بیمه سلامت خراسان ۱.۵ همت بدهی دارد

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال از مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد این اداره کل مربوط به چهار ماه نخست امسال پرداخت و تسویه شده است.

بیمه سلامت خراسان ۱.۵ همت بدهی دارد

محمد وجدانی روز سه‌شنبه افزود: مبلغ ۱۳ هزار و ۸۰ میلیارد ریال از مطالبات بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و سایر مراکز طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی در سطح استان تا خردادماه سال جاری به صورت کامل تسویه و بیش از ۵۰ درصد از مطالبات تیرماه این مراکز نیز پرداخت شده و مابقی هم در حال پرداخت است.

وی گفت: همچنین مبلغ هزار و ۹۴۰ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال از مطالبات پنج ماهه نخست سال۱۴۰۲ دانشگاه‌های علوم پزشکی و پزشکان طرح پزشکی خانواده شهری استان خراسان رضوی نیز پرداخت و تسویه شده است.

وجدانی افزود: هم اینک از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی بیش از سه میلیون و ۸۵۸ هزار و ۹۶۹ نفر در صندوق‌های این اداره کل عضویت دارند که یک میلیون و ۳۳۸ هزار و ۵۵۹ نفر در صندوق بیمه ایرانیان، یک میلیون و ۸۴۵ هزار و ۴۱۸ نفر در صندوق بیمه روستاییان و عشایر، ۴۰۴ هزار و ۸۲۳ نفر در صندوق بیمه کارمندی و ۲۷۰ هزار و ۱۶۹ نفر در صندوق بیمه سایر اقشار زیر پوشش بیمه‌ای قرار دارند.

وی ادامه داد: با توجه به حمایت‌ها و اقدامات جدید دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و سلامت عمومی و تلاش برای توزیع عادلانه امکانات این عرصه در کشور، تاکنون ۶۹ درصد، معادل ۲ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۶۸۸ نفر از بیمه‌شدگان زیر پوشش این اداره کل در دهک‌های درآمدی یک تا پنج به صورت کاملا رایگان و بدون پرداخت حق بیمه زیر پوشش قرار داشته و از خدمات سازمان بیمه سلامت ایران بهره می برند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: همچنین دهک‌های ۶ تا ۹ که در پرداخت حق بیمه مشارکت می‌کنند نیز از تخفیف برخوردار شده و مبلغ پرداختی آن‌ها کاهش چشمگیری یافته است و تنها دهک ۱۰ درآمدی مبلغ سرانه حق بیمه خود را به صورت کامل پرداخت می‌کند.

وجدانی اضافه کرد: براین اساس دهک ۶ باید سالانه ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار ریال، دهک هفت مبلغ چهار میلیون و ۳۰۰ هزار ریال، دهک هشت مبلغ پنج میلیون و ۷۴۰ ریال، دهک ۹ مبلغ هفت میلیون و ۱۵۰ هزار ریال و دهک ۱۰ مبلغ ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال بابت سرانه حق بیمه خود پرداخت کند.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر