کاهش قابل توجه قیمت میوه‌های نوبرانه

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با بیان اینکه امسال تولید میوه دوبرابر سال‌های گذشته است، گفت: بر این اساس، پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت انواع میوه‌های تابستانی در هفته آینده هم ۱۰ تا ۲۰ درصد افت کند و استقبال مردم برای خرید و مصرف بیشتر شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در مورد وضعیت بازار میوه‌های نوبرانه و تابستانی گفت: در حال حاضر، نوبرانه‌های بازار گیلاس، آلبالو، زردآلو، هلو و شلیل است که می‌شود گفت همه میوه‌ها نسبت به هفته گذشته ۲۰ درصد افت قیمت داشته‌اند.

مصطفی دارایی‌نژاد ادامه داد: همچنین، انبه، موز و آناناس با کاهش ۲۰ درصدی قیمت مواجه شده‌اند به طوری که انبه خوب که از ۱۰۰ هزار تا ۱۳۰ هزار تومان بود امروز در میدان اصلی از ۵۰ هزار تا ۷۰ هزار تومان فروخته شده است؛ به عبارت دیگر، انبه داخلی که محصول رودان و میناب و سیستان و بلوچستان است ۵۰ هزار تومان و انبه پاکستانی و وارداتی هم ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان فروخته شده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در مورد قیمت موز و آناناس هم گفت: امروز موز اکوادور به قیمت ۶۵ هزار تومان و موز هندی به قیمت ۵۵ هزار تومان فروخته شد. کارتن ۹ عددی آناناس یک میلیون تومان است که هر عدد حدود ۱۲۰ هزار تومان قیمت دارد.

قیمت زردآلو، توت‌فرنگی، آلبالو، گیلاس و هلو

دارایی‌نژاد در مورد قیمت بقیه میوه‌های تابستانی افزود: زردآلوی ساوه و شهریار از ۲۰ هزار تومان، زردآلوی فلکه‌ای ۵۰ هزار تومان و زردآلوی فوق سوپر که صادراتی و دستچین و درشت است و محصول روستای شندآباد در آذربایجان است به قیمت ۷۵ هزار تومان فروخته شد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران ادامه داد: توت‌فرنگی گرگان هم از ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار تومان، توت‌فرنگی بهنمیری از ۳۰ هزار تا ۴۵ هزار تومان و توت‌فرنگی گلخانه هم تا ۸۰ هزار تومان فروخته شده است. توت‌فرنگی سنندج هم ۵۰ هزار تومان فروخته شد.  

دارایی‌نژاد در مورد قیمت آلبالو و گیلاس گفت: آلبالو با توجه به نوع و کیفیت از ۴۵ هزار تا ۸۰ هزار تومان و گیلاس هم از ۶۰ هزار تومان موجود است که نوع تک‌دانه فوق سوپر آن امروز ۱۲۰ هزار تومان فروخته شد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در ادامه افزود: انواع مختلف هلوی زعفرانی و هسته جدا داریم که از ۲۰ هزار تا ۶۰ هزار تومان موجود است. هلوی ۴۵ روزه و ۶۰ روزه گرگان ارزان‌ترین نوع است و گران‌ترین نوع هلو، هلوی دشت مغان و آذربایجان است که قیمت آن ۶۰ هزار تومان است.

نوبرانه‌هایی که در راه بازار هستند

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در مورد اینکه چه نوبرانه‌هایی هنوز به بازار عرضه نشده‌اند، گفت: هلوی انجیری حدود یک هفته است عرضه شده و امروز قیمت آن ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان بود. علاوه بر آن، انواع آلو شامل آلوی قطره طلا و آلوی شابلون است که احتمالا هفته آینده عرضه می‌شوند.

دارایی‌نژاد با بیان اینکه امسال تولید میوه دوبرابر سال‌های قبل بوده است، گفت: امسال به خاطر گرانی‌ها ۲۰ درصد خرید مردم افت داشته است اما از آنجا که تولید افزایش داشته و بار فراوان است پیش‌‎بینی می‌شود که از هفته بعد همه محصولات ۱۵ تا ۲۰ درصد افت قیمت داشته باشند و استقبال مردم بیشتر شود.

قیمت ارزان‌ترین میوه‌ها

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در مورد قیمت میوه‌های پرمصرف بیان کرد: هندوانه، طالبی، ملون و خربزه از ارزان‌ترین میوه‌هاست و به تبع آن مصرف بیشتری دارد. امروز، قیمت عمده‌فروشی هر کیلو هندوانه ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان، طالبی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، جانا ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان، ملون ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان، گرمک ۱۵ هزار تومان و خربزه مشهدی هم ۱۸ هزار تا ۲۰ هزار تومان است.

دارایی‌نژاد در مورد نحوه قیمت‌گذاری میوه‌ها در مغازه‌های سطح شهر هم گفت: قانون نظام صنفی به مغازه‌های سطح شهر اجازه داده است که ۳۰ تا ۳۵ درصد به مبلغ روی فاکتور اتحادیه بارفروشان اضافه کنند و کالای خود را بفروشند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها