گزارش انجمن خاورمیانه؛

انزوای آمریکا و اسرائیل با پیروزی اسد در جنگ

یک اتاق فکر آمریکایی می نویسد، باید پذیرفت که بشار اسد در جنگ سوریه پیروز شده است و تلاش کشورهای عربی برای از سرگیری روابط با سوریه در نهایت، ایالات متحده و در نتیجه اسرائیل را منزوی می کند.

انزوای آمریکا و اسرائیل با پیروزی اسد در جنگ

گزارش گروه بین الملل تیتر کوتاه از اندیشکده انجمن خاورمیانه: پس از اینکه کشورهای عربی روابط خود را با سوریه قطع کردند حالا تلاش های برای ادغام مجدد سوریه به رهبری بشار اسد، به آغوش کشورهای عربی شتاب قابل توجهی گرفته و در حال نهایی شدن است. همه متحدان عمده عرب ایالات متحده، به استثنای قطر، به طور پیوسته از موضع ایالات متحده دور شده و به سمت پذیرش پیروزی اسد در جنگ داخلی حرکت کرده اند. 

برای ایالات متحده و اسرائیل مهم است که علیرغم میل شان، به ادغام مجدد سوریه به عنوان نتیجه احتمالی تغییرات ژئوپلیتیک فعلی توجه کرده و شروع به محاسبه فرصت ها و چالش هایی کنند که ممکن است از چنین رویدای پدید آید.

این تحولات در نهایت ایالات متحده و در نتیجه اسرائیل را منزوی می کند. از طرف دیگر به نظر می رسد که در داخل نهاد سیاست خارجی آمریکا، در مورد آنچه که باید انجام شود، اختلاف نظر وجود دارد.

صرف نظر از نظرات فردی و احساسی، باید پذیرفت که اسد پیروز شده و ما هستیم که باید با آن مقابله کنیم. کشورهای عربی به اسد برای ادغام مجدد منطقه‌ای و شاید بین‌المللی کمک خواهند کرد و بهتر است که ایالات متحده نیز بخشی از این ماجرا باشد تا به شکل‌گیری خواسته‌ها به گونه‌ای که برای منافع آمریکا و اسرائیل مناسب باشد، کمک کند. اگر ایالات متحده به مخالفت خود با این امر ادامه دهد، به هر حال، بدون توجه به مشارکت آمریکا یا اسرائیل، این اتفاق خواهد افتاد.

ایالات متحده باید با این واقعیت روبرو شود که نمی تواند برای همیشه از کردهای منطقه به روشی که در حال حاضر انجام می دهد حمایت کند و عدم تضمین منافع کردها در یک راهبرد جدید در نهایت به کردها آسیب می رساند و آخرین ضربه را به باقی مانده از اعتبار آمریکا در منطقه وارد می کند.

این شرایط را نباید فقط به عنوان یک شکست سیاست خارجی تلقی کرد، بلکه باید وضعیت بدی را که نیاز به سازماندهی مجدد خلاقانه دارد، به رسمیت شناخت.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها