استیضاح بایدن جدی می شود؟

مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد تا اواسط سپتامبر درباره طرح استیضاح بایدن رای گیری کند.

استیضاح بایدن جدی می شود؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا تنها رئیس جمهوری در تاریخ ایالات متحده بود که ۲ بار توسط کنگره استیضاح شد. اکنون که قانونگذاران جمهوریخواه اکثریت را در مجلس نمایندگان بر عهده دارند به دنبال آن هستند که جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات این کشور را نیز درگیر فرآیند استیضاح کنند. 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جیمز کومر، رئیس کمیسیون نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا، امروز اعلام کرد قانونگذاران می‌توانند فرآیند رای گیری درباره استیضاح بایدن را از اواسط سپتامبر (ماه جاری میلادی) آغاز کنند. 

کومر در این باره گفت: من فکر می‌کنم روند رای گیری در این باره در ماه جاری انجام شود. این مسئله به کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بستگی دارد. من با او گفتگو‌های سخت زیادی داشته ام. تصور می‌کنم اواسط ماه سپتامبر رای گیری در این زمینه انجام خواهد شد و باور دارم طرح استیضاح بایدن رای کافی را کسب کرده و این موضوع به مجلس سنا ارسال خواهد شد. 

وی افزود: استفاده احتمالی بایدن از نام مستعار برای برقراری ارتباط با پسرش هانتر در معاملات تجاری خارجی ما را مجاب کرد تحقیقات در این زمینه را ادامه دهیم. 

قانونگذاران جمهوریخواه می‌گویند بایدن متهم است در فساد تجاری پسرش هانتر در معاملات خارجی دخیل بوده است. اتهامی که از سوی دفتر رئیس جمهور بار‌ها تکذیب شده است.

گرچه مجلس نمایندگان که در دست جمهوریخواهان است می‌تواند طرح استیضاح رئیس جمهور را پیش ببرد، اما پس از تصویب، این مجلس سنا است که باید اقدام به بررسی و رای گیری در این زمینه کند. با توجه به آنکه سنا اکنون در دست دموکرات هاست، بعید است طرح استیضاح بایدن به جایی برسد و جمهوریخواهان بیش‌تر به دنبال آن هستند که وی را در انتخابات سال آینده میلادی بدنام کنند. 

اوایل هفته جاری بود که مارجوری تیلور گرین، یکی از قانونگذاران جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد اکثریت نمایندگان مجلس موافق آغاز روند استیضاح رئیس جمهور هستند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها