وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی شد

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور از معرفی «رضامراد صحرایی» به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش تیترکوتاه؛ «سید محمد حسینی» گفت: آیت‌الله رئیسی در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس خاطرنشان کرد: معرفی صحرایی به مجلس برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی انجام شده است.

حسینی به سوابق آموزشی، علمی، پژوهشی، مدیریتی و برنامه‌های فوری و اولویت‌دار صحرایی اشاره کرد که به پیوست نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس ارسال شده و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تحول اساسی در نظام تعلیم و تربیت را از مهم ترین این برنامه‌ها و اقدامات برشمرد.

«جذب، تربیت و ارتقای سرمایه انسانی آموزش و پرورش، کارآمدسازی نظامات و سازوکارهای راهبردی و مدیریت آموزش و پرورش، ارتقای عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی، به‌کارگیری ظرفیت‌های درونی و بیرونی مدرسه (مشارکت)، آرام‌سازی و بهینه‌سازی نظام تأمین، تخصیص و مصرف منابع مالی در سطوح مختلف نظام آموزش و پرورش، استانداردسازی و توسعه فضا، تجهیزات و فناوری‌های آموزشی و پرورشی و ارتقای توانمندی‌های تربیتی خانواده‌ها از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد طبق آیین نامه داخلی مجلس‌، پس از بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی در کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات و دیگر کمیسیون‌ها در هفته آینده، جلسه رأی اعتماد به صحرایی در صحن علنی برگزار شده و با رأی نمایندگان مدیریت وزارت مهم آموزش و پرورش از حالت سرپرستی خارج شود.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر