اختصاصی تیتر کوتاه:

نسپرسو انقلابی در صنعت قهوه

شرکت نستله (Nestle) با اختراع نسپرسو توانست توجه دنیای قهوه را به خود جلب کند.

نسپرسو انقلابی در صنعت قهوه

قهوه یکی از محبوب‌ترین و اصلی‌ترین نوشیدنی‌های غیر الکلی در سراسر جهان است که به دلیل عطر و محتوای کافئین آن بسیار ارزشمند شده است. قهوه از دانه‌های بو داده گونه گیاهی Coffea تهیه می‌شود. اسپرسو شکلی از قهوه غلیظ است که نام آن از واژه express به معنی فشرده و سریع گرفته شده است. این نوشیدنی دلچسب با ریختن آب نزدیک به نقطه جوش روی دانه‌های پودر شده قهوه تحت فشار درست می‌شود. اسپرسو امروزه از محبوبیت بالایی بین طرفداران قهوه برخوردار است. از دلایل محبوبیت آن میتوان به عطر و طعم قوی و سریع آماده شدنش اشاره کرد.

نوشیدنی اسپرسو دارای حجم کمی است ( ۲۵ الی ۳۰ میلی لیتر) و برای تهیه آن باید حدو ۸ گرم پودر قهوه را با دستگاه اسپرسوساز عصاره گیری و دم کرد. البته آماده کردن این نوشیدنی به کمک موکاپات هم امکان‌پذیر است اما کیفیت نهایی آن با استفاده از دستگاه اسپرسو ساز مسلما بهتر خواهد بود.در تهیه اسپرسو نوع قهوه، درجه رست، میزان تمپ قهوه و درجه آسیاب دانه‌های قهوه از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

تاریخچه برند Nespresso

در جهان شرکت‌های بزرگی هستند که در زمینه قهوه فعالیت می‌کنند، در این بین شرکت سوئیسی نستله (Nestle) یکی از بزرگترین آنها است. شرکت نستله برای اینکه درست کردن اسپرسو را راحت کند، پودر قهوه‌ای که برای تهیه اسپرسو استفاده می‌شود را درون قوطی و کپسول‌های کوچکی بسته‌بندی کرد و آنها را «نسپرسو» نامید.

شرکت-نستله

بخشNespresso (نسپرسو) در سال ۱۹۸۶ به عنوان زیر مجموعه شرکت Nestle مستقر در لوزان سوئیس تاسیس شد. این شرکت در ۷۶ کشور دارای شبکه جهانی است. تا به امروز این بخش از شرکت نستله برای استفاده از کپسول‌های نسپرسو، بیش از ۶۰ مدل دستگاه اسپرسوساز نسپرسو هوشمند و زیبا تولید کرده است.

شرکت نستله با اختراع دستگاه اسپرسوساز تحت برند و نام تجاری نسپرسو توانست توجه دنیای قهوه را به خود جلب کند. اریک فاو که یکی از کارمندان شرکت نستله بود نخستین دستگاه نسپرسوساز را به جهان معرفی کرد ولی در ابتدای مسیر این دستگاه با شکست مواجه شد و خیلی مورد استقبال قرار نگرفت ولی خیلی سریع ژان پل گیلارد که یکی از مسئولان شرکت نستله بود، با رقع نواقص آن توانست یک دستگاه قهوه ساز فوق العاده را به جهان عرضه کند.

اکثر مواقع نسپرسو با اسپرسو اشتباه گرفته می‌شود. اما در واقع نسپرسو، اسپرسویی می‌باشد که با استفاده از کپسول‌های قهوه نسپرسو آماده می‌شود. البته امروزه کپسول‌های قهوه با برندهای دیگری نیز در بازار عرضه می‌شوند اما همه آنها را با نام نسپرسو می‌شناسند.

انواع دستگاه‌های نسپرسو

اسپرسوسازهای نسپرسو به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: Original Line ( اوریجینال لاین) و Vertuo Line (ورتو لاین)

تفاوت اصلی این دو نوع دستگاه در روش ساخت دستگاه و تهیه قهوه است. به طوری که مدل اوریجینال فقط با کمک مکانیسم فشار پمپ می‌توانند اسپرسو را تهیه کنند در حالی که مدل‌های ورتولاین می‌توانند با استفاده از فناوری سانتریفیوژ، قهوه دمی و اسپرسو آماده کنند. در این فرآیند آب با سرعت حدود ۷۰۰۰ دور در دقیقه به کپسول تزریق می‌شود و در نتیجه یک فنجان اسپرسو عالی تهیه می‌شود.

مزایای استفاده از کپسول‌های نسپرسو

این کپسول‌ها می‌توانند به طور قابل توجهی زمان لازم برای تهیه قهوه را کاهش دهند و روند کلی را ساده کنند. با کمک کپسول قهوه نیازی به افزایش نسبت قهوه و افزودن طعم‌های دیگر نیست. کپسول‌ها نیز ممکن است به دلیل نوع بسته‌بندی برای حفظ طعم قهوه در برابر محیط و آفتاب مفیدتر باشند. اما مشکلاتی نیز وجود دارند. بیشتر کپسول‌های قهوه از پلاستیک و آلومینیوم ساخته شده‌اند که چالش بازیافت را برای آنها ایجاد می‌کند. برای این منظور نسپرسو تمام تلاش خود را برای تولید کپسول‌های سازگار با محیط‌زیست و به حداقل رساندن تاثیر مخرب آن انجام داده است.

کپسول-نسپرسو

 میزان حفظ عطر و طعم قهوه در کپسول‌های نسپرسو                              

قهوه تازه پودر شده در یک کپسول محصور شده است تا از ورود هوا و نور به محتویات داخلی جلوگیری شود. بنابراین، این قهوه می‌تواند عطر و طعم واقعی خود را تا یک سال حفظ کند. این ویژگی امکان خرید عمده کپسول‌های نسپرسو را فراهم کرده است.                                                                                                          

  نحوه کار با دستگاه نسپرسوساز                                                               

دستگاه‌های نسپرسوساز برای تولید یک فنجان قهوه با کیفیت عالی، از یک کپسول که نوعی پوسته محافظ بزرگ قهوه است استفاده می‌کنند.کپسول انتخابی درون دستگاه جاگذاری شده، مقدار آب موجود در دستگاه چک می‌شود و در نهایت دکمه شروع را زده و در مدت زمان کوتاهی اسپرسو غلیظ و خوش طعمی آماده می‌شود.                                                                                                                                                          

نسپرسوساز

برترین‌های برند نسپرسو                                                                            

کپسول‌های برند نسپرسو بیش از ۳۶ طعم مختلف دارند که به نوعی یک طیف گسترده از انواع طعم و بافت نوشیدنی قهوه را به خود اختصاص می‌دهند و افراد می‌توانند با بهره بردن از دستگاه‎‌های نسپرسو، این سبک از نوشیدنی را برای خویش تهیه و از نوشیدن آن نهایت لذت را ببرند.                                                            

کپسول قهوه پاریس، ولوتو، توکیو لونگو، وانیلا اکلر و لیوانتو از برترین کپسول‌های برند نسپرسو هستند.   

پک-نسپرسو

پرفروش‌ترین مدل‌های نسپرسوساز

 قیمت دستگاه‌های نسپرسوساز از حدود ۷ میلیون تا ۴۵ میلیون متغیر است.

مدل Creatista Plus

نسپرسوساز

 مدل Inissia

نسپرسوساز-1

مدل Latissima Touch New EN ۵۶۰

 

نسپرسوساز-2

مدل Latissima one

نسپرسوساز-3

مدل Magimix

نسپرسوساز-4

مدل Magimix Citiz

نسپرسوساز-5

مدل Essenza Mini en.۸۵ bn Limited Edition

نسپرسوساز-6

مدل Gran Latissma

نسپرسوساز-7

مدل Latissma Touch en.۵۵۰به همراه کپسول شارژی

نسپرسوساز-8

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • Amin

    نسپرسو بشدت گران و هیچ صرفه اقتصادی نداره

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها