چرا همه فرهنگیان و معلمان این مرد را دوست دارند؟

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید مطهری، نمونه اعلا و اجلای معلمی کرامت بود و از خصوصیات کم نظیر ایشان می‌توان به احاطه ایشان بر علوم اسلامی و فلسفه شرق و غرب اشاره کرد.

آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری و روز معلم اظهار کرد: امروز، یاد آور سالروز شهادت معلم شهید، فقیه، فیلسوف، متکلم و مجاهد بزرگ انقلاب و از شاگردان برجسته و بازروان قدرتمند حضرت امام (ره) ، شهید مطهری است.

آیت الله حیدری در ادامه گفت: از سنت‌های حسنه کشور عزیزمان نامگذاری این روز به نام روز معلم است. روزی که در آن معلمان در تمامی حوزه های آموزشی اعم از آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه، تکریم می‌شوند و معلمی شایسته تکریم است، که درس کرامت، معنویت و و زندگی را به شاگردان خود بیاموزد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به شرح خصویات شهید مطهری پرداخت و گفت: شهید مطهری، نمونه اعلا و اجلای معلمی کرامت بود و از خصوصیات کم نظیرشان می‌توان به احاطه ایشان بر علوم اسلامی، فلسفه شرق و غرب، آشنایی با زبان روز، زبان جوانان و حساسیت های به جای اعتقادی ایشان در مقابل جریانات منحرف از اسلام و انقلاب از نظر عقیدتی و سیاسی بود.

وی در ادامه به ارادت بسیار زیاد امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب(مد) نسبت به شخصیت شهید مطهری اشاراتی داشت و گفت:حضرت امام نسبت به شهید مطهری احترام و اعتماد قابل توجهی داشتند حتی ایشان را به ریاست شورای انقلاب منصوب کردند و اما نسبت به آثار ایشان هم امام خمینی(ره) و هم مقام معظم رهبری(مد) یک تایید کلی دارند.

 در پایان آیت‌الله حیدری خطاب به مسئولین آموزش و پرورش و دانشگاه ها گفت: پیشنهاد من به شما این است که دوره های ضمن خدمت سیر مطالعاتی شهید مطهری را برای معلمان قرار دهید تا اگر در طول تدریس شاگردان آنها با شبه ای رو به رو شدند با استفاده از رهنمود ها و خط فکری شهید مطهری، بتوانند این شبهات را برای آنها برطرف کنند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر