یادداشت

صنعت تبلیغات زمینه ساز رونق اقتصادی در کشور

جواد یوسف پور - هم بنیان گذار

صنعت تبلیغات زمینه ساز رونق اقتصادی در کشور

به عنوان یک فعال حوزه تبلیغات می گویم؛ بدیهی است که ناچاریم مواجهه تنگاتنگی با اهمیت تبلیغات برای رشد کسب و کارها و لزوم بهره‌گیری از فضای تبلیغات مدرن برای رشد داشته باشم. تبلیغات، به عنوان یکی از ابزارهای اصلی و اساسی برای رشد و پیشرفت هر کسب و کار، نقشی حیاتی ایفا می‌کند.

در این میان از جمله مزایایی که تبلیغات مدرن با خود به همراه دارد، ایجاد ارتباط موثر با نسل جوان‌تر جامعه و جلب توجه آن‌ها می‌باشد. در دنیای پویای امروز، جوانان در مدیوم های مختلف برای دسترسی به اطلاعات و محتوا استفاده می‌کنند، بنابراین بهره‌گیری از فضای تبلیغات مدرن، این امکان را به کسب و کارها می‌دهد تا با نسل های نو که به نوبه ای مصرف کنندگان آینده هستند ارتباط برقرار کرده و محصولات و خدمات خود را به شیوه‌ای جذاب تر و موثر به آن‌ها معرفی کنند.

همچنین، در مواجهه با رقابت نابرابر کسب و کارهای داخلی با نمونه‌های خارجی، ما با محدودیت‌هایی در دسترسی به پلتفرم‌های تبلیغاتی جهانی روبرو هستیم. در این شرایط، استفاده از ظرفیت‌های جدید و ارزان تبلیغات در دنیای امروز مانند فضای مجازی و بهره‌گیری از تکنیک‌های SEO (سئو) تا در نتایج موتورهای جست و جو موقعیت بهتری بدست آوردند، که به عقیده من یکی از مهترین و مقرون به صرفه ترین مسیر های عرضه به مخاطب هست ، به کسب و کارها امکان می‌دهد تا با تلاش و هزینه کمتر، علاوه بر جلب اعتماد و دسترسی جامع تر به مخاطب داخلی امکان دسترسی به مخاطبان جهانی فراهم شود و رقابت را در بازارهای بین‌المللی به چالش بکشند.

چه در رقابت داخلی و چه در رقابت با نمونه های خارجی، در حوزه تولید محصول و حتی خدمات، با در نظر گرفتن این نکته که سواد رسانه ای روبه افزایش است، دسترسی به اطلاعات ساده تر شده و رفته رفته عموم جامعه در انتخاب محصول یا خدمات به کسب اطلاعات بشتر و انجام مقایسه روی آورده اند. این مهم بدین سبب است که هم در هزینه های خود مدیریت داشته باشند، هم در تلاش هستند که بهترین انتخاب را داشته باشند. حتما کسب کار و مجموعه ای که در این میان به واسطه تبلیغات صدای بلندتری در ارائه خود داشته باشد برنده خواهد بود.

در اهمیت بهره گیری از فضای تبلیغات، ذکر این نکته را هم خالی از لطف نمی بینم که با بهره گیری از فضای تبلیغات موثر، یک کسب و کار کاربردی، می تواند برند و ماهیت خودش را در ذهن مخاطب جانمایی کند، تا در مواقع بحران و فشار های مختلف از حمایتی که در ذهن مردم و مخاطبین خود بوجود آورده استفاده کند و به روند پایدار تبدیل شود.

نهایتاً، این فعالیت‌ها منجر به شناخت بیشتر و بهتر جامعه از کسب و کارهای تولیدی و خدماتی کشور می‌شود. با ایجاد اعتماد و ارتقا مشارکت مردمی، رونق اقتصادی در کشور بهبود می‌یابد و این به نوبه خود موجب رشد و توسعه کسب و کارها و افزایش رفاه اجتماعی می‌شود.

جواد یوسف پور
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها