اندیشکده «دفاع از دموکراسی‌ها»؛

دامی برای «جاستین ترودو»

دامی برای «جاستین ترودو»

یک مرکز آمریکایی نزدیک به صهیونیست ها در حالی که معتقد است ترودو در مقابل تحریم سپاه مقاومت می‌کند، سعی دارد نخست وزیر کانادا را برای انجام این کار تحریک کند.

گروه بین الملل تیترکوتاه- اندیشکده دفاع از دموکراسی‌ها: «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا نیاز به آگاهی بیشتری درباره تحولات خاورمیانه دارد. در تنش اخیر میان اسرائیل و نیروهای فلسطینی که به سمت اسرائیل موشک پرتاب کردند، «اتاوا» پایتخت کاندا به درستی بر حق دولت یهود برای دفاع از امنیت خود در برابر حملات گروه ها فلسطینی تاکید کرد. با این حال بیانیه یک نقص عجیب داشت. کانادا در بیانیه خود هیچ اشاره ای به ایران برای حمایت از گروه های فلسطینی نکرده است.

گروه های فلسطینی به نیابت از ایران، همان هدفی را دنبال می کند که ایران به دنبال آن است، نابودی اسرائیل و پایان دادن به نفوذ سیاسی، نظامی و ایدئولوژیک غرب در خاورمیانه. مانیفست گروه های فلسطینی راه حل جهاد و شهادت را تنها گزینه برای آزادی فلسطین می داند تاکید می کند که آمریکا شیطان بزرگ است.

در سال 1979، که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، «فتحی شقاقی»، مؤسس جهاد اسلامی کتابی را منتشر، که در آن حمایت خود را از بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد. در این کتاب به فتوای روح الله خمینی به از بین بردن اسرائیل به عنوان یک تکلیف شرعی اشاره شده است.

دولت کانادا مطمئناً در جریان همه این اطلاعات است. با این حال اتاوا از زمان آغاز تنش های اخیر در غزه چیزی در مورد حمایت ایران از جهاد اسلامی نگفته است و این مایه تاسف است، زیرا ترودو متعهد شده است که تهران را به خاطر جنایاتی که علیه کانادا انجام داده تحت فشار قرار دهد.

با این حال ترودو نتوانسته سپاه را که باعث سقوط هواپیمای اوکراینی شد و با گروهای فلسطینی و دیگر گروها در منطقه همکاری می کند، براساس قوانین قضایی کانادا در لیست گروه های تروریستی قرار دهد. این تاثیرگذارترین گامی است که اتاوا می تواند برای مجازات ایران بردارد، با این حال ترودو، به دلایلی که هنوز مشخص نیست چرا در مقابل این اقدام مقاومت می کند.

به نظر می‌رسد ترودو نمی‌داند که اسرائیل و کانادا در حال مبارزه با یک جبهه هستند و اینکه سپاه و جهاد اسلامی دو روی یک سکه اند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار