یادداشت/

نوآوری راه نجات ماست

آرمان صفایی - مدیرعامل تریبون

نوآوری راه نجات ماست

با نگاهی به شعارهای سال‌های گذشته و خصوصا شعار سال جدید یک نکته مهم برای دستگاه‌های حاکمیتی محرز می‌شود که لزوم مشارکت عموم مردم در پیش‌برد اهداف توسعه‌محور کشور است. این مهم جز با قرابت حاکمیت با بخش خصوصی ممکن نیست و البته عنصر نوآوری و خلاقیت در ایجاد راهکارهای جدید برای برون‌رفت از چالش‌های کشور نقش اساسی ایفا می‌کند.

کسب‌وکارها به عنوان بازیگران اصلی اقتصاد کشور، در یک دهه گذشته شرایط سخت و دشواری را تجربه کرده‌اند. اتخاذ سیاست‌های محدودکننده فضای کسب‌وکار باید مورد بازنگری قرار گیرد و صدای بخش خصوصی بیش از پیش به گوش حاکمیت برسد.

در این میان نقش رسانه‌ها و پایبندی آنان به رسالت رسانه‌ای و اخلاق‌مداری و پرهیز از ایجاد حواشی‌ای که به شرایط پیرامونی کسب‌وکارها آسیب بزند، حیاتی است. این رسانه‌ها هستند که در صف اول مطالبه‌گری ایستاده‌اند و باید پیام واضح و شفاف عموم مردم و بخش خصوصی را به مجریان و دست‌اندرکاران اجرایی کشور برسانند. از طرفی کسب‌وکارها هم با سخت‌ترشدن شرایط، به دنبال راهکارهایی برای توسعه و سهم بازار خود هستند که نقش رسانه و تبلیغات در این راستا، نقش مهم و حیاتی است.

با نگاهی به روندها و جریان‌های اقتصاد جهانی درمی‌یابیم که نوآوری و خروج از ساختارهای کهنه و قدیمی و اتکا به زیرساخت‌های نوآورانه و فناورانه، گزینه‌های اصلی روی میز است. اما پرسش اینجاست که ما با درنظرگرفتن دو عنصر رسانه و تبلیغات تا چه حد توانسته‌ایم هم‌راستا با نوآوری‌های روز جهان و هم‌گام با آن پیش رویم. صنعت رسانه و تبلیغات در کشور ما عمر طولانی دارد و با تکیه بر این سبقه طویل می‌بایست که راهکارهای نوین را هم دریابیم.

این راهکارهای نوآورانه هستند که برخلاف روش‌های قدیمی، قابلیت رصد، اندازه‌گیری و بهینه‌سازی دارند و کسب‌وکارها می‌توانند میزان اثربخشی فعالیت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای خود را بسنجند تا در هزینه‌ها و استراتژی‌های تبلیغاتی خود تصمیمات درست و بهینه‌ای را اتخاذ کنند.

به نظرم همه فعالان رسانه‌ای و تبلیغات کشور باید در جهت حمایت از کسب‌وکارها و بهبود شرایط بقا، ایجاد و رشد کسب‌وکار تلاش کرده و این ماموریت را به عنوان مسئولیت اصلی خود در قبال توسعه کشور تلقی کنند. چرا که با مطالبه‌گری و ایجاد شرایط مطلوب برای کسب‌وکارهاست که می‌توانیم بارقه‌های امید را به نیروهای توانمند و منابع ارزشمند انسانی کشور بتابانیم.

تجربه پنج‌ساله ما در تریبون و همکاری با بیش از ۱۳‌هزار کسب‌وکار و ۶۰‌هزار کاربر نشان‌گر قدرت نوآوری در عرصه راهکارهای نوآورانه رسانه‌ای و تبلیغات است. انتشار بیش از ۲۵۰ هزار محتوای تبلیغاتی داخلی(رپورتاژ) و هزاروپانصد محتوا در رسانه‌های بین‌المللی نه تنها به کسب‌وکارها کمک کرده بلکه باعث شده تا اقتصاد رسانه‌ها و سکوهای آنلاین محتوا هم رونق گیرد و از این رو خرسندیم که به سهم خود قدمی در توسعه و بهبود شرایط کسب‌وکارها برداشته‌ایم.

کوتاه سخن اینکه دست در دست هم دهیم به مهر تا در این دوران فشارهای گوناگون تحریمی و خودتحریمی، گره‌ای از مشکلات کشور باز کنیم و صدای بلند بخش خصوصی و فعالان شریف اقتصاد کشور باشیم. ضمن تبریک سال نو به همه فعالان رسانه‌ای و تبلیغات کشور امیدوارم سال جدید را با امید بیش از پیش و سرسختی دوچندان آغاز کنیم و در پایان این سال با نگاه به کارنامه خود راضی و خرسند باشیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها