تعامل تبلیغاتی با مخاطب، راه نجات کسب و کارها در ۱۴۰۳

رویا رئیسی - سردبیر گسترش نیوز

تعامل تبلیغاتی با مخاطب، راه نجات کسب و کارها در ۱۴۰۳

تبلیغات مدرن را شاه کلید اقتصاد امروز می دانند چرا که قادر است کسب و کارها را به شکل متفاوتی به مردم معرفی کند. اگر صاحبان صنایع نتوانند محصولات و خدماتشان را به طور مناسب و موثر معرفی و تبلیغ کنند، احتمالاً محکوم به شکست خواهند بود.

رسانه به معنای فراگیر آن ابزار اصلی تبلیغات است و رسانه‌های متنوع امروز مانند رادیو، تلویزیون، اینترنت و جریان‌های اجتماعی همانند توییتر، اینستاگرام و فیس‌بوک، می‌توانند به تنوع بخشی در امر تبلیغات کمک کنند تا محصول، خدمات یا فرایندهای شخصی را به کاربران معرفی کنند.

این روزها رسانه‌ها اطلاعات را به اشکال متنوع، مانند تصاویر، ویدئوها، مقالات و غیره، به کاربران ارائه می‌کنند و به آنها اجازه می‌دهند که به این اطلاعات واکنش و بازخورد نشان دهند.

با افزایش سرعت زندگی و کار در سطح جهانی، رسانه‌ها به یک ابزار مهم برای تبلیغ کسب و کارها تبدیل شده‌اند چرا که می‌توانند افراد را به محصولات و خدمات خود جلب کنند، همچنین باعث افزایش شناخت محصولات و خدمات شوند.

فرایندهای رسانه ای به مردم اجازه می‌دهند ارزیابی‌های خود را با اشخاص دیگر به اشتراک بگذارند.  چرخه مهمی که این روزها در شبکه های اجتماعی شاهد آن هستیم. در نتیجه، رسانه‌ها به واسه دریافت یک فیدبک و بازخورد موثر از گستره مخاطبان، در امر تبلیغات موثر عمل کرده و می‌تواند به اشکال مختلف اطلاعات  مورد نیاز را به کاربران خود ارائه کند.

تبلیغات  البته فقط مختص کسب و کارها و فضای اقتصادی  نیست؛ بلکه در سیاست، علوم اجتماعی و فناوری نیز کاربرد و اثرگذاری دارد. به طور کلی، هدف اصلی تبلیغات گسترش بازار یک محصول، یک نظریه، یک سیاست، یک نمایشگاه یا یک ناظر است. این کار به شکل مختلف می‌تواند انجام شود، از جمله استفاده از رسانه‌های متنوع، ایجاد محتوا، استفاده از افراد مشهور یا شخصیت‌های محبوب و استفاده از تجارب و داستان‌های شخصی است.

در دنیای امروز که کسب و کارها هر روز با یک چالش رو به رو هستند، تبلیغات مدرن و کمپین های اثربخش راه نجات مشاغل است. اگر چه در ایران اینستاگرام و وب‌سایت‌های خبری محل اصلی تبلیغات هستند اما در دیگر نقاط دنیا، گوگل و فیس‌بوک در صدر فهرست شرکت‌هایی با بیشترین میزان جذب تبلیغات آنلاین قرار دارند. به تازگی آمازون و تیک‌تاک هم برای رقابت با این شرکت‌ها وارد میدان شده‌اند.

در سال ۱۴۰۳ با گذر از دوران همه‌گیری کرونا کسب و کارها در حال ورود به دوره‌ای جدید هستند. دورانی که به قول سرمایه‌گذاران بازارهای مالی نیازمند یک سبد مالی هستیم. برای تبلیغات هم مشاغل نیازمند یک سبد تبلیغاتی متشکل از تبلیغات در رسانه‌های جمعی، بیلبوردها، شبکه‌های اجتماعی و ... هستند.  در این راستا تبلیغات پاشنه آشیل کسب و کارها شده‌اند و اگر به درستی هدف‌گذاری شود، حتماً راه نجات خوبی برای مشاغل است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها