برنامه فرودگاه امام برای بازگشت زائران حج عمره / زمان آغاز پروازهای اربعین مشخص شد

مدیرعامل فرودگاه امام با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای پذیرش بدرقه‌کنندگان و مستقبلین از حاجی‌ها نداریم، گفت: ظرفیت پارکینگ پایانه سلام آمادگی پذیرش ۱۰ هزار خودرو را دارد و در این زمینه هم مشکلی نیست.

برنامه فرودگاه امام برای بازگشت زائران حج عمره / زمان آغاز پروازهای اربعین مشخص شد

با آغاز پروازهای حج عمره، حال دغدغه مردم ظرفیت فرودگاه امام خمینی برای حضور افرادی است که برای بدرقه زائران به این فرودگاه مراجعه می کنند که مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرد.

سعید چلندری درباره انجام پروازهای حج از فرودگاه امام اظهارکرد: پروازهای حج عمره مفرده از روز گذشته پس از ۹ سال وقفه از فرودگاه امام آغاز شد و پروازهای رفت تا سیزدهم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: ‌۲ هزار و ۶۸۰ زائر با ۱۱ پرواز از فرودگاه امام عازم عربستان می‌شوند. پروازهای برگشت هم از ۱۳ اردیبهشت آغاز و تا ۲۳ اردیبهشت برقرار می‌شود و در مجموع برای عمره مفرده از/به فرودگاه امام ۲۲ پرواز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی افزود: نیمی از پروازهای حج عمره مفرده با جابه‌جایی زائران ۸ استان از فرودگاه امام انجام می‌شود و ۵۰ درصد پروازهای عمره مفرده هم از سایر فرودگاه‌های کشور برقرار خواهد شد.

چلندری با اشاره به برنامه پروازهای زیارتی فرودگاه امام گفت: از ۲۳ اردیبهشت ماه هم پروازهای حج تمتع از فرودگاه امام خمینی آغاز خواهد شد که احتمالا بین ۳۰ تا ۳۵ روز به طول بینجامد اما هنوز سازمان حج و زیارت جزییات تعداد حاجی‌ها و برنامه پروازی برای عملیات حج امسال را به بخش هوایی و فرودگاه امام اعلام نکرده‌است. همچنین پروازهای اربعین هم با فاصله یک ماهه بعد از انجام پروازهای حج تمتع  آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام پروازهای زیارتی از جمله حج عمره مفرده، تمتع و اربعین فقط از پایانه سلام فرودگاه امام انجام می‌شود، از سال ۱۴۰۱ پروازهای حج تمتع از پایانه سلام انجام می‌شوند که امسال پروازهای حج عمره هم به آن اضافه شد، اظهارکرد: از سایر ترمینال‌های فروگاه حضرت امام هیچ یک از پروازهای زیارتی انجام نمی‌شود و از مسافران سفرهای زیارتی خواهشمند هستیم که به ترمینل سلام مراجعه کنند و به اشتباه به سایر ترمینال‌های فرودگاه امام نروند تا منجر به اتلاف وقت شود.

وی تاکید کرد: زیرساخت‌های استاندارد پایانه سلام آمادگی انجام روزانه ۱۰۰ پرواز را دارد و در روزهای پیک هم امکان برقراری ۱۴۰ پرواز از پایانه وجود دارد و با هیچ مشکلی برای تراکم پرواز و مسافر در این پایانه مواجه نیستیم.

وی با بیان اینکه با هیچ محدودیتی برای پذیرش بدرقه‌کنندگان و مستقبلین از حاجی‌ها نداریم و از حضور مردم برای بدرقه کردن زائران خانه خدا و استقبال آنها از حاجی‌ها استقبال می‌کنیم، گفت: ‌ظرفیت پارکینگ پایانه سلام آمادگی پذیرش ۱۰ هزار خودرو را دارد و در این زمینه هم مشکلی نیست. اگر سازمان حج و زیارت به مردم توصیه می‌کند که از بدرقه و استقبال از حاجی‌ها در فرودگاه‌ها خودداری کنند به این دلیل است که سایر فرودگاه‌های کشور فضای محدودی دارند اما این شامل فرودگاه امام نمی‌شود چراکه پایانه سلام اختصاصا برای پروازهای زیارتی طراحی و ساخته شده است.

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر