«دیوید گوب‌من» خبرنگار آلمانی؛

جنگ اتحادیه اروپا با پناهجویان

دولت های اروپایی که مستقیم یا غیر مستقیم باعث جنگ و مشکلات اقتصادی در کشورهای دیگر دنیا می شوند، حاظر نیستند پناهجویان این کشورها را که به سختی خود را با این قاره می رسانند بپذیرند و رفته رفته قانون مهاجرت سخت تر از گذشته می شود.

جنگ اتحادیه اروپا با پناهجویان

گروه بین الملل تیترکوتاه- «دیوید گوب‌من»: خبرنگار آلمانی: دولت راست افراطی ایتالیا اخیراً وضعیت اضطراری اعلام کرده و بنادر خود را به طور کامل به روی پناهجویان مسدود کرده است. سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز حمایت از پناهجویان را مورد بی توجهی قرار می دهند.

در ماه فوریه سال جاری میلادی، رهبران 27 کشور اتحادیه اروپا در مورد اقدامات سخت‌تر برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی توافق کردند. این توافقات بشتر شامل به رسمیت شناختن متقابل تصمیم این کشورها برای اخراج و رد پناهندگی، تقویت حفاظت از مرزها، مانند زیرساخت های جدید، قابلیت های نظارتی بیشتر و تجهیزات بهتر برای آژانس مرزی و گارد ساحلی اروپا بود.

در همین حال، اجساد مردگان افرادی که به دنبال کمک هستند، در سواحل اروپا سرازیر می شوند. به گفته «ولکر ترک»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از سال 2014، بیش از 26 هزار نفر برای رساندن خود به اروپا و در عبور از دریای مدیترانه جان خود را از دست داده یا مفقود شده اند که البته این ارقام حتما واقعی نیست و می تواند بسیار بیشتر از این باشد.

پروژه تحقیقاتی تخمین زده است که از سال 2000 تا 2014 از افرادی که از کشورهای خود فرار کرده اند فقط 80 هزار نفر در دریا جان خود را از دست داده اند. علاوه بر این، حداقل به همین تعداد قربانیان از تشنگی در بیابان ها، گرسنگی یا قتل خواهند مرده اند. البته افراد زیادی هم از جمله کودکان هستند که در این مسیر خشونت یا تجاوز جنسی را تجربه می کنند.

جنگ اروپا علیه پناهجویان امروز آغاز نشده است. همزمان با فجایع نظامی در بالکان طی دهه 1990 و زمانی که افراد زیادی سعی کردند به خاطر جنگ به کشورهای اروپای غربی فرار کنند، شاهد جلوگیری از ورود آنها به این کشورها بودیم.

در سال 1993، قانون پناهندگی آلمان، به منظور محافظت از کشور در برابر افرادی که از یوگسلاوی سابق فرار می کردند، برچیده شد. اکنون آلمان، که اغلب به عنوان قدرتمندترین کشور اروپا از آن یاد می شود، محدودترین قانون پناهندگی را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها