سوپر اپلیکیشن فرهنگیان را الان دانلود کنید

مشاور مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از راه‌اندازی سوپر اپلیکیشن فرهنگیان خبرداد و گفت: با راه‌اندازی این اپلیکیشن، برخی خدمات به صورت دیجیتالی به فرهنگیان ارائه شده است.

کوروش داداش تبار احمدی مشاور مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس از راه‌اندازی سوپر اپلیکیشن فرهنگیان خبر داد و اظهار کرد: این پلتفرم یک اپلیکیشن موبایلی است که چندین قابلیت و خدمات را ترکیب کرده و این امکان را به فرهنگیان می‌دهد تا بدون جابجایی بین برنامه‌ها، وظایف مختلفی را انجام دهند و به خدمات مختلف مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

داداش‌تبار با بیان اینکه سوپر اپلیکیشن‌ها، پتانسیل بسیاری برای ایجاد تغییر در کسب‌و‌کارها دارند، تأکید کرد: در راستای تدابیر مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان برای ورود به حوزه اقتصاد دیجیتال و کاهش ریسک‌های معمول در اینگونه پروژه‌ها، طراحی، تولید و توسعه سوپر اپلیکیشن در دستور کار قرار گرفت.

وی با توجه به اهمیت حمایت حداکثری فرهنگیان در نصب و بهره‌برداری از سرویس‌های پیاده‌سازی شده بر روی سوپر اپلیکیشن، تصریح کرد: این اقدام علاوه بر ایجاد ارزش افزوده مضاعف برای آنها، به رونق اقتصادی پلتفرم در کوتاه و میان‌مدت یاری رسانده و زمینه‌ساز توسعه سرویس‌های ارزش‌آفرین بر این بستر در بلندمدت می‌شود.

سوپر اپلیکیشن

داداش‌تبار اظهار کرد: هدف اصلی از طراحی و توسعه «سوپر اپلیکیشن فرهنگیان»، رونق بخشی اقتصاد دیجیتال مؤسسه و شرکت‌های تابعه است به گونه‌ای که تمامی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه مؤسسه طی یک فرایند گذار از حالت سنتی خارج شده و قادر خواهند بود تمام خدمات و محصولات خود را در این بستر ارائه کنند.

مشاور مدیرعامل مؤسسه با اشاره به سازگاری این پلتفرم با انواع پلتفرم‌های موجود، گفت: این سوپر اپلیکیشن فرهنگیان می‌تواند روی پلتفرم‌های مختلف از جمله iO، اندروید و وب اجرا شود. برای رسیدن به این هدف، استفاده از چارچوب‌ های توسعه بین پلتفرمی مانند React Native، Flutter و Xamarin  را مد نظر قرار داده‌ایم.

 وی افزود: ساخت سوپر اپلیکیشن فرهنگیان نیازمند یکپارچه‌سازی حداکثری میان چندین سرویس، مانند پیام‌رسانی بلادرنگ، اعلان‌ها، خدمات مبتنی بر مکان و درگاه‌های پرداخت بوده که به منظور دستیابی به این هدف، استفاده از خدمات ابری مد نظر قرار گرفته است.

داداش تبار تصریح کرد: با هدف پشتیبانی شایسته از تجربه کاربری در لایه Front و ارتقای تجربه کاربری، از چارچوب‌های قوی مانند Node.js و Django برای مدیریت ذخیره‌سازی داده‌ها، احراز هویت کاربر و مدیریت API  استفاده شده است.

وی، امکان ذخیره حجم زیادی از داده‌ها و استفاده از رابط کاربری سریع و پاسخ‌گو با استفاده از فریم ورک‌های لایه Front مانند  React و NextJS را از دیگر مشخصات این پلتفرم عنوان کرد.

مشاور مدیرعامل مؤسسه با اشاره به مزایای سوپر اپلیکیشن فرهنگیان برای مؤسسه و اعضای آن گفت: توسعه سوپر اپلیکیشن فرصت مناسبی جهت احصاء و بهبود فرایندهای کسب‌وکاری شرکت‌های مؤسسه با هدف مهندسی مجدد و دیجیتال‌سازی آنها و قرار گرفتن بر بستر یکپارچه پلتفرم پنجره واحد خدمت مؤسسه فراهم خواهد ‌ساخت.

وی تصریح کرد: در گام نخست با ارائه این اپلیکیشن، برخی از مهم‌ترین سرویس‌های بیمه معلم و بانک سرمایه به صورت دیجیتالی به فرهنگیان محترم ارائه شده است که در فاز توسعه، سطح اینگونه خدمات به لحاظ کمی و کیفی به شکل شایسته ارتقاء خواهد یافت.

داداش‌تبار یکی از مزایای اصلی سوپر اپلیکیشن فرهنگیان را تجربه ساده و کاربرپسند عنوان کرد و افزود: با توجه به تمرکز تمام خدمات ضروری و مورد نیاز در یک مکان، کاربران دیگر نیازی به جابجایی بین برنامه‌های مختلف برای رفع نیازهای خود نخواهند داشت. این موضوع به صرفه‌جویی در زمان و کاهش میزان تلاش کاربران کمک کرده و دسترسی آنها را به خدمات مختلف ارائه شده از طریق پلتفرم آماده شده راحت‌تر می‌کند.

وی افزود: از آنجایی که این اپلیکیشن طیف وسیعی از خدمات را ارائه می‌دهد، کاربران احتمالا زمان بیشتری را درون برنامه صرف می‌کنند و در نتیجه سطح تعامل خود را با پلتفرم افزایش می‌دهند. به گونه‌ای که اعضا برای دریافت خدماتی نظیر «صورت وضعیت اعضا»، «تسهیلات دریافتی» و «ریز تراکنش‌های مبالغ واریزی»، «مشاهده سهام اختصاص یافته در طرح ارزش مالکانه» و مواردی از این دست به طور انحصاری باید به آن مراجعه کنند.

به گفته مشاور مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، تمام سرویس‌ها در قالب API در پلتفرم ادغام شده‌اند و فرایند توسعه آن ساده‌تر و کارآمدتر از توسعه برنامه‌های مستقل است. بنابراین با کاهش زمان توسعه و تلاش مورد نیاز برای توسعه هر سرویس، می‌توان علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های توسعه، منابع را نیز به طور موثرتری به کار گرفت.

داداش‌تبار اظهار کرد: این پلتفرم از قابلیت مقیاس‌پذیری لازم متناسب با افزایش تعداد کاربران و تعدد خدمات و سرویس‌های ارائه شده برخوردار است؛ به‌گونه‌ای که با رشد تعداد کاربران، منابع مورد نیاز جهت ارائه خدمات، با سهولت بیشتر گسترش یافته و مجموعه جامع‌تری از خدمات به مخاطبان ارائه خواهد شد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    سلام.الان این به اصطلاح سوپر اپلیکیشن شما چه مزابا و تسهیلاتی برای فرهنگیان داره؟ این که فقط و فقط برای حمایت از سازنده اش هست که پولی به جیب بزنه. یعنی الان با این اپلیکیشن وضع حقوق فرهنگیان درست میشه؟ سفره خالیشون پر میشه، حسرت یه مسافرت درست و حسابی با خانواده هاشون حل میشه، جایگاه و منزلت از دست رفته بهشون پس داده میشه؟

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر