در گفتگوی تیتر کوتاه با مدیر فروش شیرآلات بهداشتی راسان مطرح شد؛

شیرآلات هوشمند نیاز مهم در بیمارستان سازی / بانک مرکزی شاه کلید تولید را در جیب دارد

بانکی گفت: امیداوریم دولت و بانک مرکزی با برنامه ریزی صحیح و سیاست گذاری مناسب بتوانند ثبات را به بازار ارز کشور بازگردانند.

شیرآلات هوشمند نیاز مهم در بیمارستان سازی / بانک مرکزی شاه کلید تولید را در جیب دارد

به اعتقاد کارشناسان نوسان مداوم قیمت ارز می‌تواند تاثیر مستقیم و غیرمستقیمی بر قیمت کالاها داشته باشد. این نوسان‌ها می‌توانند به دلیل وابستگی بسیاری از کشورها به واردات یا صادرات، در تورم و قیمت‌های داخلی اثرگذار باشند. وقوع نوسانات ناگهانی و بزرگ در قیمت ارز می‌تواند باعث افزایش قیمت کالاها و خدمات شود، زیرا این امر ممکن است باعث افزایش هزینه‌های تولید و واردات شود. به‌طور کلی، نوسانات زیاد در قیمت ارز می‌تواند بازارهای محلی را تحت تأثیر قرار داده و بر ارزش خرید افراد تأثیر بگذارد. این نوسانات قیمتی در بازارهای مختلف صنعتی  روی پروژه های مهمی چون پروژه های ساختمانی علل خصوص طراحی و ساخت بیمارستان ها به عنوان یکی از مهمترین بناهای عمومی که با حوزه سلامت و درمان در ارتباط است تاثیرات منفی بسیاری دارد.

در بحث پروژه های ساختمانی و به طور خاص پروژه های ساختمانی بیمارستان سازی،  یکی از اقلام مهم و ضروری در ساخت و تجهیز آن استفاده از شیرآلات با کیفیت و با استاندارد روز دنیا است. تولیدگران این عرصه با وجود همه مشکلاتی که در مسیر تولید وجود دارد تلاش می کنند تا به صنعت بیمارستان سازی کمک شایانی کنند. یکی از شرکت های معتبر که در نمایشگاه هاسپیتکس امسال نیز حضور پر رنگی دارد شرکت شیرآلات راسان است.

خبرنگار تیتر کوتاه پیرامون این موضوع گفتگویی با بانکی مدیر فروش شیرآلات بهداشتی راسان ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد:

چشم انداز شرکت راسان

بانکی در این گفتگو اظهار داشت: ما جزو بزرگترین تولیدکنندگان شیرآلات در کشور هستیم و موفق شدیم محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر کنیم. با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح جهان ما وارد پروسه تولید شیرهای هوشمند نیز شدیم. خوشبختانه ما امروزه در انواع پروژه های ساختمانی شامل بیمارستان ها، هتل ها، منازل، ادارات و پروژه های شاخص حضور داریم.

بانکی-شرکت-راسان

وی در ادامه به چشم انداز شرکت راسان اشاره کرد و گفت: ما به دنبال ایجاد یک چشم انداز در صنعت شیرآلات ساختمانی هستیم. ما در پی آن هستیم که شیرآلات جدید و هوشمند داخلی را تولید و به بازار ارائه کنیم. بسیاری از این محصولات در قدیم یا از حوزه وادرات تامین می شد یا از نمونه های خارجی کپی برداری انجام می گرفته است.  امروزه نیز تمام شیرآلات هوشمند ما در داخل مجموعه و بدون نیاز به خارج از کشور تولید می شود. تمامی این محصولات چشمی و لمسی در مجموعه راسان طراحی و تولید می شود و حتی در حوزه شیرآلات هوشمند ما کالاهای وارداتی را هم نقد می کنیم.  محصولات وارداتی اتوماتیک معایبی دارند که با توجه به سختی های آب در مناطق مختلف کشور، خیلی زود دچار استهلاک می شوند و از بین می روند اما در مجموعه راسان تلاش کرده ایم تا محصول با کیفیت و بومی شده را به مردم ارائه دهیم.
 

تولیدکنندگان جهادگر هستند

این فعال صنعتی در ادامه با بیان اینکه تولید پروسه پیچیده و خاص به خود را دارد، عنوان کرد: با موانعی که در مسیر تولید وجود دارد، تولیدکنندگان به معنی واقعی کلمه جهاد می کنند. اگر کسی به فکر کسب درآمد باشد می تواند با مسیرهای خیلی کوتاه تر به درآمدهای بیشتر دست پیدا کند. این در حالی است که تولیدکننده ایرانی در پی ارتقای جایگاه صنعتی کشور در منطقه و دنیا است. بنابراین باید حتما مورد حمایت قرار بگیرد. به خصوص اگر شرکت های تولیدکننده در پروژه های عمرانی مهمی چون بیمارستان سازی نیز ایفای نقش می کنند.

بانکی خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایط کشور به سمتی رفته که واحدهای تولیدی در تابستان برق و در زمستان گاز ندارند. تامین زیرساخت های اولیه مانند برق و گاز واحدهای تولیدی یکی از پیش پا افتاده ترین مسائل مورد نیاز تولید است که ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم. بنابراین در سطوح بالاتر مشکلات و چالش های عمیق تری وجود دارد که توان هر تولیدکننده ای را سلب می کند.

نوسان زیاد قیمت ها در بازار ارز

مدیر فروش شیرآلات بهداشتی راسان افزود: از طرفی ما درگیر نوسان زیاد قیمت ها برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود هستیم. تغییر مداوم قیمت ارز، اعمال محدودیت در عرضه و مواردی از این قبیل موجب می شود که ما در بعضی مواقع در تامین مواد اولیه با مشکل روبرو شویم.گاهی مشاهده می شود که تولیدکننده مواد اولیه با احتمال گرانی ارز در رزوهای آینده از فروش کالای خود جلوگیری می کند که همین موضوع ما را در مضیقه قرار می دهد. از این رو امیداوریم دولت و بانک مرکزی با برنامه ریزی صحیح و سیاست گذاری مناسب بتوانند ثبات را به بازار ارز کشور بازگردانند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها