اندیشکده «موسسه خاورمیانه»؛

دیگر به دنبال تغییر رژیم در کشورها نیستیم

دیگر به دنبال تغییر رژیم در کشورها نیستیم

دستیار وزیر دفاع آمریکا در نشستی اعلام کرده است که کشورش دیگر به دنبال تغییر رژیم در کشورها نیست و سعی می کند با توسعه همکاری با متحدانش سیاست های خود را پیش ببرد.

گروه بین الملل تیترکوتاه- اندیشکده «موسسه خاورمیانه»: به گفته «مارا کارلین»، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور راهبردی، استراتژی جدید دفاع ملی ایالات متحده در خاورمیانه از جنگ های یکجانبه برای تغییر رژیم ها از طریق ابزار نظامی دور می شود و در عوض بنا دارد در ایجاد ائتلاف و مشارکت با کشورهای متحد خود در منطقه سرمایه گذاری کند.

کارلین طی سخنرانی خود در موسسه خاورمیانه گفت که استراتژی دفاع ملی جدید ایالات متحده برای مقابله با تهدیدات منطقه ای در خاورمیانه «مشارکت، یکپارچگی و همکاری» را در اولویت قرار می دهد.

کارلین استراتژی جدید امنیت امنیت ملی آمریکا برای خاورمیانه را یک «تغییر پارادایم» توصیف کرد که از استقرار صدها هزار نیروی ایالات متحده در منطقه فاصله می گیرد. در عوض، پارادایم جدید به همکاری با شرکای منطقه ای از طریق مشارکت در تمرینات نظامی پیچیده و قابلیت همکاری سیستم های تسلیحاتی دنبال خواهد شد.

با این حال، کارلین افزود که این تغییرات راهبردی به این معنا نیست که ایالات متحده تعهد کمتری به خاورمیانه خواهد داشت، منطقه خاورمیانه بخشی جدایی ناپذیر راهبرد جهانی آمریکا است و منافع امنیت ملی ما در این منطقه در هم تنیده شده است.

او افزود، قدرت استراتژی جدید ناشی از کار در تشکل‌ها و مشارکت‌های چندجانبه و چابکی نظامی ایالات متحده است که این کشور را قادر می‌سازد تا نیروها را به سرعت و به طور مؤثر جابجا کند و رفتار ایران در منطقه، از طریق رویکرد چندجانبه ادغام نظامی و قابلیت همکاری در منطقه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

کارلین به عنوان نمونه ای از این استراتژی، به تلاش فرماندهی مرکزی ایالات متحده برای ایجاد «نیروهای دریایی ترکیبی»، یک نیروی دریایی امنیتی و نظامی 34 نفره برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و دزدی دریایی در دریاهای آزاد اشاره کرد.

راهبرد دفاع ملی آمریکا که سال گذشته برای اولین بار به صورت یکپارچه با ررسی وضعیت ملی هسته ای و بررسی دفاع موشکی به طور همزمان صادر شد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها