86 تا 102 برنامه هفتم برای آموزش و پرورش است و به دنبال برنامه منظمی هستیم که بودجه و راهکار در آن پیش‌بینی شود، هستیم. در یکی از مواد ذکر شده است، آموزش‌ و پرورش به مثابه یک امر ملی و این یعنی تمام دستگاه‌ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ممکن است برخی مدیران به تازگی منصوب شده باشند بنابراین در اجلاس به دنبال آموزش و توانمندسازی روسای آموزش و پرورش هستیم و اینکه بتوانند از تجارب هم استفاده کنند.

4 میلیون دانش‌آموز در مدارس خاص 

وی درباره هدف ششم عنوان کرد: تقویت مدارس دولتی مدنظر است و باید برای آن راهکار پیدا کنیم، آیا مدارس شاهد و سمپاد هم در این قالب جا می‌گیرند، 4 میلیون دانش‌آموز در مدارس خاص و غیردولتی و 12 میلیون در مدارس دولتی هستند بنابراین به دنبال برنامه مدون برای تقویت مدارس دولتی هستیم و اگر این اتفاق بیفتد، افت نمرات هم جبران خواهد شد.

احمدی لاشکی با اشاره به تببین جایگاه آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه گفت: می‌توانیم این برنامه را پخته‌تر کنیم تا خروجی آن جامع‌تر و قوی‌تر از لایحه باشد همچنین روش‌های تامین مالی پایدار برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت مدنظر است و امسال سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت کاهش یافته و به 11.8 درصد رسیده است.

برگزاری اجلاس چقدر هزینه بر روی دست آموزش و پرورش می‌گذارد؟

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره هزینه‌های اجلاس و میزان تحقق اهداف مدنظر است، بیان کرد: البته به طور مطلق به تمام اهداف نمی‌رسیم اما بخشی از آن عملیاتی می‌شود، در سه سال اخیر تلاش کردیم منظومه‌ای از موضوعات آموزش و پرورش را دسته‌بندی کنیم به عنوان مثال در اجلاس سی و چهار اهداف این بود، اجرای سند تحول و بسته تحولی در زیست بوم جدید و براساس آن 300 هزار تبلت تهیه و در استان‌های محروم توزیع شد تا دانش‌آموزان از تحصیل بازنمانند. فناوری‌های نوین و آموزش و یادگیری در زیست بوم جدید، عدالت آموزشی و برابری فرصت‌های یادگیری نیز از سایر اهداف بود.
 
وی گفت: در اجلاس سی و پنج، تحول در برنامه درسی و تحول و نوآوری در روش‌های سنجش مدنظر بود و براین اساس امسال برای نخستین بار امتحانات نهایی ما بدین شکل برگزار شد؛ همچنین امسال برگزاری مجازی اجلاس، هزینه‌ها را کاهش داد و دیگر بلیط هواپیما برای رفت و آمد مدیران تهیه نمی‌شود.

 

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • علی

    جناب لاشکی
    اجلاس ا حتماً حضوری برگزار کنید زیرا خروجی اش خیلی خیلی از خروجی مجازی بهتره!!
    در اجلاس حضوری ممکنه هزینه زیاد باشد ولی ارزشش را دارد اگر خوب اجرا شود .
    در اجلاس مجازی فقط آمار صوری شرکت کنندگان بالاست ولی خروجی اش زیاد چنگی به دل نمی گیرد .

  • اسد

    ا.پ با اجلاس درست نمی شود پول کلان وبرنامه ریزی کلان ودراز مدت می خواهد نه برنامه های اختراعی که هر کس برای خودش تهیه وبه اجرا می گذراد ونتیجه ای نداشته وندارد من سی سال خدمت کردم هرسال یک برنامه برنامه ای که هدف نداشته بعد مدت کوتاهی از بین رفته پول خرج کنند مدارس را تجهیز کنند مدارس هیچی ندارد تخته ومیز والسلام. هیچی نیست مدارس داغون مشلکلات خیلی زیاده با اجلاس درست نمی شود پول کلان وبرنامه ریزی بلند مدت وهدف مند می طلبد بدون پول وبودجه نمیشه مدارس را هدایت کرد.

  • علی

    سلام شما خسته نمی شید از این همه دروغ نفش مترسک سر جالیز از شما نمایندگان مفت خور بیشتره حداقل اونها چندتا آفت دور می کنند شما عین آفتیید

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر