پیش بینی گرم برای ادامه تابستان در تهران

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران با بیان اینکه این استان تا پایان تابستان دمای یک درجه سانتیگراد بیش از حد نرمال را تجربه می‌کند، گفت: بارش‌های پراکنده تابستانی نمی‌تواند کمبود بارش‌های انباشته شده را جبران کند بنابراین کماکان مدیریت مصرف آب اهمیت بالایی دارد.

پیش بینی گرم برای ادامه تابستان در تهران

به گزارش تیترکوتاه؛ مازیار غلامی درباره وضعیت دمای هوا تا پایان تابستان اظهار کرد: تحلیل جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی بیانگر آن است که تا پایان تابستان متوسط دمای هوا در سطح استان ۰.۵ تا ۱ و حتی برای نیمه‌جنوبی استان ۱ تا ۱.۵ درجه سلسیوس بالاتر از نرمال برآورد و متوسط بارش استان در بهترین شرایط، در حد نرمال و با تمایل به کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: حتی در خوشبختانه‌ترین حالت و نرمال بودن بارش طی تیر و مرداد، این شرایط نمی‌تواند مساله کمبود و کاهش بارش انباشته شده را جبران کند چراکه متوسط بارش در ماه‌های مذکور به‌طور طبیعی کاهش پیدا می‌کند بنابراین کماکان مدیریت منابع و مصارف آب در بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش‌های کشاورزی، صنعتی و حتی خانگی و به‌طور کلی صرفه‌جویی در مصرف آب توصیه می‌شود.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران تاکید کرد: لازم است با توجه به این شرایط تقویم کشت متناسب با کم‌بارشی تصمیم‌گیری و مدیریت شود. تحلیل‌های اولیه بیانگر آن است که احتمالا بارش‌های پاییزه به‌ویژه در غرب و شمال غرب کشور زودتر آغاز شود که می‌تواند روی استان تهران نیز تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر